تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرسی استانداری ایلام به بهرام نیا رسید

کرسی استانداری ایلام به بهرام نیا رسید
ایلام - هیات دولت در نشست امروز سی ام آبان ماه با معرفی و تعیین حسن بهرام نیا به عنوان استاندار ایلام به همه اما و اگرها و باید و نبایدهای استاندار بومی و غیر بومی و بازار داغ رسانه ها در فضای مجازی پایان داد.

 

هیات دولت بالاخره در آخرین جلسات انتخاب سرنوشت استانداران دولت سیزدهم امروز حسن بهرام نیا را  به عنوان استاندار ایلام معرفی کرد.

استاندار ایلام را بیشتر بشناسیم

بهرام‌نیا دارای تحصیلات مهندسی عمران و دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

مسئولیت ها

– یکی از فرماندهان لشکر انصارالحسین از آغاز تشکیل تا پایان جنگ تحمیلی

– رئیس دفتر فنی فرمانداری و جهاد سازندگی شهرستان نهاوند

– رئیس مرکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی و گروه نوسازی مدارس شهرستان نهاوند

– رئیس شرکت گاز شهرستان نهاوند

– رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان نهاوند وعضو کانون کارشناسان رسمی کشور

– فرماندار شهرستان تویسرکان

– مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان همدان

– معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان ایلام

– سرپرست مهندسی و ساختمان طرحها شرکت ملی نفت(متن)

– مدرس دانشگاه در رشته معماری و شهرسازی

– عضو انجمن مدیریت استراتژیک ایران

زندگی نامه

حسن بهرام نیا سال ۱۳۴۳ در خانواده ای مذهبی در نهاوند دیده به جهان گشود.

دوران نوجوانی او همزمان با آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بود. ایشان همگام با مردم انقلابی نهاوند به پخش اعلامیه و شرکت در تظاهرات و … علیه حکومت طاغوت به فعالیت پرداخت.

آغاز دوران جوانی، با شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی همراه شد، علی رغم سن کم به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و با ابراز رشادت و نبوغ ذاتی که از خود نشان داد در کنار تعدادی از فرماندهان ارتش، دوره عالی فرماندهی گردان را در قرارگاه عملیاتی غرب کشور گذراند و همراه تعدادی از فرماندهان دفاع مقدس به دیدار امام امت مفتخر شد. با توجه به تجربه ای که از جنگ داشت به سرعت مدارج ترقی را پیمود و به رده هایی از فرماندهی در لشگر انصار الحسین(ع) منصوب شد.

بهرام نیای جوان همزمان با حضور در صحنه های نبرد با توجه به برخی خلاء های مدیریتی در سطح شهرستان مسئولیت گروه نوسازی مدارس، مسئولیت دفتر فنی فرمانداری، مسئولیت مرکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی و کمیته ساختمانی جهاد سازندگی را در برهه های مختلف بر عهده داشت که در زمان تصدی مسئولیت‌های ذکر شده، اقدامات موثری برای توسعه شهر و روستا در قالب احداث راه، حمام و مخازن آب آشامیدنی جهت رفاه حال روستائیان، احداث پناهگاه و مدارس در شهر و روستا و تلاش برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان در شهرستان نهاوند انجام داد.
پس از پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوران تلاش برای جبران خرابی ها و خسارات ناشی از آن و محرومیت زدایی از مناطق محروم، دوران جدیدی در زندگی ایشان رقم خورد و در سال ۱۳۶۸ به استخدام شرکت نفت در آمد و در مناطق نفت خیز جنوب بعنوان مهندس ناظر راه و ساختمان مشغول فعالیت شد و چندی بعدموفق به ادامه تحصیل در رشته ی مهندسی عمران در مقطع کارشناسی دانشگاه ملی تبریز گردید.

سال ۱۳۷۴ با پذیرش مسئولیت اداره گاز نهاوند، علی رغم دشواری‌های فراوان به گواهی مسئولین محلی، منطقه ای و همچنین مردم قدر شناس نهاوند، منشاء تحولاتی در زمینه گاز رسانی به شهر و روستا گردید از جمله اتمام عملیات گاز رسانی به چهار شهر نهاوند، فیروزان، گیان، برزول و آغاز عملیات گاز رسانی به شصت و چهار روستاکه عمدتا” گازدار شدنداشاره نمود.

ایشان پس از ۲۳ سال تلاش خستگی ناپذیر در عرصه های مختلف مدیریتی، این بار توان اجرائی خود را در عرصه فرمانداری شهرستان تویسرکان نشان داد، بطوریکه که در این دوره پنج ساله نیز خدمات ارزنده ای را به مردم آن سامان ارائه کرد و در سال دوم مسئولیت خود، بعنوان فرماندار نمونه انتخاب شد و از طرف مقامات کشوری لوح تقدیر دریافت نمود و بهترین گواه موفقیت حسن بهرام نیا ابراز لطف مردم قدرشناس تویسرکان نسبت به ایشان می باشد.

