تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

وصالی که به ۳۶ سال فراق مادر و فرزند پایان داد

وصالی که به ۳۶ سال فراق مادر و فرزند پایان داد
ایلام - قاسم وقتی که آخرین بار عزم جبهه ها کرد هیچکس نمی دانست بازگشت این سفر چقدر به درازا می کشد، سفری طولانی به اندازه یک عمر.

 

امروز لحظه وصال و پیوند بود، لحظه ای که غربت ۳۶ ساله قاسم به سرانجام رسید و مادر و فرزند همدیگر را یافتند.

امروز ایلام بهشتی ترین نقطه زمین بود؛ چرا که مادری فرزندش را بعد از سال ها دوری و چشم انتظاری یافت و  مزار پسری کعبه آمال ایل و تبارش شد.

قاسم نوجوان ۱۹ ساله امروز مادر را به مهمانی خود فرا خوانده، مادری که دیگر از رنج دوری فرزند زمین گیر شده و پاهای بی جانش تاب و توان راه رفتن ندارد.

مادر امروز دفتر ۳۶ سال چشم انتظاری را بست و مزار فرزند رشیدش را در آغوش کشید و چرخ روزگار محال ترین آرزوی زندگی طاقت فرسایش را ممکن ساخت.

مادر، خواهران و برادران قاسم از راه دور و شهری غریب رهسپار منزلگه عشقشان شده اند، قاسم ۱۹ ساله چه خوش میزبانی بود که همه را به مهمانی خویش فرا خواند و مهمانان نه با پای جسم بلکه با جان دل خود را به منزلگاه همیشگی اش رساندند.

تا بعد از ۳۶ سال، با وی از جدایی، فراق و از رنج دوری بگویند و از او شکایت ها کنند که چرا ۳۶ سال را رخ ننموده و مهمان سراپرده شان نشده است.

مادر ۳۶ سال را با چشم انتظاری سپری کرد و پدر سال گذشته بود که دیگر تاب تحمل دوری فرزند را نداشت و رهسپار منزلگه ابدی و همجوار قاسم شد تا با وی از بیقراری های مادر بگوید و ریش گرو بگذارد تا قاسم به مادر رخ بنمایاند.

پدر در آرزوی حسرت خبری از فرزند رفت اما مادر همچنان امیدوار به لحظه وصال ماند تا آنکه امروز مزد صبوری هایش را گرفت.

امروز مویه های جانسوز مادر، غریبانه های خواهران و دلتنگی های برادران قاسم تماشایی بود، خانواده اش سنگ سرد دردانه را در آغوش گرفتند و شکایت ها کردند از بی مهری های قاسم.

چشمان اشکبارشان و قلب بی تابشان دل سنگ را آب می کرد، امروز چه شیرین روزی بود، روز وصال یاران بعد از فرقتی ۳۶ ساله؛ مادر به فرزند رسید، دختران و پسران خانواده شاه ولدی هم به برادر.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام امروز غلغله بود، حلقه وصل زمین و آسمان یک سنگ مزار بود از آنِ شهیدی ۱۹ ساله که سال ۹۸ غریب و گمنام روی دوش یک شهر تشییع و جسمش به خاک و روحش به ملائک آسمان سپرده شد در حالی که مادرش در شهری دیگر غریبانه و حسرت وار آرزوی خبری از فرزند نازدانه خود داشت.

مادر پای رفتن نداشت و جالب اینکه ویلچر مادر شهید را تا محل دانشگاه آزاد برادر شهید جاویدالاثر عبدالمجید امیدی از فرماندهان جنگ تحمیلی استان حمل کرد تا بگوید ما نیز چون شما سالیان سال است چشم انتظار خبری و نشانی از برادرمان هستیم.

مادران داغدار شهدا با دیدن مادر شهید شاه ولدی شاخه گل های دست خود را نثارش می کنند که در میانشان مادر چند شهید جاویدالاثر ایلامی نیز به چشم می خورد.

دانشگاه آزاد امروز به خاطر نجواهای جگرسوز مادر با گویش محلی، گریه های غریبانه برادران و شیون های خواهران شهید محشر کبری بود و مادران ایلامی همنوا و هم درد با این خانواده دردمند شدند و شین (نوعی مراسم ختم زنانه محلی در سوگ عزیزان از دست رفته خود ) و مویه کردند.

خواهر شهید قاسم شاه ولدی با ابراز شادمانی از پایان ۳۶ سال چشم انتظاری برادر، گفت: این سال ها به خانواده ام به ویژه پدر و مادرم خیلی سخت گذشت و تمامی سال ها به امید یافتن خبری از قاسم سر کردند.

عذرا شاه ولدی ادامه داد: پدرم سال گذشته بود که دیگر تاب نیاورد و مظلومانه و منتظر از دنیا رفت ولی مادرم همچنان با چشمانی گریان و دلی امیدوار منتظر خبری از برادرم بود تا اینکه یک ماه پیش نتیجه چشم انتظاری های خود را گرفت و خداوند برادرم را به ما بازگرداند.

وی افزود: خوشحال و خرسندیم هم از پیدا شدن برادرم و هم این مراسم باشکوهی که مردم و مسوولان استان ایلام برای مادرم و خانواده ما تدارک دیده اند و وجود آنها تسلای خاطر ما شده است.

خواهر شهید قاسم شاه ولدی یادآوری کرد: یک ماه پیش هیاتی از مسوولان استان ایلام به منزل مادرم رفته و خبر شناسایی پیکر برادرم را به وی داده و از مادرم خواستند که مزار این شهید در استان ایلام بماند.

به گفته خواهر شهید، قاسم هر بار در نامه نگاری های خود در جبهه از واژه قسمت بسیار استفاده می کرد و چه می دانست روزگار قدار برایش قسمتی عجیب تدارک دیده و رفتن و یافتنش ۳۶ ساله می شود.

شهید قاسم شاه ولدی هرچند در لباس مقدس سربازی ارتش به درجه رفیع شهادت نائل آمد اما پیش از رسیدن به سن سربازی با وجود کم بودن سن اما داوطلبانه و در قالب بسیج مردمی به جبهه ها رفته بود.

سال ۶۲ داماد خانواده شاه ولدی نیز به فیض عظمای شهادت رسیده بود.

شهید قاسم شاه ولدی دارای پنج خواهر و ۲ برادر است.

شهید شاه ولدی عضو لشکر ۲۱ حمزه سید الشهدا ساکن شهرستان آستانه از توابع استان مرکزی بود که سال ۱۳۴۵ به دنیا آمد و سال ۶۴ نیز در فاو و طی عملیات والفجر هشت به شهادت رسید.

مراسم استقبال و حضور خانواده این شهید معظم با مشارکت جمع زیادی از مردم، ماداران شهدا، مسوولان نظامی و اجرایی استان و مهمانانی از استان مرکزی در دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلام محل دفن شهید برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.