تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

دولتمردان در میدان عمل و تداوم گامهایی برای محرومیت زدایی و توسعه

دولتمردان در میدان عمل و تداوم گامهایی برای محرومیت زدایی و توسعه
استانها- گره گشایی از مشکلات مردم، بهبود و تغییر وضعیت موجود و همچنین توسعه متوازن و عادلانه امکانات در استانها و محرومیت زدایی از برنامه های هدفمند دولت سیزدهم است، برنامه هایی که با حضور میدانی دولتمردان در میدان عمل با رفع موانع و اختصاص اعتبارات مناسب امکان پذیر خواهد شد.

 

 سفرهای استانی اعضای هیات دولت  هفته گذشته (۱۵ تا ۲۱ آبان ماه ) هم با جدیت دنبال شد ، سفرهایی که با بهره مندی از ظرفیت ها و قابلیت های استانی با هدف بررسی و پیگیری مشکلات انجام می گیرد.
بهره‌برداری از طرح های مهم و حضور در میدان عمل ضمن تحقق بخشیدن به شعار توسعه متوازن بارقه ای از امید را در دل مردم استانها با سفر و پیگیری اعضای هیات دولت روشن کرده است و نشان می دهد با درایت و کارآمدی می توان طرح های توسعه ای را رونق بخشید و موانع را برطرف کرد.

دیدار چهره به چهره با مردم آسیب دیده از فقر ، تبعیض و بیکاری، آشنایی نزدیک با مشکلات ، لمس محسوس محرومیت ها، احیای حس صمیمت فراموش شده میان مردم و مسوولان و محرومیت زدایی و تمرکز زدایی ها از اولویت های دولت سیزدهم است که دولتمردان هم در سفرهای استانی آنها را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.

محورهای مهم سخنان آیت الله رئیسی /کنترل آسیب ها در دستور کار دولت سیزدهم

رییس جمهوری در هفته ای که گذشت سفری به استان ها نداشت اما از آنجایی که حل آسیب های اجتماعی در کنار رفع مسایل و مشکلات مردم از اولویت های دولت است صبح روز جمعه به آسایشگاه خیریه کهریزک تهران رفت و از نزدیک با مددجویان، ‌پزشکان و مدیران این مرکز گفت وگو کرد.

آیت‌الله رئیسی روز جمعه از مرکز نگهداری و درمان و کاهش آسیب سروش و آسایشگاه خیریه کهریزک بازدید و با مددجویان و مدیران این مراکز به گفت و گو نشست و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت که مهمترین محورهای سخنان رییس جمهوری در این بازدید به شرح زیر می آید:

-تاکید بر بازاجتماعی کردن مددجویان

-ساماندهی وضع اقتصادی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دولت

-همت همه مدیران و مربیان بازگشت مددجویان به  جمع خانواده است

-تامین شغل برای مددجویان پس از بازگشت به جامعه ضروری است

-استاندار تهران و مسوولان شهرری نسبت به رفع مشکلات مددجویان اقدام کنند

تاکید بر جهت دهی به مهارت آموزی تا  افتتاح طرح های نوآورانه

طی هفته گذشته، معاونان رییس جمهوری از جمله اعضای هیات دولت بودند که یا از طریق ارتباط تصویری جشنواره ای را افتتاح و یا با حضور میدانی از چند طرح بازدید کردند و یا در نشست هایی حضور یافتند.

بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استانها هم روز دوشنبه با تجلیل از خیران مدرسه ساز همزمان با سراسر کشور در ارتباط زنده تصویری با معاون اول رییس جمهوری در استان همدان برگزار شد.

محمد مخبر در این جشنواره با تاکید بر اینکه سمت و سوی جریان مدرسه‌سازی در کشور به مهارت آموزی جهت داده شود افزود: دولت در بحث آموزش مصمم و این مهم جزو اهداف اساسی دولت است.جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان با تجلیل از هفت خیر مدرسه ساز به نمایندگی از تمامی خیران استان برگزار شد .

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم در هفته ای که گذشت  با سفر به گلستان چند طرح نوآوری استان را افتتاح کرد و در این سفر بر ضرورت گسترش شرکت های دانش بنیان و افزایش زیرساخت کارخانه نوآوری و خانه های خلاق برای حل مشکلات ریشه ای استانهای کشور از جمله گلستان تاکید شد

سورنا ستاری در این سفر از مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری توسکا دیدن و در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری گرگان  شرکت کرد و از استمرار حمایت دولت از شرکتهای دانش بنیان و پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها گفت.

