تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

امامان جمعه تاکید کردند: کلید موفقیت انقلاب پیوند حوزه و دانشگاه است

امامان جمعه تاکید کردند: کلید موفقیت انقلاب پیوند حوزه و دانشگاه است
استان‌ها- امامان جمعه سراسر کشور با تاکید بر اینکه کلید موفقیت انقلاب اسلامی پیوند حوزه و دانشگاه است و این وحدت می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری را برای مردم رقم بزند، اعلام کردند: دشمن همواره به دنبال جدا کردن این ۲ مرکز علمی از یکدیگر است و برای تحقق هدف خود از جنگ نرم استفاده می‌کند.

 

آنها همچنین با اشاره به قدرت نظامی ایران در منطقه بر وحدت به عنوان مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تاکید کردند و از مردم و مسئولان خواستند تا در دام تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی گرفتار نشوند.

امامان جمعه سراسر کشور در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه با گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که از ۲۷ آذرماه آغاز می شود، بر وحدت مسلمانان اعم شیعه و سنی تاکید کرده و خواهان اقتدار وحدت ملی در سراسر کشور شدند.

مهمترین محورهای خطبه های نماز جمعه در نقاط مختلف کشور به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: وحدت مهم‌ترین راهبرد اصولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با توطئه و تفرقه افکنی دشمنان و استکبار جهانی است.  حفظ وحدت یک اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی است و نباید سخنرانان اهل سنت و شیعه در تریبون های خود حرف هایی بزنند که رنگ و بوی تخریب داشته باشد و باید ملت ایران در برابر هر مساله تفرقه آمیزی هوشیار باشند چرا که با حفظ وحدت توطئه های دشمنان این نظام خنثی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال ایجاد جنگ مذاهب در کشور هستند و می خواهند با تفرقه افکنی، سنی و شیعه را در ایران باهم دشمن کنند اما  ایران به دور از خشونت است و همواره باید همدلی و انسجام ملی در اولویت کار مردم و مسئولان باشد. همواره باید وحدت بین شیعه و سنی را در اولویت کار خود قرار دهیم و وحدت معیار اصلی دین مبین اسلام است و در جامعه از تفرقه افکنی پرهیز شود.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر گفت: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و تفرفه بین مردم و مسئولان است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.  با وحدت کارها بهتر پیش می‌رود و کشور در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد اما دشمنان هیچگاه نخواستند این مهم در بین مردم و نظام جمهوری اسلامی محقق شود. همان طور که گام اول انقلاب با وحدت بین طلبه‌ها و دانشجویان محقق شد اکنون نیز در آستانه گام انقلاب باید وحدت و همدلی در بین قشرهای مختلف جامعه شکل گیرد.

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت در جنوب استان کرمان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: مداحان و سخنرانان در این ایام آیات و روایات معتبر را برای مردم تبیین کنند. دشمن در این ایام به دنبال اختلاف است، مداحان و سخنرانان بر مسائلی که جنبه توهین به سایر مذاهب دارد، پرهیز کنند چرا که حرام شرعی است و آسیب هایی نیز به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد خطیب نماز جمعه اهواز در محکومیت توهین کنندگان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) گفت: توهین به ساحت مقدس اهل بیت (ع) از نظر ما نیز محکوم است؛ دشمنان قومیت ها را به جان یکدیگر انداخته اند و در برخی از کشورها اخلاق افکنی می‌کنند.  فردی که توهین می کند یا مستقیم سرباز استکبار است و یا در زمین دشمن بازی می کند. علمای اهل سنت نیز این توهین را محکوم کردند. خطیب جمعه اهواز گفت: دشمنان در عراق و سوریه شیعه‌کشی می‌کردند و می‌گفتند این جنایت توسط سنی‌ها  بوده است که باید نسبت به این توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در سال‌های قبل در آستانه دهه فاطمیه گفته شد که باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم و باید از احساسات و تفرقه پرهیز کنیم و باید از انکار حقایق افراط و زیاده‌روی خودداری و حواسمان جمع باشد که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است و ما باید با تمام توان به کسی اجازه ندهیم در میان صف واحد امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مردم، شیعیان و علما باید احساسات پاک خود را کنترل کنند و بدون توهین تبیین و روشنگری داشته و از مبنای حق دفاع کنند تصریح کرد: باید باز هم حواسمان به دشمن و نقشه‌های دشمن و توطئه‌های که دارند جمع باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هفته وحدت حوزه و دانشگاه را نیز مورد اشاره قرار دارد و گفت: این وحدت باید واقعی و در عرصه عمل باشد و این دو اجازه ندهند دشمنان بین آنها اختلاف اندازی کنند و باید عوامل مخل وحدت حوزه و دانشگاه را شناخته و با آنها مبارزه کنیم.  حوزه و دانشگاه ظرفیت‌ها و امتیازهای خود را به اشتراک بگذارند و شناخت‌شان را نسب به هم افزایش دهند، زیرا اگر این دو نهاد مهم و تاثیرگذار در کنار هم باشند مسیر جامعه درست می‌شود.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی  نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری وحدت جهان اسلام را امری راهبردی دانسته اند نه تاکتیکی، گفت: امروز جهان اسلام باید با تمام قوا به آیه شریفه «واعتصمو به حبل الله  جمیعا” و لاتفرقو»  عمل کند و مسلمین نباید اجازه دهند اتحاد جهان اسلام توسط سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی که ماموریت بر هم زدن این اتحاد را دارند از بین برود. نباید بگذاریم وحدت ما را یک عده بر هم بزنند، خلفای راشدین راجع به اهل بیت(ع) عبارات عجیبی دارند و از خلفای اول و دوم مسلمین در خصوص اهل بیت (ع) مطالبی وجود دارد که سفارش به مودت و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام سجاد هواسی امام جمعه موقت قصرشیرین همچنین در مورد وحدت بین مسلمانان گفت: وحدت مهمترین رمز موفقیت و سربلندی و درخشش ایران اسلامی جهان و ایستادگی در برابر دشمنان نظام اسلامی است.

