تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۱۱

دستگاه های اجرایی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام نمایند

دستگاه های اجرایی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام نمایند
.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر اینکه کلیه دستگاه های اجرایی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام نمایند، خاطر نشان ساخت: قانون در این خصوص به صورت شفاف، صریح و روشن همه چیز را مشخص نموده و خود ما نیز باید در این راستا موانع سر راه را برطرف نماییم تا مشکل این قشر عزیز مرتفع گردد.

به گزارش ایثار از ایلام؛ جلسه کمیته منابع انسانی استان ایلام با موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران با حضور اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، امین دوست محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، مدیران کل و معاونین توسعه دستگاه های اجرایی استان روز یکشنبه ۱۶ آبان ماه، در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام قرار داریم، از این رو یاد شهدا و به ویژه شهدای گرانقدر استان را گرامی می داریم و به روان پاک آنها درود می فرستیم.

اسدالله تولیده به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تکریم ایثارگران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در خصوص شان و منزلت والای شهدا و تکریم ایثارگران، نکته بیان نشده ای نگذاشته اند و جملاتی که رهبر عزیزمان در خصوص ایثارگران فرمودند، نکاتی بود که همه مسائل مربوط به این حوزه را در بر می گرفت و رعایت این نکات برای همه ما مایه عاقبت به خیری و کارساز خواهد بود.

وی افزود: در هیچ جلسه ای نبوده که مقام معظم رهبری در خصوص تکریم ایثارگران نکته ای نفرمایند و همواره اولین نگاه ایشان به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است، از این رو همه باید فرمایشات ایشان را سرلوحه امورات خود قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد ایلام با ارائه آماری از جامعه ایثارگری مشمول قانون بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه کشور، خاطر نشان ساخت: تعداد ۲۲۴۱ نفر از مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران، شاغل در دستگاه های اجرایی استان و مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران هستند که از این تعداد تا کنون ۶۲۱ نفر یعنی معادل ۲۹ درصد تبدیل وضعیت شده اند.

تولیده با تاکید بر اینکه کلیه دستگاه های اجرایی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام نمایند، خاطر نشان ساخت: قانون در این خصوص به صورت شفاف، صریح و روشن همه چیز را مشخص نموده و خود ما نیز باید در این راستا موانع سر راه را برطرف نماییم تا مشکل این قشر عزیز مرتفع گردد و اگر با جدیت در جهت رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تلاش نماییم، قطعاً در روز قیامت قطعاً در پیشگاه شهدا سربلند خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استخدام در دستگاه های اجرایی از طریق آزمون انجام می گیرد، تاکید کرد: امیدواریم موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران در موعد مقرر انجام گیرد و ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی در کمترین زمان تبدیل وضعیت گردند، چرا که همه ما مدیون ایثارگران هستیم و باید در خدمت به این قشر عزیز از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی در حال انجام فرآیند تبدیل وضعیت ایثارگران هستند، گفت: از میان دستگاه های اجرایی اداره منابع طبیعی با دو مشکل مواجه است، ابتدا اینکه اعتبارات آن دستگاه عمرانی است و دیگر مشکل نیز وجود ۲۸ پست بلاتصدی در این اداره کل وجود دارد و در تعداد افراد مشمول این قانون که در این مجموعه فعالیت می کنند ۹۷ نفر است.

امین دوست محمدی افزود: تعداد ۱۴ نفر که به صورت قرارداد کار معین هستند، باید در اسرع وقت تبدیل وضعیت شوند و ۱۴ پست بعدی نیز بر اساس نص صریح قانون اولویت بندی شوند و ۱۴ نفر اول را تامین اعتبار نموده و بارگذاری نمایند تا شماره مستخدم برای آنها صادر گردد. ۶۹ نفر دیگر نیز در شهرستان های جدیدالتاسیس تامین اعتبار نمایند.

وی در ادامه به مشکل تبدیل ایثارگران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: مقرر شده بود دانشگاه علوم پزشکی تا پایان آبان ماه، در خصوص نیروهای شرکتی خود اقدام نمایند ولی تا کنون فرآیند گزینش نیروهای شرکتی انجام نشده است.

معاون توسعه سازمان مدیریت در ادامه تاکید کرد: یکی از قواعد مهمی که باید در نظر گرفته شود به ویژه در حوزه اعتبارات از اهمیت دو چندانی برخوردار است، مسئله زمان است و از این رو باید در اجرای این فرآیند تسریع گردد.

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.