تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

دادستان ایلام: بازدارندگی و پیشگیری از جرایم و آسیب ها از کارکردهای مثبت رسانه است

دادستان ایلام: بازدارندگی و پیشگیری از جرایم و آسیب ها از کارکردهای مثبت رسانه است
ایلام - دادستان ایلام گفت: تاثیر رسانه ها و کارکرد مثبت آنها در بازدارندگی و پیشگیری از جرایم و آسیب ها غیرقابل انکار بوده و صدای رسای آنها نتیجه بخش و مفید است.

 

عبدالوهاب بخشنده روز یکشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: مطبوعات چشمان تیزبین جامعه هستند که مشکلات را پیدا و به عنوان مطالبه و خواسته عمومی منعکس می کنند و نواقص جامعه را رسانه ها بیشتر از دستگاه قضا می بینند و رصد و یادآوری می کنند.

وی ادامه داد: رسانه ها باید در نگارش مطالب خود دقت نظر داشته باشند و غرض ورزی شخصی یا جناحی در مطالب آنها جایی نداشته باشد و در کنار نقدها، عملکرد مثبت مدیران را نیز بیان کنند.

وی یادآور شد: احیای حقوق عامه به طور جدی در دستور کار این نهاد نظارتی قرار گرفته چرا که قوه قضاییه محل مراجعه مردم برای دریافت احقاق حق تضییع شده آنهاست.

دادستان ایلام گفت: قوه قضاییه جایگاهی به دست آورده است که مردم آن را پذیرفته اند و در بیشتر موارد مانند مساله یخبندان اخیر مردم برای مطالبات عمومی خواستار ورود قوه قضاییه به موضوع شدند.

بخشنده تاکید کرد: ترک فعل از سوی مدیران دستگاه های مختلف قابل پذیرش نیست و دادستانی به طور جدی در صورت مشاهده ترک فعل مدیران ورود می کند.

وی یادآور شد: مدیران باید به تمامی زوایای وظیفه خود اشراف داشته باشند تا مشکلات و تبعات دامنگیر جامعه و شهروندان نشود و البته وجود برخی ایرادات قانونی نیز باید اصلاح و بازنگری شود.

دادستان ایلام تاکید کرد: در مواردی که از مسوولان قصور یا کوتاهی مشاهده می شود دستگاه قضا با استفاده از اختیارات حاکمیتی خود به موضوع ورود کرده و موارد را گوشزد می کند.

بخشنده اضافه کرد: استان ایلام باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها به رشد و توسعه دست یابد و رسانه ها نیز باید مطالبات مردمی و نقدهای منطقی و همراه با راهکار ارائه دهند تا دستگاه ها و مسوولان از این نقدها و راهکارها استفاده مفید در راستای رشد استان داشته باشند.

وی افزود: باید نواقص و چالش های موجود در شهر و مطالبات عمومی جامعه توسط رسانه ها رصد و منتشر و به اطلاع دستگاه های مربوطه رسیده شود و در صورت کم کاری و سهل انگاری از سوی آن نهاد مرتبط با مورد، دستگاه قضا به اقتضای موضوع ورود قهری خواهد کرد.

نقش رسانه ها و دستگاه قضا مطالبه گری و نظارتی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام هم گفت: رسانه های جمعی یکی از مهمترین اهرم های نظارتی در سطح استان هستند که دستگاه قضا می تواند از پتانسیل و ظرفیت های آنها برای پیشبرد تحقق عدالت اجتماعی بهره ببرد.

عمران خودآموز افزود: دستگاه قضا به عنوان یک نهاد مدعی العموم با استفاده از نفوذ رسانه ها در بین افکار عمومی می تواند از خواسته ها، مطالبات و درخواست های مردم آگاه شود و نسبت به این مطالبات به موقع ورود کند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در بارش های برف اخیر و بروز مشکلاتی برای مردم، دادستانی با ورود به موقع و بدون مماشات خود خواستار پیگیری درخواست ها و نیازهای مردم از سوی دستگاه های ذیربط شد.

خودآموز اظهار داشت: نقش دستگاه قضا و رسانه ها نظارتی و مطالبه گری عمومی با هدف مشترکت توسعه راهبردی استان است و دادستانی در مدت کوتاه انتصاب خود نشان داد که تعاملی سازنده و دوسویه با اصحاب رسانه دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.