تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

بیانیه جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پی انتصاب استاندار ایلام

بیانیه جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پی انتصاب استاندار ایلام
نگاه اقتصاد - جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان ایلام در پی انتصاب استاندار ایلام جناب دکتر بهرام نیا بیانیه ای صادر کرد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلى أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یَعِظُکُم بِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا – نساء ۵۸

پلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ

این فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته بداند) می‌بخشد؛ و خداوند صاحب فضل عظیم است.

با درود و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و نایب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) و آرزوی توفیق روز افزون برای ریاست محترم جمهوری و دولتمردان دولت سیزدهم.

اکنون که درآغاز گام دوم انقلاب اسلامی، فارغ از مباحث صلاحیت و سلیقه در تعیین استاندار و انتظار مردم شریف از دولت مردمی و انقلابی در راستای تحولی چشمگیر در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی که میبایست برای استان به ارمغان بیاورد لذا عبور از این مرحله حساس در مسیر توسعه استان، در گروِ اتّخاذ رویکردی کاملا علمی و تخصصی در شناخت مسائل و اولویت‌بندی  و همچنین عزمی جدی و جهادی برای حل مسائل با استفاده از تمام ظرفیت سرمایه‌های انسانی بویژه ظرفیت عظیم نیروهای جریان انقلابی وتحولگرای استان ، نخبگان و جوانان متعهد انقلابی در دستگاههای اجرایی برای چابک سازی و تصمیم سازی و سازمان یابی و کاهش مشکلات و موانع امری ضروری است که در این مسیر همراهی ، هماهنگی احزاب و تشکل های انقلابی وجهادی  تسهیل کننده ی راه توسعه ی استان خواهند بود  لذا فارغ از هرگونه جهت‌گیری ها ی سلیقه‌ای متاثر از کانون‌های قدرت و ثروت در جهت تحقق شعارهای دولت محترم برای رفع مشکلات و موانع و نیز رشد و بهبود اوضاع استان به طور کلی و به اجمال می توان به برخی از مسائل حیاتی استان اشاره نمود:

۱. تعیین نقشه راه برای طی مسیر توسعه و پیشرفت و ایجاد وفاق و همدلی بین همه گروه ها و ذی نفعان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که نماینده اجرایی دولت در استان باید به آن‌ها توجه نماید. لذا همسو کردن ظرفیت‌های منابع انسانی، نخبگان، احزاب و گروه های سیاسی انقلابی و بهره گیری از توان آن‌ها در پیشبرد امور استان از اوجب واجباتی است که سال‌هاست  مغفول مانده و هر مسئولی سعی نموده تا این مسیر را به تنهایی و صرفا با تکیه بر اطرافیان خود به پیش ببرد که نتیجه آن در گذشته کاملا مشهود است و امید می‌رود که این غفلت و اشتباه مکررا در این دوره نیز انجام نشود لذا در این راستا جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی استان با ایجاد سامانه ای تحت عنوان (شناسایی جوانان و نخبگان متخصص انقلابی استان )اقدام نموده و نوید بخش اعتماد جوانان به مشارکت در ساخت  ایلامی توسعه یافته است.

۲. بدنه مدیریتی استان دچار دو آفت بزرگ “فساد” و “فرسودگی” شده است؛ این دو آسیب را باید با گسترش نظارت مداوم نیروهای انقلابی و مردمی و بهره‌گیری از مدیران جوان، تازه نفس و تحول گرای انقلابی مرتفع نمود.

۳. در مسیر توسعه پایدار، کاهش بیکاری جوانان و متخصصان و از طرفی رتبه فلاکت تورم در بخش های مختلف از مسکن تا معیشت که با وجود پتانسیل های صنعت و معدن ، تجارت و منطقه ازادمرزی،گردشگری زیارتی و طبیعی و غیره در استان نیازمند مطالعات کارشناسی با ارائه راه حل از بین مردم تا مسولان و مدیران امری ضروری است که در این راستا کارگروههای جمعیت گفتمان در بیشتر روستاها و بخش های استان و همچنین در شهرستان ها این امکان دست یابی به سند راهبردی سالانه وجود دارد.

۴. بحران شهری و مشکلات مختلف در زمینه ی شهرسازی و زیرساخت شهری و همچنین حل مسئله پسماند ها نیاز به مدیریت انقلابی نوین شهری است که وجود مسیل های اطراف و درون شهر که معضل و خطری برای شهر محسوب می شود و از طرفی حل مشکل تراکم فروشی شهری و ناکارامدی شورای اسلامی شهر و شهرداری با وجود مدیریت ناصحیح به معضلی شهری تبدیل شده است .