سال ۱۳۸۶ به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرداخت و در رشته مدیریت برنامه ریزی شهری در سال ۱۳۸۸ با عنوان دانشجوی برتر از طرف دانشگاه موفق به دریافت لوح تقدیر شد.

هم اکنون ایشان در مقطع دکتری تخصصی در رشته جغرافیای برنامه ریزی شهری مشغول به تحصیل است.

در ادامه فعالیت ها و ایفای نقش در مجموعه وزارت کشور بعنوان مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان و پس از کسب تجربه های لازم یکی از حساس ترین مسئولیت های دوران مدیریت خود را تجربه کرد.

در حال حاضر با توجه به سوابق درخشان ایشان در صنعت نفت و تجربه های ارزشمند اجرائی و مدیریتی اندوخته شده در طی سالهای متمادی بعنوان یکی از مدیران ارشد مهندسی و ساختمان شرکت نفت مشغول به خدمت رسانی بود که اکنون به سمت استاندار ایلام انتخاب شد.

استان ایلام به دلیل دارا بودن  ۸۷ درصد منابع طبیعی و ۱۱ درصد جنگل های رشته کوه زاگرس به عروس این رشته کوه زیبا در کشور معروف است و دارای پتانسیل ویژه ای در بخش گردشگری است.

این در حالی است که وجود ذخایر ارزشمند نفت و گاز و پتروشیمی همراه با معادن ذی قیمت مانی های غیر فلزی ایلام را به استانی غنی از ثروت و موهبت الهی مبدل کرده است.

وجود زمین های حاصلخیز و تولید سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن گندم و تولید سایر محصولات کشاورزی با دارا بودن بیش از سه میلیون راس دام سبک و سنگین در صورت توسعه تجهیزات و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از نظر کشاورزی نیز حائز اهمیت است.

این در حالی است که استان ایلام با دارا بودن ۴۳۰کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود مرز بین المللی مهران و شاهراه عبور زائران عتبات عالیات  و افتخار میزبانی زائران در راهپیمایی معنوی اربعین با عبور بیش از سه میلیون نفر در یک بازه زمانی بیست روزه این استان را از هر نظر دارای جایگاه خاصی نموده است.

با وجود برخورداری از همه این موهبت ها و پتانسیل های ارزشمند و گرانبها اما استان ایلام دارای مسایل و مشکلات زیادی در زمینه اجتماعی، اقتصادی و توسعه نیافتگی است که نیازمند یک همت وعزم جدی برای جذب سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی و توسعه است.

وجود آمار بالای خودکشی، تعداد زیاد افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی، بیکاری ۱۴ هزار دانش آموخته دانشگاهی و … از مهمترین چالش های پیشروی استان ایلام است.

با امید به اینکه با همت و اراده ای که دولت سیزدهم با حضور رییس جمهور در استان ایلام و اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری توسعه ای در بخش های مختلف و تسهیلات قابل توجه در امر اشتغالزایی تحرک و پویایی و جهش قابل قبولی در بخش های مختلف این استان اتفاق بیفتد.

اسامی استانداران سابق و مدت مأموریت آنها در ایلام:

–  سیداسدالله امیرقهرمانی دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۱۳۵۸.۲.۵ تا ۵۸.۷.۱ ‌به مدت پنج ماه  اولین استاندار ایلام بوده است .

– ‌کیومرث‌ فرجاد، دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۵۸.۷.۲ تا ۵۹.۵.۱ به مدت ۱۰ ماه بر کرسی استانداری تکیه زده است .

– ‌اصغر ‌ابراهیمی دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۵۹.۵.۱ تا ۶۰.۳.۲۵ به مدت ۱۱ ماه نماینده دولت در استان بوده است .

– ‌اکبر ‌ترکان دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۰.۱.۴ تا ۶۲.۵.۴ به مدت ۲۵ ماه مدیریت ارشد استان را در دست داشته است.

– عبدالرضا هاشم‌زایی دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ‌۶۲.۵.۴ تا ۶۳.۴.۱۳ به مدت ۱۱ ماه در استانداری ایلام خدمت کرده است.

-زین‌العابدین یوسفی‌عطائی دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۳.۱۲.۴ تا ۶۴.۷.۴ به مدت ‌۱۵ ماه استاندار ایلام بوده است .

– ‌سیدکاظم میرولد دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۴.۷.۴ تا ۶۷.۱۲.۲۹ به مدت ۳۲ ماه به عنوان استاندار سکان مدیریت استان را در دست داشته است.

– ‌احمد حسینی دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۷.۳.۳۰ تا ۶۹.۶.۳۰ به مدت ۲۹ ماه استاندار ایلام بوده است .

-یحیی محمدزاده دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۶۹.۹.۳ تا ۷۲.۱۲.۲۳ به مدت ۴۰ ماه به عنوان استاندار ایلام فعالیت کرده است.

– ‌علی‌اکبر شعبانی‌فرد دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۷۲.۱۲.۲۳ تا ۷۶.۷.۱۵

به مدت ۴۳ ماه در کسوت استانداری ایلام خدمت کرده است .

