تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

سومین کتابخانه شهرستان هلیلان افتتاح شد

سومین کتابخانه شهرستان هلیلان افتتاح شد
ایلام - سومین کتابخانه عمومی هلیلان (شهر توحید) با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام و فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام روز چهارشنبه در این آیین اظهار داشت: این کتابخانه در طبقه بالایی مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک توحید و با همکاری هیات امناء این مسجد، اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام و بنیاد علوی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تجهیز شده و امروز با حضور مسوولان به بهره برداری رسید.

سمیه حیدری افزود: کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرک توحید هلیلان با زیربنایی به مساحت ۲۶۵ متر مربع دارای بخش های گوناگون مخزن و بخش امانات، سالن مطالعه، بخش کودک و مرجع است.

وی ادامه داد: این کتابخانه در ۲ حوزه خدمات کتابخانه ای و اجرای برنامه های فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آماده خدمت رسانی به مردم شهرستان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه های شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: این اعتبار در سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به هلیلان بمنظور ارتقا زیرساخت ها، تعمیر و تجهیز کتابخانه های شهرستان اختصاص یافت.

حیدری اضافه کرد: همچنین در سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به هلیلان به وی پیشنهاد شد که یک مجمتع فرهنگی در مرکز شهرستان (شهر توحید) ایجاد شود.

بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

۵۳ باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۳ باب کتابخانه شهری، ۱۴ باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.