تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

معاون استاندار: اربعین و منطقه آزاد کلید توسعه ایلام است

معاون استاندار: اربعین و منطقه آزاد کلید توسعه ایلام است
ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: استفاده از ظرفیت بزرگ آیین اربعین و منطقه آزاد تجاری مهران کلید توسعه استان هستند که باید از این پتانسیل ها نهایت استفاده را بعمل آورد.

 

جهانگیر رستمزاد روز دوشنبه در دیدار با هیات رییسه نخبگان بسیج ایلام اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری مهران و اربعین دو فرصت بی نظیر برای استان بشمار می روند که می توان از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال، توسعه و رونق اقتصادی مردم بهره گرفت.

وی افزود: اکنون در تلاش هستیم تا منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران به بهترین شکل طراحی و کارهای اجرایی آن به ویژه زیرساخت های عمرانی ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ایلام تاکید کرد: پیاده روی اربعین و حضور هزاران زائر در مرز بین المللی مهران می تواند یک فرصت برای توسعه گردشگری مذهبی بشمار رود که باید حتما در دستور کار قرار گیرد.

رستمزاد به سایر ظرفیت های استان اعم از نفت و گاز، پتروشیمی، گردشگری، صنعت و کشاورزی و خدمات اشاره کرد و یادآور شد: استان ایلام دارای ظرفیت های بالقوه ای است اما آن طور که باید و شاید از آنها بهره برداری نشده است.

وی اضافه کرد: توسعه و توجه به هر کدام از ظرفیت ها و قابلیت های استان علاوه بر ایجاد اشتغال زیاد، رونق اقتصادی را هم به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در خصوص احیا مجدد و بازگشت به چرخه تولید چندین واحد صنعتی در شهرک های استان استان نیز بیان کرد: در ستاد تسهیل در یک سال گذشته تلاش های بسیار خوبی انجام گرفت و با بازگشت چندین واحد غیر فعال به مدار تولید، این استان رتبه سوم کشور در ستاد تسهیل را کسب کرد.

وی اختصاص اعتبارات بسیار خوبی به طرح های پتروشیمی و نفت و گاز در سفر اخیر ریاست جمهوری را یک دستاورد مناسب برای توسعه سرمایه گذاری در این حوزه اعلام کرد و افزود: امیدوارم که با جذب این اعتبار تحول عظیمی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان رخ دهد.

به گزارش ایرنا، در این نشست عضو هیات رییسه بسیج نخبگان استان ایلام به تشریح فعالیت  این نهاد پرداخت و گفت: هشت کارگروه با ۴۸۰ نفر عضو  از اساتید برجسته استان در حوزه های مختلف فعالیت دارند و به بررسی مزیت ها و قابلیت های استان در حوزه های مختلف می پردازند.

محمودی، ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همفکری بتوان از ظرفیتها و قابلیت های ویژه استان در راستای توسعه و ایجاد اشتغال و بهبود جایگاه استان استفاده شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.