وی در نشست جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید درآمد سال گذشته شرکتهای دانش بنیان کشور را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در قالب تسهیلات ماده ۱۶ نیز وام کم بهره برای این شرکت‌ها پیش‌بینی شده است.

بهره‌برداری از سه طرح نوآورانه شامل خانه خلاق و نوآوری تقوی، مرکز نوآوری سلامت و خط تولید ‌پایلوت لبنیات از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون رییس جمهوری به گلستان بود.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز هفته گذشته به استان سمنان سفر کرد و با نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از خانواده شهدا و جانباز دیدار کرد وی همچنین بازدیدی از پارک موزه دفاع مقدس سمنان داشت .

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان سمنان گفت: گلزارهای شهدا می‌تواند کانون موثر فرهنگی و پاتوق های فرهنگی باشند و لازم است توجه مردم به این اماکن جلب شود.

وی همچنین در دیدار با ایثارگران استان سمنان در پارک موزه دفاع مقدس ابرازداشت: برای اجرای قوانین مصوب بنیاد شهید اعتبار زیادی لازم است اما بودجه کنونی قدری فاصله دارد .

از حضور وزیر کشور در آیین انتخاب سه استاندار جدید تا بررسی وضعیت زاینده رود

جمعی از اعضای دولت سیزدهم طی هفته دوم آبان ماه با سفر به استانها ضمن پیگیری ماموریت های حوزه کاری خود تلاش کردند تا در میدان عمل با اقدامی جهادی در جریان مشکلات قرار گیرند و  راهکارهای لازم را برای رفع موانع توصیه کنند.

در نخستین روز از هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پارک فناوری پردیس تهران رفت و ضمن بازدید از این مکان اظهار داشت که راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال برای توسعه امور اقتصادی در دستور کار دولت سیزهم قرار دارد.

عیسی زارع پور گفت: حدود چهار تا پنج درصد از تولید ناخالص ملی مبتنی بر اقتصاد دیجیتال است که بر اساس هدف گذاری، آن را تا پایان سال به ۱۰ درصد می رسانیم.

وزیر کشور هم هفته پرکاری را پشت سر گذاشت و برای انتخاب سه استاندار جدید به سه استان سفر کرد ، احمد وحیدی ابتدا و با هدف معارفه استاندار جدید استان مرکزی به این  خطه سفر و در نشست شورای اداری استان شرکت کرد.

وی در بدو ورود به اراک پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احرام به مقام والای شهیدان ،در جمع اصحاب رسانه بر اهتمام دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم تاکید کرد.

وزیر کشور دیداری هم با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اراک داشت و شاه‌کلید به فعلیت رساندن تمامی ظرفیت‌های این خطه به ویژه حوزه اقتصادی را در مسئله شناسی توسعه و همکاری همه‌جانبه تمامی بخش‌ها عنوان کرد.

وحیدی در نشست شورای اداری استان مرکزی هم عنوان کرد که دولت سیزدهم ریل خدماتش را بر اقتصاد مردم محور و بهبود بهره‌وری اقتصادی قرار داده و در این راستا تقویت امنیت سرمایه مالی توسط دولتمردان اولویت است.

در نشست شورای ادرای استان مرکزی، استاندار جدید «فرزاد مخلص الائمه» معرفی و از زحمات چهارساله سید«علی آقازاده» قدردانی شد.

پس از استان مرکزی وزیر کشور به قم سفر و در آیین تکریم و معارفه استاندار این استان شرکت کرد.

وحیدی در این آیین گفت : دولت سیزدهم بر این باور است که نباید به دشمنان انقلاب چشم و امیدی داشت و از طرفی از عمق جان به خدمت رسانی به مردم ایمان دارد.

وزیر کشور  افزود: کشور ما امروز در امنیت کامل است و تحرکات اخیر در آب های عمان و تقابل بین ایران و آمریکا در دزدی نفتی بیانگر این مساله است.در مساله اخیر اختلال در سامانه سوخت رسانی هم، دشمنان ثابت کردند از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ملت ایران دریغ نمی کنند اما با تدبیر به جای دولت این معضل در اسرع زمان مدیریت شد.

