تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

مدیرکل اوقاف: وقف قرآنی در ایلام ضعیف است

مدیرکل اوقاف: وقف قرآنی در ایلام ضعیف است
ایلام - مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با ذکر اینکه وقف قرآنی در این استان ضعیف است، گفت: عمده وقف های موجود در حوزه احداث اماکن مذهبی بوده که واقفان باید برای توسعه این وقف همکاری داشته باشند.

 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز دوشنبه به مناسبت هفته وقف در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی استان یکی دیگر از خلاهای موجود در حوزه وقف این استان را محدود بودن وقف های تجمیعی عنوان کرد که باید این فرهنگ تقویت شود.

وی مجموع موقوفه های استان را حدود یک هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد: سند مالکیت بیش از ۶۰۰ مورد این موقوفه های منفعتی صادر و صدور مابقی آنها در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: صدور اسناد مالکیت بیش از ۳۰۰ موقوفه با رایزنی و همکاری با مسکن و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و ثبت اسناد در درست اقدام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اظهار کرد: از مجموع این موقوفه ها ۲۰۰ مورد رقبه تجاری وقف هستند که بر اساس قانونی چنانچه بالای سه سال مستاجر داشته باید برای تمدید قرارداد به مزایده گذاشته شوند.

عزیزی همچنین از احداث نیروگاه خورشیدی در امامزاده علی صالح(ع) خبر داد و گفت: این نیروگاه با قابلیت تولید ۱۰۰ کیلو وات برق از سوی شرکت برق به مدت پنج سال خرید برق آن تضمین شده است.

وی نشست تخصصی با اصناف، تجلیل از فعالان قرانی و فعالان حوزه‌ وقف، دیدار با مسوولان استانی، برنامه های تبلیغی و پیاده روی مردمی به سمت امامزادگان در مناسبت‌های مذهبی آخر ماه صفر را از جمله برنامه های هفته وقف در این استان اعلام‌ کرد.

دهه آخر ماه صفر به عنوان‌ هفته وقف نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.