۵. خالی شدن روستاها از نیروی انسانی جوان که بهره کافی از فعالیت اقتصادی داخل روستا نمی‌برند باعث شده است تا علاوه بر بهم خوردن موازنه ها بحران‌هایی نظیر حاشیه نشینی را برای استان به ارمغان آورده و نظام اقتصادی روستا نیز دچار فروپاشی و خمودگی گردد افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی با نظام توزیع و پراکنش نیروی انسانی اتفاق خواهد افتاد و باید به طور جد سر لوحه مدیر اجرایی استان قرار گیرد.

۶. متاسفانه میزان سهم اقتصادی استان از رشد فعالیت‌های استراتژیک پیشران و مبتنی بر مزیت‌های منطقه اقتصاد ملی روندی نزولی را تجربه می‌کند. مسئولان استانی باید سعی کنند تا به روند افزایش سهم اقتصادی این استان از اقتصاد ملی و افزایش درآمد سرانه مردم استان کمک نمایند. استفاده از جوانان خلاق و مبتکر در صنایع خلاق و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت دانشگاه‌ها برای ایجاد صنایع پیشران و های‌تک می‌تواند این مشکل را تا حدود زیادی مرتفع کند متاسفانه با وجود میادین نفت و گاز و پتروشیمی در استان شاهد نرخ بالای بی کاری جوانان و فارغ التحصیلان و عدم بهره وری مالی برای استان هستیم که لازم است از ظرفیت راه کربلا و معادن و میادین به مدیریت انقلابی و جهادی مسیر توسعه هموارتر از گذشته گردد.

۷. مدیریت اجرایی استان نیازمند تحول اقتصادی و مدیریت کارامد انقلابی  به دست نیروهای انقلابی وجوانان جهادی است که می طلبد با مشارکت تمام نیروهای انقلابی استان تحت کارگروه راهبردی و کارگروه توسعه ای در تدوین برنامه یا سندراهبردی استان ایجاد و فعالیت نمایند.

۸. متاسفانه مسئله گردشگری مذهبی و طبیعی علیرغم وجود ظرفیت‌های خوب اقتصادی که می‌توانست برای استان ایجاد نماید، با رویکردهای غیر مدیرانه از این فرصت استفاده نشده است تا منابع ملی را در جهت توسعه زیرساخت های راه و صنایع مختلف از تیم اجرایی دولت جذب گردد.

۹. کشاورزی و دامداری و صنایع تولیدی می‌تواند به عنوان موتور محرک و پیشران اقتصادی در استان باشد. به عنوان نمونه می‌توان از الگوی مدیریت کشاورزی برای شهرستان دهلران ، بخش دشت عباس ، شهرستان سیروان و دره شهر  الگوبرداری نمود. برای این منظور توجه به فعالیت‌های صنعتی کشاورزی با فناوری‌های نوین، پیشرفته و دانش‌بنیان متناسب با ظرفیت‌های استان( برای نمونه هجداندشت و مهران و ..) و همچین بسط و توسعه بازارهای هدف به‌ویژه در مرز بین المللی مهران مورد توجه سیاست گذاران و مدیران اجرایی استان قرار بگیرد.

جمعیت گفتمان  انقلاب اسلامی استان به عنوان یکی از منسجم‌ترین تشکیلات سیاسی استان در این مسیر، برای اعتلای استان و بهبود و تحول در وضعیت زندگی مردم آمادگی خود را برای همکاری اعلام می‌دارد در برابر زیاده خواهان، نااهلان و نامحرمان نسبت به انقلاب اسلامی و راه امامین انقلاب و پاسداشت خون مطهر شهیدان ایستادگی خواهد نمود و بر نمی تابیم و صدای بلند مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی و تحولگرایی خواهیم بود.

از درگاه ایزد منان عزت، سربلندی و توفیقات همه‌ی خدمتگزاران به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار را مسئلت داشته و ضمن تشکر مجدد بابت این انتخاب شایسته، برای استاندار جدید استان جناب آقای دکتر بهرام نیا ، توفیقات روزافزون در سایه توکل الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را آرزومندیم. امید که با درایت استاندار ارجمند و با تلاشی جهادی و انقلابی، چرخ‌های توسعه استان در راستای محرومیت‌زدایی و رفع بیکاری به حرکت در آید.

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.