تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

احداث ۶۶ فضای آموزشی در ایلام طی ۲ سال گذشته

احداث ۶۶ فضای آموزشی در ایلام طی ۲ سال گذشته
ایلام - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: طی دو سال گذشته ۶۶ مدرسه با ۲۹۳ کلاس درس در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به بهره برداری رسیده و یا در آستانه بهره برداری است.

 

نصرت الله رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: علاوه بر این ۱۰ چمن مصنوعی دانش آموزی و چهار سالن ورزشی نیز بهره برداری شده و به سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزی استان اضافه شده و همچنین پیگیری و تکمیل دو سالن ورزشی و دو استخر دانش آموزی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی عایقکاری ۷۸ هزار متر مربع از سقف مدارس، عقد قرارداد برای احداث ۲۰ سرویس بهداشتی در مدارس فاقد سرویس و آغاز عملیات اجرایی۳۶ چشمه سرویس بهداشتی جدید در مدارس در آینده نزدیک را از دیگر اقدام های این اداره کل برای تقویت زیرساختهای آموزشی مدارس عنوان کرد.

به گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام، همچنین طی دو سال گذشته یک هزار و ۴۰۵ بخاری نفتی در کلاسهای درس جمع آوری و به سیستم های استاندارد مجهز و بخش عظیمی از موتورخانه مدارس سطح  استان از محل اعتبارهای سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بازسازی شدند.

وی با ذکر اینکه در این مدت حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس تازه تاسیس و مدارس قدیمی خریداری و توزیع شده است، افزود: ۷۰ میلیارد ریال تجهیزات دیگر نیز از محل اعتبارهای ملی سال جاری بزودی خریداری و در مدارس استان توزیع خواهد شد.

رحیمی همچنین به وضعیت تراکم فضاهای آموزشی در استان به نسبت سطح کشور اشاره کرد و گفت: ایلام جایگاه قابل قبولی در این زمینه دارد بطوریکه بیشترین ساخت و ساز مدارس جایگزین مدارس فرسوده و تخریبی بوده است.

وی نمونه بارز این مساله را انعقاد تفاهم نامه بین معاون عمرانی وزیر و استاندار ایلام در سال گذشته عنوان کرد که در قالب آن ۵۹ مدرسه سنگی روستایی استان تا پایان سال جاری تخریب و بازسازی  می شوند.

به گفته وی، تا کنون عملیات اجرایی و بهره برداری بیش از ۶۰ درصد از این مدارس انجام و مابقی نیز در صورت تحقق اعتبار از محل اعتبارهای ملی و استانی انجام خواهد شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تاکید کرد: تامین اعتبار برای توسعه و تکمیل فضاهای ورزشی دانش آموزی و هوشمند سازی کلاس های درس و تامین اعتبار جهت تکمیل باقیمانده فضاهای آموزشی نیمه تمام می تواند بخش عمده و اساسی از مشکلات زیر ساختی آموزش و پرورش در این استان را رفع کند./ایرنا

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.