تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

رییس هیات معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی:

راهبردهای رهبری دشمن را در برابر ایران زمینگیر کرده است

راهبردهای رهبری دشمن را در برابر ایران زمینگیر کرده است
ایلام - رییس هیات معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی گفت: مقام معظم رهبری ایجادگر و پایه گذار تمدن نوین اسلامی در جهان بوده که دشمنان را زمین گیر کرده است.

 

امیر سرتیپ ستاد ناصر آراسته روز جمعه در آیین گرامیداشت عملیات میمک اظهار داشت: همانطور که دشمنان در رزم خود از علم و دانش روز بهره می برند، نیروی رزمی و دفاعی ایران اسلامی نیز متناسب با فناوری های نوین به مقابله با دشمنان می پردازند.

وی افزود: ما نیز سربازان تمدن نوین اسلامی و زمینه سازان ظهور صاحب الزمان (عج) هستیم که با استفاده از علم و دانش رزمی اجازه تحرک به دشمنان را نمی دهیم.

وی تاکید کرد: با مطالعه در جنگ های رخ داده در نقاط مختلف جهان در می یابیم که هیچ کدام از این جنگ ها بجز دفاع مقدس رنگ و بوی الهی نداشته و جنگ های محور مقاومت نیز با تاسی از دفاع مقدس ایران اسلامی به نبردهای معنوی و جنگ در راه خداوند تبدیل شده اند.

امیر آراسته به جایگاه عشایر ایل خزل در عملیات میمک اشاره و اضافه کرد: رزمندگان ایل خزل از سابقون دفاع مقدس هستند و حضور و مشارکت آنها در عملیات ضربت ذوالفقار و همراهی آنها با ارتش در بازپس گیری میمک فراموش نشدنی است.

وی ادامه داد: عشایر که محافظان مرزها هستند، چشم امید کشورند و در زمان جنگ تحمیلی حضور داوطلبانه عشایر در جبهه ها در تغییر سرنوشت جنگ تاثیر غیرقابل انکار بود.

خون شهید سلیمانی جبهه مقاومت را مستحکم تر کرد

فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور هم گفت: میمک اولین عملیات پیروز و موفق کشور در طول جنگ تحمیلی است که سرنوشت جنگ در جبهه میانی را تغییر داد.

امیر ستاد سلیمان طاهری افزود: رژیم بعثی عراق و حامیانش در آن روز با عملیات فتح میمک تحقیر شدند و اکنون نیز دشمن توان هماوردی و مقابله با ایران اسلامی را ندارد.

وی اظهار داشت: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران با محاسبات غلط خود گمان کردند با ترور سردار سلیمانی جبهه مقاومت را به بن بست و نابودی می کشانند اما خون شهید سلیمانی جبهه محور مقاومت را مستحکم تر و منسجم تر از همیشه کرده است.

مطالبات رزمندگان دیروز ایلام در ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام هم گفت: امنیت ما حاصل ولایت مداری مردم و حضور آنها در صحنه ها و برهه های حساس انقلاب است و عشایر استان ایلام از جمله مردم ایل خزل به کرات ولایت مداری خود را به اثبات رسانده اند.

سردار جمال شاکرمی ادامه داد: دیروز عشایر غیور ایل خزل و سایر ایلات استان ایلام رسالت و وظیفه خود در جنگ تحمیلی را انجام دادند و امروز باید مسوولان ارشد نظامی کشور خواسته ها و مطالبات رزمندگان دیروز را در جلسات ستاد کل نیروهای مسلح مطرح و پیگیری کنند.

وی افزود: در استان نیز مجموعه نیروهای مسلح پیگیر وضعیت این رزمندگان است و برای تعدادی از آنها گواهی ایثارگری و همچنین برای رزمندگان معسر هم مستمری مقرر شده است که به آنها پرداخت می شود.

یادواره گرامیداشت عملیات میمک در محل یادمان این عملیات در منطقه صفر مرزی میمک واقع در شهرستان مهران با حضور نماینده ولی فقیه در استان ایلام، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، جمع زیادی از مسوولان نظامی و اجرایی استان، مردم ولایتمدار استان به ویژه ایل خزل برگزار شد.

ارتفاعات راهبردی میمک ۲۰ شهریور سال ۵۹ و ۱۰ روز قبل ازشروع رسمی جنگ توسط ارتش عراق تصرف شد و طی عملیات ضربت ذوالفقار با رمز یا الله با مشارکت ارتش و عشایر منطقه به ویژه عشایر ایل خزل در ۱۹ دی ماه همان سال بازپس گیری شد و اولین عملیات موفق جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس نام گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.