هیات وزیران پس از بررسی سوابق و برنامه های سید محمد تقی شاهچراغی، به او  به عنوان استاندار قم رای اعتماد دادند.

وزیر کشور در پایان هفته پس از حضور در گلزار شهدای ساری و ادای احترام به مقام شهیدان در مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران شرکت کرد .

مراسم تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید مازندران یک کلیدواژه مشترک در اظهارات همه سخنرانان داشت و آن هم تمرکز بر همگرایی در مازندران برای بهره‌وری از ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی این استان بود.

حسینی‌پور هم به عنوان استاندار مازندران در دولت سیزدهم معرفی شد. حاشیه نگاری خبرنگار ایرنا از این آیین با عنوان “حاشیه‌نگاری از ناگفته‌های معارفه استاندار مازندران” را بخوانید.

وزیر جهاد کشاورزی نیز به هرمزگان سفر و در نشست استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وی شرکت کرد .

سید جواد ساداتی نژاد با تاکید بر احیاء و بهره برداری از ظرفیت های فراوان بخش کشاورزی و شیلاتی گفت: با توجه به درخواست های فراوان از سوی مردم باید ظرف ۴ سال آینده مشکل مالکیت اراضی کشاورزی تمام استانها بر طرف شود.

تدوین طرح جامع توسعه کشاورزی استان با رویکرد بهره گیری از سرمایه گذاری داخلی و خارجی و بر مبنای ارائه تسهیلات ارزان قیمت از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی در این نشست بود.

وزیر ورزش و جوانان هم پایان هفته سفری به جزیره کیش داشت و درنشست سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش در حمایت از تیم ملی فوتبال گفت: با توجه به اهمیت بازی های جام جهانی فوتبال ، امکانات و زیر ساخت های موجود درکیش و نزدیکی قطر به ایران شرایطی فراهم شود تا بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال در این جزیره پیگیری شود.

سید حمید سجادی با اشاره به اهمیت برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال از مسوولان فدراسیون خواست تا برای برپایی اردو در کیش با حضور چند تیم برنامه ریزی کند.

وی همچنین در نشست با روسای هیات های ورزشی، مربیان ، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش جزیره کیش شرکت کرد و گفت : کیش از حمایت جدی وزارت ورزش برای ارتقاء زیرساخت های ورزشی کیش و برگزاری اردوهای تیم های مختلف برخوردار می شود.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز جمعه میهمان اصفهانی ها بود و در جریان سفر به این استان با حضور در شهرستان وَرزَنه در شرق این خطه از حوضه رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی بازدید و  از نزدیک مشکلات را بررسی کرد.

وی که با هدف بررسی وضعیت حوضه آبی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی و توقف کشت و کار کشاورزان به این منطقه سفر کرده است با شماری از نمایندگان کشاورزان درروستای وَجاره از توابع منطقه براآن شمالی گفت وگو کرد.

وزیر نیرو هدف از سفر به اصفهان را تقسیم عادلانه آب دانست و به کشاورزان اصفهانی اطمینان داد که به مطالبات آنها رسیدگی و عدالت در تقسیم آب رعایت می‌شود.

وی همچنین دربازدید از تبعات فرونشست زمین در دشت برخوار گفت : علت اصلی فرونشست زمین و بی آبی در اصفهان را رعایت نکردن الگوی کشت و جابه‌جا شدن سهم آب دانست .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم شب گذشته به آذربایجان شرقی رفت تا در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران در اهر شرکت کند.

محمد مهدی اسماعیلی در این آیین با اعلام حمایت از این جشنواره ابراز امیدواری کرد که این رخداد هنری سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

وی با بیان اینکه ما در دولت جدید نگاهمان تمرکز زدایی است، تشریح کرد: باید استعدادهای شهرستان‌ها را ببینیم و به جوانان توجه کنیم؛متاسفانه سال ها منابع عمده در مرکز جمع شده و ما تلاش می‌کنیم در طول این دولت این رویه را تغییر دهیم.

۶ استان و یک جزیره میزبان معاونان هفت وزیر

شنبه هفته گذشته نشستی با عنوان «هم‌اندیشی رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲» در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران برگزار شد که معاون وزیر گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حاضران در جلسه ارتباط تلفنی برقرار کرد.

علی‌اصغر شالبافیان گفت: برنامه‌ریزی برای نگاه به رویداد ساری ۲۰۲۲ باید به گونه‌ای باشد که نگاهی بلندمدت و پایدار در گردشگری بین‌المللی برای مازندران را دنبال کند.