وی با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: طلاب و دانشجویان ۲ قشر تاثیر گذار جامعه هستند که دشمن همواره از پیشرفت و بالندگی و وحدت این ۲ کانون مهم هراس دارد.

حجت الاسلام قربانعلی برقرار امام جمعه موقت گرگان نیز گفت: دشمنان و در راس آن استکبار وقتی نتوانستند از بیرون بر کشور ما تسلط یابند، به فکر تسلط از درون جامعه افتادند در چنین شرایطی باید به مساله وحدت و اتحاد که همانا بنا به فرمایش امام راحل رمز بقای انقلاب اسلامی است بیشتر توجه کنیم. باید از نزاع و درگیری که باعث سستی و از دست دادن قدرت مسلمانان می‌شود، خودداری کرد.  دشمنان یک روز عالم سنی را دسیسه خود قرار می‌دهند و این شخص انسان گول خورده‌ای می‌شود که برخلاف نظر بزرگان طریقتش نظر داده و این چیزی جز دسیسه آمریکایی نیست.

حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به اینکه علیرغم دشمنی دشمنان، وحدت بین آحاد جامعه هر روز بیشتر می شود گفت: وحدت امری لازم و ضروری است چرا که دشمنی منفور داریم که دست از ایجاد تفرقه بر نمی دارد.  امروز جامعه به وحدت نیاز دارد، وحدت شیعه و سنی، وحدت گروه های مختلف و وحدت مردم و مسوولان یک ضرورت است. دشمنان تلاش می کنند که وحدت را بین گروه های مختلف را از بین ببرند.

حجت الاسلام مصطفی عسگری امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب نیز افزود: وحدت از برکات جمهوری اسلامی در بین فرق و مذاهب مختلف اسلامی بوده و به الگویی برای همه مسلمانان تبدیل شده است از این رو دشمنان خدا، پیامبر(ص) و دین اسلام بدانند هر سخنی که برای ایجاد تفرقه و جدایی باشد طبق دستور  اسلام و قرآن حرام است و این مورد نیز با عکس العمل به موقع علمای اهل سنت همراه شد و تمام علمای اهل سنت بی احترامی به اهل بیت پیامبر (ص) را حرام دانسته و اهل سنت واقعی را محب پیامبر اسلام (ص) و خاندان و اهل بیت(ع) وی دانستند.

امامان جمعه سراسر کشور همچنین با تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه (۲۷ آذرماه) به پیوند هر چه بهتر و بیشتر این دو حوزه تاکید کردند.

حجت الاسلام حسین قدوسی‌نژاد امام جمعه موقت شهرستان ورامین در این زمینه گفت: پیوند میان حوزه و دانشگاه، وحدت مبارکی است که موجب تولید علوم بومی و تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی می‌شود.  از زمانی که بین حوزه و دانشگاه پیوند به وجود آمد، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف شده و استمرار این وحدت، آینده روشنی را پیش روی ایران اسلامی قرار می‌دهد چرا که امروز به واسطه وحدت میان حوزه و دانشگاه شاهد تحول در جنبش نرم افزاری،  تولید علوم بومی،  تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی و دستیابی به علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و به روز شدن حوزه هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ٢٧ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح به نام روز وحدت و دانشگاه و با بیان اینکه انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه را به هم نزدیک کرد،  گفت: حوزویان و دانشگاهیان از اقشار تاثیرگذار جامعه هستند و نقش بی بدیل در جامعه دارند.  باید بین این ٢ مرکز علمی  به منظور حفظ نقش آنان همیشه تعامل باشد، حوزه و دانشگاه دشمن مشترکی دارند بنابر این ارتباط بین آنان باید تعاملی باشد البته تاکنون خوب بوده اما قانع نیستیم باید نزدیک تر از این باشند.

