تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

سرپرست کانون پرورش فکری ایلام:

ارتباط با مربیان برجسته کشوری از مزایای مجازی شدن فعالیت های کانون است

ارتباط با مربیان برجسته کشوری از مزایای مجازی شدن فعالیت های کانون است
ایلام - سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: برنامه های مجازی کانون به علت شیوع ویروس کرونا باعث ارتباط مستقیم تمامی مربیان و اعضای کانون با اساتید و مربیان برجسته کشور می شود.

 

محمدرضا رستم پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در کلاس های حضوری ارتباط با مربی و استاد دعوتی فقط برای مرکز بانی برنامه امکان پذیر است اما در آموزش های مجازی تمامی اعضا در نقاط مختلف استان می توانند با آن مهمان برجسته کشوری صحبت و مذاکره کنند.

وی افزود: حضور فیزیکی مربیان کشوری در استان ایلام مستلزم هزینه است اما حضور در فضای مجازی هزینه خاصی ندارد و همچنین دامنه در برگیری این کلاس ها نیز گسترده است و تمامی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف استان از این کارگاه های مجازی بهره مند می شوند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام ادامه داد: از دیگر مزایای فضای مجازی محدود نبودن به مکان و زمان است که اعضا در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشند، می توانند هنگام برگزاری کلاس ها در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند.

رستم پور یادآور شد: تقویت خلاقیت اعضای کانون در خانه یکی از مهمترین مزایای آموزش مجازی است که به عنون مثال در آموزش سفالگری باتوجه به اینکه بچه ها در کارگاه ها از چرخ های سفالگری استفاده می کنند، اما در منزل فاقد چرخ هستند و مربیان به بچه ها آموزش سفالگری بدون نیاز به چرخ را متناسب با ایام کرونا ارائه دادند.

وی اضافه کرد: با وجود مزایای متعدد آموزش در فضای مجازی اما مشکلات متعددی در این حوزه نیز وجود دارد که یکی از مهمترین اشکالات در آموزش مجازی اینکه نمی توان تمامی اعضای کانون به ویژه در مناطق روستایی یا دورافتاده را حفظ کرد و باتوجه به کمبود زیرساخت ها در این مناطق، دسترسی اعضا به برنامه های کانون با کاهش و افت عدیده مواجه شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: برخی از فعالیت های عملی کانون نظیر بازی های بومی محلی به خاطر تنوع و نوع ساختار این بازی ها، در مدت برگزاری آموزش های مجازی به صورت مطلوب برگزار نشد.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته ملی کودک فعالیت های حضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز بعد از وفقه طولانی از سر گرفته شد و مراکز کانون همزمان برای اعضا کارگاه های حضوری و مجازی را برگزار می کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۲۲ مرکز آموزشی ثابت و سیار و یک مرکز فراگیر ویژه بچه هایی با نیازمندی های خاص است که برای اعضای کودک و نوجوان هفت تا ۱۷ سال برنامه های مختلف آموزشی، هنری، ادبی، علمی، ورزشی و غیره ارائه می دهد./ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.