وی افزود: برای میزبانی درست از رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ به هماهنگی بین دستگاه‌ها و مسئولان نیاز داریم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز یکشنبه شانزدهم آبان ماه به منظور بازدید از مرز پرویز خان و بررسی مشکلات از نزدیک و گفت وگو با مسئولان منطقه سفری به کرمانشاه داشت .

مهدی صفری در بازدید با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات غیرنفتی با کشورهای همسایه بسیار بالاست، گفت: در دولت مردمی، صادرات غیرنفتی را طی چهار سال آینده به دو برابر افزایش می‌دهیم و وظیفه داریم این هدف را تسهیل کنیم تا عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: ایجاد تیمی را در دستور کار داریم و از طریق سه وزارتخانه دارایی، راه و کشور پیگیری های لازم برای رفع مشکلات در دو طرف مرز انجام می شود .

معاون جوانان و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در سفر به آذربایجان شرقی و در دیدار با استاندار این استان گفت: رییس جمهوری پای شعار جوانگرایی خود ایستاده اند و همان گونه که وزیر ورزش و جوانان در جلسه روز گذشته کمیسیون اجتماعی خبر داد، دولت پیگیر ارتقای معاونت جوانان به سازمانی مستقل است.

وحید یامین‌پور از طرح‌های جدید برای گسترده‌تر شدن حوزه فعالیتی معاونت جوانان و امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خبر داد و بر تقویت نقش ستاد ساماندهی امور جوانان در سیاستگذاری و پیشبرد برنامه ها تاکید کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با سفر به استان هرمزگان از بخش های مختلف مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) دیدن کرد و  گفت: با توجه به ظرفیت مناسب، قرار داد ساخت ۲ شناور ۳۸هزار تنی به زودی در مجتمع ایزوایکو نهایی می شود.

محسن صالحی نیا افزود: در حوزه ساخت چند سالی است که از ظرفیت مجتمع ایزوایکو استفاده مناسبی به عمل نمی آید، مذاکراتی درحال انجام است که شرکت های کشتیرانی سفارش هایی را در حوزه ساخت ارائه بدهند و این سازمان برای افزایش ظرفیت های ایزوایکو (مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران) از طرح های توسعه ای این شرکت حمایت می کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در سفر به خوزستان در نشست بررسی مشکلات برق شهرستان‌های شوش وکرخه شرکت کرد و گفت :وزارت نیرو نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان دارد، و طبق برنامه ارائه شده از سوی وزیر نیرو قرار است ۳۵ هزار مگاوات در مدت چهار سال به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که خوزستان سهم خوبی از آن خواهد داشت.

همایون حائری اظهارداشت: با تامین زمین مورد نیاز، عملیات اجرایی یک نیروگاه ۴۲ و نیم مگاواتی در شهرستان شوش آغاز خواهد شد که امیدواریم تا سال آینده این نیروگاه وارد مدار شود.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی هم در سفری به مازندران از نمایشگاه سم، کود ، نهال و نهاده ها ،سیستم های نوین آبیاری و آب و خاک کشاورزی استان بازدید کرد و گفت: توسعه کشت دانه‌های روغنی مورد تاکید جدی کشور است و دولت به ازای هر کیلو بذر هیبرید وارداتی کلزا ۸۵درصد یارانه پرداخت می کند.

علیرضا مهاجر با تاکید بر این نکته که کشت دانه روغنی در استان های شمالی به ویژه با توجه حاصلخیزی و  ارزش بالای زمین در مازندران از اهمیت  خاصی برخوردار است، توضیح داد: مازندران  پتانسیل بالایی برای کشت دانه های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان دارد و باید با افزایش عملکرد در واحد سطح از این فرصت استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان هم در سفری به جزیره کیش در همایش بزرگ روز کیش گفت:همکاری های میان مشترک این وزارتخانه و منطقه آزاد کیش برای تقویت زیر ساخت های ورزشی به ویژه ایجاد کمپ های ورزشی بیشتر می شود.

ژاله فرامرزیان افزود: بزرگترین وظیفه وزارت ورزش و جوانان توسعه وایجاد فضاهای ورزشی متنوع برای مردان و زنان ایران زمین در جزیره کیش است./ایرنا

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.