تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

استاندار: مبادلات مرزی مزیت برجسته ایلام برای توسعه پایدار است

استاندار: مبادلات مرزی مزیت برجسته ایلام برای توسعه پایدار است
ایلام - استاندار ایلام گفت: این استان به دلیل امنیت بالای سرمایه گذاری و دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز ظرفیت بالایی برای گسترش مبادلات مرزی دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا در نشست مشترک سفرا و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه و استانداران استان های مرزی که با حضور وزرای کشور و امور خارجه برگزار شد، بر ضرورت افزایش میزان صادرات، گسترش مبادلات مرزی و توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.

وی ایلام را استانی بکر با قابلیت های ویژه اقتصادی ذکر کرد و گفت: ایلام با دارا بودن منابع غنی انرژی، امنیت بالای سرمایه گذاری، موقعیت ژئوپلیتیک، ژئو اکونومیک و ژئو کالچر، اکنون دروازه سرمایه گذاری و توسعه صادرات ایران به غرب آسیا و مدیترانه است و از طرفی هم در جغرافیای فرهنگی تشیع بعنوان سرزمین خادم الحسین و دروازه عتبات عالیات است.

استاندار ایلام تاکید کرد: ایلام اکنون برای توسعه مناسبات فرهنگی مدخلی است برای عاشقان امام رضا (ع) که با برنامه ریزی ملی و اختصاص اعتبار هم ظرفیت های گردشگری آن بالفعل و هم اقتصاد اربعین شکوفا می شود.

بهرام نیا از انعقاد تفاهم نامه همکاری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق خبر داد و خواستار رفع موانع و مشکلات صادرات کالا و تسهیل در مبادلات تجاری و اقتصادی در عراق شد.

وی با بیان اینکه با تکمیل زیرساخت های منطقه آزاد تجاری مهران در آینده نزدیک، ظرفیت های جدیدی برای توسعه استان ایجاد می شود، افزود:روان کاری در مبادلات تجاری و اقتصادی در مرزهای های استان، بازارچه ها و پایانه مرزی مهران و همچنین رفع مشکلات تجار و موانع احتمالی داخل عراق در دستور کار قرار گرفته است./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.