تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۲۲

معاون استاندار ایلام: وضعیت افراد فاقد شغل با اجرای طرح زیست بوم اشتغال بهبود می یابد

معاون استاندار ایلام: وضعیت افراد فاقد شغل با اجرای طرح زیست بوم اشتغال بهبود می یابد
ایلام - معاون استاندار ایلام با اشاره به برنامه دولت برای غلبه بر بیکاری گفت: وضعیت افراد فاقد شغل با اجرای طرح زیست بوم اشتغال بهبود می یابد

 

جهانگیر رستمزاد در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: طرح زیست بوم اشتغال توسط رییس جمهوری در دولت سیزدهم با هدف ایجاد سالانه یک میلیون شغل در اولین جلسه شورای عالی اشتغال مصوب و قرار است اجرایی شود.

وی افزود: در طرح زیست‌بوم اشتغال، ۲ گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به عنوان مخاطب در نظر دارد و تلاش می‌کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کرده و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، تکنیک ها و روش های ایجاد شغل و هماهنگی بین وزارتخانه ها را از الزامات اجرای طرح زیست بوم شغل برشمرد و تاکید کرد: جامعه هدف این طرح افراد فاقد شغل و افرادی است که شغل پایداری ندارند.

رستمزاد یادآور شد: هم اکنون زمینه حرکت از شغل های دولتی به سمت شغل های بخش خصوصی است که بنیان آنها توسط پارک های علم و فناوری، بنیاد نخبگان و اجرای استارتاپ ها گذاشته شده و روند گذشته ایجاد شغل را اصلاح می کند.

وی اضافه کرد: وظیفه این دستگاه های تخصصی است که فرهنگ پشت میز نشینی به عنوان شغل را در ذهن ها کمرنگ و این نگرش اصلاح شود و شغل های بازار آزاد که دارای درآمدهای بسیار خوبی است در جامعه معرفی و توسعه یابد.

معاون استاندار ایلام گفت: با وجود اینکه آمار ایجاد اشتغال در استان ایلام خوب است، اما در فضای مجازی این آمار را غیر واقعی اعلام می کنند زیرا تعریف افراد از شغل تنها کارمند اداره بودن است در حالیکه در جهان امروز افراد با کمک فناوری و اطلاعات روزانه درآمد زیادی کسب می کنند.

رستمزاد از عملکرد مناسب نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی و بانک های عامل استان طی سال گذشته در راستای جذب تسهیلات تبصره ۱۶ قدردانی کرد و افزود: باید امسال نیز تلاش شود تسهیلات اختصاص یافته به نهادها جذب شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.