تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

معاون استاندار ایلام:

دولت سیزدهم تثبیت جمعیت و رونق اقتصادی را در مناطق محروم دنبال می کند

دولت سیزدهم تثبیت جمعیت و رونق اقتصادی را در مناطق محروم دنبال می کند
ایلام - معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: مهم ترین هدف و سیاست دولت برای عمران و توسعه مناطق محروم و مرزی تثبیت جمعیت و رونق اقتصادی با بهره گیری از پتانسیل ها ظرفیت های این مناطق است.

 

محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از مردم بخش صالح آباد شهرستان مهران، اظهار داشت: سند توسعه اقتصادی و فرهنگی صالح آباد باید متناسب با ظرفیت های این بخش تدوین تا بسیاری از مشکلات این منطقه برطرف شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه زیادی در مناطق مرزی وجود دارد که باید بالفعل شوند، افزود: پتانسیل های مغفول مانده زیادی در حوزه های کشاورزی، دامپروری و گردشگری در صالح آباد وجود دارد که نیازمند تدوین سند توسعه اقتصادی و فرهنگی است.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر مشارکت مردم در امور توسعه امور، یادآور شد: تمامی اقداماتی که با  مشارکت مردم انجام گرفته نتایج مطلوبی را در پی داشته و ما هم وظیفه داریم با نگاهی توسعه محور، قابلیت ها و پتانسیل های حوزه های آب، خاک، کشاورزی، گردشگری را با تدوین برنامه مشخص پیگیری کنیم.

حسنی با بیان اینکه مشارکت مردم در ایجاد نظم و امنیت می تواند بسیار راهگشا باشد، بر بهره گیری از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج و معتمدین در روستاها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهر صالح آباد می تواند نقش موثری را در کریدور اربعین ایفا کند، گفت: تکمیل زیرساخت های اربعین، چهاربانده شدن مسیر ایلام – صالح آباد، توسعه فضاهای فرهنگی مذهبی، تقویت زیرساخت های گردشگری و مذهبی، توسعه اقلام کشاورزی و کشت های نوین از پیشران های توسعه این منطقه است که بخشی در حال اجرا و بخشی نیازمند برنامه ریزی و اختصاص اعتبار است.

معاون استاندار ایلام در ادامه با اشاره به صدمات جبران ناپذیر کرونا در بخش های مختلف یادآور شد: با اقدامات خوبی که در زمینه بیماری کرونا و توسعه واکسیناسیون انجام شده، امیدواریم هر چه زودتر شاهد رونق کسب و کارها، گشایش های اقتصادی و فعالیت بازار باشیم که اگر این روند تثبیت شود بطور قطع کنگره اربعین سال آینده پرشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در پایان این دیدار به نیازهای و خواسته های مردمی بخش صالح آباد  قول مساعد داد که مشکلات را از طریق مبادی ذیصلاح در حوزه های مختلف پیگیری شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.