آیت الله حسینی همدانی گفت همچنین با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این وحدت به تقویت جنبش نرم افزاری و ارایه الگوی ایرانی اسلامی و انسجام ملی کمک می کند.  امروز بیشتر مسلمان جهان آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می دانند؛ دشمنانی که تلاش دارند اسلام را تضعیف کنند و اتفاقا این دشمن مشترک زمینه ساز وحدت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد همچنین به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: حوزه و دانشگاه اهداف مشترک و دشمنان مشترکی دارند که اگر این دشمنان مشترک شناسایی شوند، شاهد پیشرفت اقتصادی در همه زمینه ها در کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان گفت: حوزه و دانشگاه ۲ جایگاه علمی هستند که پیوند آن‌ها ثمره آبادی دین و دنیای مردم است که مرور زندگینامه شهیدان مفتح و مطهری ما را در این هدف کمک می‌کند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری عزاداری فاطمیه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: فاطمیه نوعی جهاد تبیین است و باید حقایق درخصوص ولایت امیرالمومنین(ع) بیان شود و علمای اهل سنت و شیعه باید ولایت را بر معیار وحدت انجام دهند تا روشنگری لازم برای مردم انجام شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: کلید موفقیت انقلاب اسلامی پیوند حوزه و دانشگاه بود و این وحدت می‌تواند پیشرفت‌های فراوانی را برای مردم رقم بزند.  دشمن همواره به دنبال این است که حوزه و دانشگاه به هم پیوند نخورند و در جنگ نرم نیز این موضوع را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور امام جمعه میامی نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه به حمایت از تولیدکنندگان، اقتصاد مقاومتی و تامین معیشت مردم محورهای اصلی در تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ کشور اشاره کرد و گفت: بودجه ۱۴۰۱ باید متناسب با مشکلات مردم، اقتصاد، تولید، مسکن، اشتغال و ازدواج تصویب شود.  افزایش حقوق به نفع اقشار کم درآمد و همچنین نهادهای خدمات رسان از نقاط قوت بودجه قرار گیرد.  در تدوین لایحه بودجه سال آینده هدف‌گذاری‌ها به سمت تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب انجام پذیرد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام‌جمعه موقت اصفهان نیز به تعهدات غربی ها در برجام اشاره کرد و گفت: ما هیچ اطمینانی به تعهدات لفظی دولت های غربی در برجام نداریم زیرا تا کنون بد عهدی و ثابت کرده اند که به تعهدات عمل نمی کنند. در برجام اروپا و امریکا ۱۱ تعهد به کشورمان داشتند که در ازای آن قرار شد ایران غنی سازی اورانیوم را تعطیل کند.  در پی این تعهدات، ایران به همه عهدهای خود عمل کرد و  آژانس بین المللی هسته ای نیز ۱۵ بار عمل به عهد کشور ایران را اعلام کرد اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.  دولت های غربی و آمریکایی به زبان بی زبانی می گویند که ما به تعهدات خود عمل نمی کنیم و برجام را پاره می کنیم اما شما عمل کننده و صادق باشید و پای میز مذاکره بیاید.

وی ادامه داد: آمریکا تعهدات را پاره و تحریم ها را زیادتر کرد و کشور ایران هم به فرمان رهبری غنی سازی را تا ۶۰ درصد ادامه داد و ثابت کرد علم و دانش آن را در زمان تحریم ها هم دارد.  مذاکره کنندگان برجام با دیدن جدیت ایران در تولیدات هسته ای  دنبال بهانه ای هستند که بگویند کشور ایران در پس اجرای کامل توافقات نیست در حالی که بد عهدی را آنها شروع کردند و باید از این به بعد آنها این اطمینان را بدهند که به تعهدات عمل و خسارت ها را جبران می کنند.  ما دیگر اطمینانی به تعهدات لفظی دولت های غربی نداریم و ادعاهای آنها باید ثابت شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ام جمعه اراک نیز در این زمینه گفت: در جریان مذاکرات همه طرف‌های ایران باید حقوق ملت ما را به رسمیت شناخته و با وجود اینکه کشور ما زیر نظر آژانس فعالیت دارد،  باید امکان استفاده از فناوری صلح آمیز هسته‌ای فراهم باشد چرا که به فرموده مقام معظم رهبری، ما به هیچ عنوان به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و نیستیم اما حق استفاده از این ظرفیت برای تولید دارو و دیگر بخش‌های علمی و تحقیقاتی باید برای ما محفوظ باشد./ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.