-عبدالمحمد زاهدی دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۷۶.۸.۷تا ۷۹.۵.۱۶ به مدت ۳۳ ماه مدیر ارشد دولت در استان بوده است .

– ‌محمود زمانی قمی دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۷۹.۷.۳ تا ۸۲.۶.۶ استاندار ایلام بوده است که پس از مروارید بیشترین زمان تکیه بر مسند استانداری در ایلام را در اختیار دارد.

– کریم شورانگیز دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۸۲.۶.۶ تا ۸۳.۷.۲۸ به مدت ۱۳ ماه و ۲۲ روز در کسوت استانداری ایلام فعالیت داشته است.

– ‌سیدمحمد احمدی دارای مدرک دکتری از ۸۳.۷.۲۸ تا ۸۴.۹.۱۱ به مدت ۱۳ ماه و ۱۲ روز استاندار ایلام بوده است .

-علی محمد آزاد دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۸۴.۹.۱۱ تا ۸۷.۴.۱۲ اولین استاندار بومی ایلام بوده است .

– میرمحمد غراوی دارای مدرک کارشناسی ارشد از تاریخ ۸۷.۴.۱۲ تا ۷۷.۷.۲۰ به مدت یک سال و سه ماه و ۸ روز آخرین استاندار دولت نهم در ایلام بوده است .

– ‌حجت‌الاسلام و المسلمین صحبت‌الله رحمانی دارای مدرک حوزوی سطح دو از تاریخ ۸۸.۷.۲۰ تا ۸۸.۱۰.۱۲ به مدت ۲ ماه و ۲۸ روز سرپرست استانداری ایلام بوده است .

– مجتبی اعلایی دارای مدرک کارشناسی از تاریخ ۸۸.۱۰.۱۳ تا ۹۱.۱۰.۸ به مدت ۱۹ ماه و ۱۰ روز استاندار ایلام بوده است .

– محمود عباس‌زاده مشکینی‌  دارای تحصیلات دکتری که از تاریخ ۱۰ آبان سال ۱۳۹۱ تا ۲۷ مهر ۱۳۹۲ استاندار ایلام بوده است.

– محمدرضا مروارید پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید از هیئت دولت رای اعتماد گرفت و از ۲۷ مهر ۱۳۹۲ تا سال ۹۶ در کسوت استاندار ایلام در استان فعالیت داشت.

-قاسم سلیمانی دشتکی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد از ۲ مهر ۱۳۹۶ توسط هیئت دولت به عنوان استاندار ایلام منصوب و معرفی شد.

-هیات دولت در ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹ محمد نوذری را که دکترای جامعه شناسی سیاسی بوده به سمت استاندار ایلام انتخاب که پیش از آن سمت معاون سیاسی و امنیتی استانداری این استان را بر عهده داشت و تاکنون همچنان بر مسند استانداری در ایلام تکیه زده است.

ایلام، یکی از استان هایی است که سهم عمده ای در اشتراک مرزهای ایران با کشورهای عراق را دارد و روزانه بیش از ۷۰۰کامیون کالا و شش هزار زائر از این مرز بین المللی تردد می کند.

این در حالی است که در ایام اربعین به واسطه برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت تا مرکز عراق یکی از کانون‌های پرتردد کشور برای سفر به عراق به شمار رفته و در ایام اربعین حدود سه میلیون نفر از این مرز تردد می کند.

کمترین مدت استانداری این استان با ۲ ماه و ۲ روز مربوط به سرپرستی استانداری توسط حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی بوده است.

در فاصله سال‌های ۵۸ تا ۶۷، ۶ مرتبه استانداران ایلام عوض شدند به همین دلیل می‌توان گفت در آن دوره پر فراز و نشیب ‌میانگین عمر مدیریتی هر استاندار یک سال و نیم بوده است.

در دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی چهار نفر در کسوت استانداری خدمت کرده‌اند، بنابراین میانگین عمر مدیریت در این دولت ۲ سال بوده است.

همچنین در دولت سید محمد خاتمی چهار نفر مسئولیت استانداری ایلام را بر عهده داشته‌اند که این سخن به این معناست که ‌میانگین مدیریت استان در دوره‌ی اصلاحات ۲ سال بوده است.

در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز پنج نفر را مأمور اداره استانداری کرده ‌که این امر بیانگر این است که میانگین عمر مدیریت در این دولت کمتر از ۲۰ ماه بوده است.

در دولت اول حسن روحانی تنها  مروارید استاندار ایلام بوده که پس از آن سلیمانی دشتکی و سپس نوذری به این پست ارتقا یافتند.

از این تعداد استاندار ۱۲ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۶ نفر کارشناسی ارشد و یک ‌نفر حوزه‌ای سطح دو و یک دانشجوی دکتری و ۲ نفر نیز دارای مدرک دکتری بوده‌ند.

استان ایلام دارای ۱۱ شهرستان، ۲۵ بخش و ۴۹ دهستان است ./ایرنا

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.