تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

۵۰ پروانه علامت استاندارد در ایلام تعلیق و ابطال شد

۵۰ پروانه علامت استاندارد در ایلام تعلیق و ابطال شد
ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون براساس بررسی های صورت گرفته روی نتایج حاصل از بازرسی، نمونه برداری و آزمون واحدهای تولیدی ۵۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تعلیق یا ابطال شده است.

 

به گزارش روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی روز شنبه  اظهار داشت: طی این مدت ۲۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و تعداد ۲۳ فقره نیز تعلیق شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد، ۲۰ فقره پروانه صدور و ۲۹ فقره آن تمدید بود.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحدها و رعایت نکردن استانداردهای اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه ها به شمار می رود.

همتی تاکید کرد: واحدهای تولیدی که پروانه آنها تعلیق شده حداکثر سه ماه فرصت دارند که نسبت به رفع نواقص و احراز شرایط استاندارد اقدام و در غیر اینصورت پروانه آنها ابطال می شود.

وی بیان کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

۲ هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه ایلام انجام شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای این استان انجام شده است.

همتی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد ۴۹۶ فقره بازرسی و ۴۷۶ فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

وی هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و افزود: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

همتی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

۲۲۳ واحد تولیدی زیر پوشش اداره استاندارد در استان ایلام وجود دارد که ۱۲۳ واحد آن فعال و ۱۱۰ فعال راکد و غیر فعال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.