تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

امام جمعه ایلام: ترویج فرهنگ نماز نباید منحصر به ادارات و مساجد باشد

امام جمعه ایلام: ترویج فرهنگ نماز نباید منحصر به ادارات و مساجد باشد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ترویج فرهنگ نماز نباید منحصر به ادارات و مساجد باشد و باید همه مسوولان در حوزه های مختلف به ترویج این فریضه الهی بپردازند.

 

حجت الاسلام والسملمین الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در شورای اقامه نماز ایلام اظهار داشت: خداوند متعال در نظام اسلامی توفیقی به همه ما و مسوولان داده است که در خدمت نماز باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، برگزاری نماز جماعت در مساجد، حسینیه ها در ادارات در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، تا حدودی مورد غفلت واقع شده بود و امروز نیار است که به شرایط قبل از کرونا در زمینه برگزاری نماز جماعت برگردیم.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از شاخص های نظام اسلامی اقامه نماز بر روی زمین است، افزود: در آیات قرآن کریم آمده است که اگر انسان های مومن بر روی زمین تمکن پیدا کنند، اقامه کننده نماز است، در نظام اسلامی، خداوند متعال  این تمکن را به ما ارزانی کرده است.

کریمی تبار یادآور شد: نماز زیربنای جامعه اسلامی است، اگر نتوانیم جامعه را نماز خوان کنیم، آسیب های اجتماعی در جامعه را به دنبال خواهد داشت، نماز ذکر خداست و  ارتباط با خداوند متعال است، اگر این ارتباط با خدا ایجاد شد، خودخواهی و منیت در جامعه کاهش خواهد یافت و خیلی از هزینه های که ما برای مقابله با آسیب های اجتماعی انجام می شود را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه افزایش برخی از آسیب های اجتماعی در جامعه به دلیل ترک فریضه الهی نماز است، یادآور شد: در مدارس و دانشگاه ها، حوزه های اداری و محلات باید برای ترویج فرهنگ نماز تلاش کنیم، امروز باید شروع کنیم و اولویت ارتباط ما و آشتی ما با خدا، نماز است و این ظرفیت وجود دارد که فریضه نماز در سطح جامعه بیش از پیش ترویج یابد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: در برخی از بیمارستان های استان مکان مناسبی برای نماز خواندن فراهم نشده است و اگر نیز وجود دارد، استفاده صحیح برای نماز خواندن از آن نمی شود که در این زمینه لازم است در بیمارستان جدید ایلام، مکانی مناسب برای نمازخانه طراحی شود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار یکی دیگر از مشکلات بحث نماز را نمازخانه های بین راهی عنوان کرد که باید مورد توجه دستگاه ها و مسوولان مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه و ترویج فرهنگ نماز استان برای پنج سال آینده، ابراز کرد: در تدوین این سند باید زیرساخت های مورد نیاز پیش بینی و ضرورت دارد همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند و به نحو شایسته ای، این سند تدوین شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.