تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۱۵

مدیر کل بحران استانداری ایلام:

یک هزار میلیارد تومان برای تحقق مطالبات ساکنان حوزه سد سیمره نیاز است

یک هزار میلیارد تومان برای تحقق مطالبات ساکنان حوزه سد سیمره نیاز است
ایلام -  مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای تحقق مطالبات ساکنان حوزه سد سیمره نیاز است که در این راستا مسوولان سد و نیروگاه باید به وظایف و تعهدات خود در قبال مردم این منطقه عمل کنند.

 

آیت قیصربیگی شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی و آمادگی “مانور صفر لحظه ای”  با حضور استاندار و دستگاه های عضو ستاد بحران استان اظهار داشت: در سیل فروردین ماه ۹۸ در اثر بالا رفتن تراز سد شاهد خسارات فراوان به مناطق بالادست سد بودیم و علی رغم تعهدات نیروگاه سیمره هنوز قریب یک هزار میلیارد تومان از مطالبات مردم باقیمانده و پرداخت نشده است.

وی با قدردانی از استاندار ایلام به دلیل پیگیری مطالبات مردم پایین و بالا دست سد سیمره از طریق معاون اول رییس جمهوری، افزود: امیدواریم با توجه به اهتمام و پیگیری های خوب نماینده عالی دولت در استیفای حقوق شهروندی مناطق حوزه سد و نیروگاه سیمره باشیم.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به اقدامات احتیاطی ستاد مدیریت استان برای فصل سرما، افزود: ۲۰ مهرماه سال‌جاری نشستی در این خصوص با حضور دستگاه های اجرایی برگزار شد که برآیند آن جلسه مصوباتی بود که در ۱۹ بند تنظیم شده است و خواستار پیگیری و اجرایی شدن تمام مصوبات توسط اعضای ستاد مدیریت بحران استان هستیم.

وی افزود: یکی از مصوبات مهم پاکسازی جدول، مسیل ها، آبراه ها، دهانه پل ها است که این مهم در شهرها و روستاها بر عهده شهرداران و دهیاران و در خارج از شهرها بر عهده آب منطقه ای و راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

قیصربیگی با اشاره تغییرات جوی نابهنگام در استان و کشور، خواستار اجرایی شدن اقدامات احتیاطی فصل سرما شد و گفت: اگر چنانچه این مصوبات بصورت دقیق اجرا شوند قسمت اعظمی از دغدغه ها و ملاحضات این حوزه نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام بر لزوم دقت نظر فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان پس از اعلام هشدارهای مدیریت بحران تاکید کرد و یادآور شد: فرمانداران و دستگاه های عضو ستاد باید برای هر حوادث آمادگی کامل داشته باشند و هشدار ها را جدی بگیرند چرا که برنامه ریزی سالانه ستاد مدیریت بحران با یک بی توجهی می تواند خسارات جبران ناپذیری بر جای داشته باشد.

سند کاهش خطر سوانح و حوادث ایلام در حال تدوین است

مدیرکل بحران استانداری ایلام از تدوین سند کاهش خطر حوادث و سوانح در ستاد مدیریت بحران استان ایلام خبر داد و گفت: اگر چه اعتباری برای مهم اختصاص داده نشده اما تلاش داریم که با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان ستاد مدیریت بحران استان این سند بخوبی تدوین شود و در کاهش خطر سوانح در استان نیز بسیار اثر گذار باشد.

وی بیان داشت: بدلیل اینکه ایلام یک استان زلزله خیز است با مساعدت وزارت راه و شهرسازی هم اکنون شاهد نصب ۳۲ شتابنگار برخط در استان هستیم.

قیصربیگی تاکید کرد: استقرار این شتابنگارها می تواند در کاهش خطرات احتمالی در مواقع زلزله بسیار اثر گذار باشد./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.