تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

وزیر فرهنگ: خودکفایی در تولید کاغذ از اهداف اصلی دولت است

وزیر فرهنگ: خودکفایی در تولید کاغذ از اهداف اصلی دولت است
ساری – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در کارخانه چوب و کاغذ مازندران و آشنایی با وضعیت تولید کاغذ در این واحد بزرگ صنعتی ، گفت: خودکفایی در تولید کاغذ از اهداف اصلی دولت است.

 

محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز پنجشنبه به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با هدف بررسی توان تولید شرکت چوب و کاغذ مازندران و امکان‌سنجی برنامه‌ریزی خودکفایی کشور در تولید کاغذ از این واحد صنعتی بازدید کرد.

وزیر فرهنگ در این بازدید گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در حوزه چاپ و نشر رسیدن به خودکفایی در تولید کاغذ با استفاده از توان تولید موجود در کشور است که در این زمینه شرکت چوب و کاغد مازندران یکی از طرفیت‌های اصلی محسوب می‌شود.

اسماعیلی افزود: ما سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن کاغذ در حوره چاپ و نشر و روزنامه کشور نیاز داریم. طی ماه‌های اخیر با مشکلاتی برای تامین کاغذ مواجه شدیم که دولت ناچار شد با کارهای فوق‌العاده این مشکلات را برطرف کند. اما به دنبال این هستیم که بخش مهمی از این نیاز را در داخل تامین کنیم.

وی اظهار کرد: بازدید از چوب و کاغذ مازندران نیز با همین هدف انجام شد که توان تولید این مجموعه بزرگ و باسابقه را بررسی کنیم. البته در سال‌های اخیر اشکالاتی پدید آمد که باعث شد انتظارات برآورده نشود. امیدواریم با همتی که دوستان در این شرکت دارند و حمایت نمایندگان  این ظرفیت به درستی در مسیر خودکفایی تولید کاغذ استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که با هماهنگی سه وزارت فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و صمت تا یک سال و نیم آینده از شرکت‌های داخلی به ویژه مازندران حدود ۸۰ درصد کاغذ مصرفی داخلی را تامین کنیم.

اسماعیلی افزود: باید بتوانیم جدول دقیقی تدوین کنیم که ببینیم چه میزان از داخل می‌توانیم تامین کنیم. با قرارداد و تضمین‌هایی که باید رقم بخورد امیدواریم گام‌هایی برداریم که مشکل نقدینگی این واحد هم حل شود. نگاه رئیس‌جمهوری نیز رسیدن به خودکفایی در تولید کاغذ است. اگر به این نتیجه برسیم مجموعه‌هایی که  می‌توانند در این مسیر به ما کمک کند ،حتما حمایت می‌کنیم.

امید نیک‌نژاد مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران نیز در این بازدید ضمن تشریح برخی فعالیت‌ها و ویژگی‌های این مجموعه گفت: این شرکت می‌تواند کاغذ مورد نیاز کشور را تامین کند. اما در این مسیر به حمایت نیاز داریم. با این حال حتی اگر حمایتی انجام نشود متعهدیم که تا پایان سال هشت هزار تن کاغذ تحریر به بازار داخلی عرضه کنیم.

شرکت چوب و کاغذ مازندران از سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و مهم‌ترین تولیدکننده کاغذ در کشور محسوب می‌شود. این شرکت با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ نیروی کار در حال حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری و ۲۰  درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است.

این شرکت پس از اجرای قانون تنفس جنگل چندین بار مورد حمایت دولت قرار گرفت که از جمله آن تامین ۱۰ میلیون دلار ارز به نرخ نیمایی برای تامین مواد اولیه در سال ۱۳۹۸ بود .یکم آبان امسال پس از پنج سال توقف فعالیت صادراتی این شرکت، با صادرات کاغذ به ترکیه روند عرضه تولیدات این کارخانه به بازار خارجی از سر گرفته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در مراسم اختتامیه مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم به مازندران سفر کرده است. علاوه بر بازدید از شرکت چوب و کاغذ، دیدار با نماینده ولی فقیه، بازدید از تالار مرکزی ساری و شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره تلاوت‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های اسماعیلی در این سفر یک روزه هستند./ایرنا

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.