تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

سردار کوثری: مقاومت مردم ایوان در دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ کشور است

سردار کوثری: مقاومت مردم ایوان در دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ کشور است
ایلام - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت و پایداری مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان ایوان در دوران هشت سال ‌جنگ ‌تحمیلی علیه رژیم بعثی برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور را رقم زد.

 

سردار اسماعیل کوثری روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت یادواره ۳۷۱ شهید والامقام شهرستان ایوان اظهار داشت: رژیم بعث عراق آغاز کننده جنگ نابرابر با حمایت سران استکبار جهانی علیه ایران اسلامی بود اما با دلاورمردی های مردم این دیار جنگ تبدیل به دفاع مقدس شد دفاعی که این وظیفه بر هر انسانی واجب است.

وی افزود: در آن زمان ما سازمان مشخص و تجهیزات خاصی نداشتیم و حتی خیلی از رزمنده هایی که به جبهه نبرد علیه رژیم بعثی می رفتند هیچ گونه اسحله نداشتند، اینجاست که باید ایثار و از خودگذشتگی مردمان این خطه چون ایوان را ستود چراکه پیش از رسیدن ارتش بعثی عراق به منطقه تنگه کوشک و منطقه سومار مردم این شهر در مناطق جلوتر به مقابله با نیروهای متجاوز پرداخته و با هر سلاحی که در دست داشتند به مبارزه ای جانانه پرداختند.

سردار کوثری بیان کرد: با دفاع مردم ایوان تمام معادلات دشمن به هم ریخت و مردم در ورودی های مرزی این شهر دشمن را غافلگیر کردند، آن زمان در منطقه سرپل ذهاب حضور داشتیم که به ما اعلام شد بروید و منطقه سومار را تحویل بگیرد.

وی تاکید کرد: ۴۱ سال پیش در شهر ایوان رفت و آمد زیادی داشتم و در آن زمان با وجود بمباران شهر و اطراف شاهد مقاومت سرسخت و دلیرانه مردم ایوان بودم که با دفاع جانانه خود هیچ گاه شهر را خالی نکردند.

وی گفت: سپاه در آن زمان تیپ و لشکری خاصی نداشت امید ما بعد از خدا مردم بود، سال ۵۹ مردم ایوان و روستاهای اطراف در کنارهم اجازه پیشروی دشمن را ندادند و نگذاشتند دشمن از پل هفت دهنه و سه دهنه بیشتر جلوتر بیایند و ارتفاعات مرزی و مشرف به مندلی را آزاد کردند و دشمن تنها با پرواز هوایی شهر را بمباران کرد.

سردار کوثری یادآور شد: عملیات تنگ کوشک سرشار از درس ها و عبرت‌های زیادی است که امروز بازخوانی این عملیات در محل خاطرات بسیاری را در ذهن ها تداعی کرد.

وی افزود:‌ یکی از مهمترین درس‌های عملیات تنگ‌کوشک انسجام ملی و وحدت یکپارچه ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان است که در آن مقطع زمانی توانست انقلاب را از شر فتنه‌های شیطانی دشمنان به خوبی نجات دهد.

‌وی اظهار داشت: مجاهدت‌های رزمندگان به همراه نقش آفرینی مردم باعث شد دشمنان آرزوی یک‌وجب از خاک این دیار را به گور ببرند.

سردار کوثری با بیان اینکه مهمترین وظیفه کنونی ما تداوم راه شهدا است، افزود: باید بدانیم که شهدا با توکل و ایمان و اراده ای آهنین به تکلیفشان به بهترین شکل عمل کردند و امروز نوبت ماست که با خدمتگزاری و تلاش برای اعتلای نظام با تبعیت از رهبری و خدمت رسانی بتوانیم ادامه دهندگان راه شهدا باشیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نشویم.

وی گفت: باید به این‌مساله توجه داشته و کاری کنیم همه در مساله اقتصاد، فرهنگ و مسایل اجتماعی آنچنان حرکت کنیم که باعث شادی شهدا گردد چرا که آن موقع است که می توان گفت راه شهدا را به معنای واقعی ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت ۳۷۱ شهید والامقام شهرستان ایوان امروز پنجشنبه با حضورسردار اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ایلام و جمعی از مسوولان استانی در شهر ایوان برگزار شد.

شهرستان ایوان در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است./ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.