تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

امام جمعه ایلام:

تبعیت از ولایت فقیه مسیر ترسیم شده انقلاب است

تبعیت از ولایت فقیه مسیر ترسیم شده انقلاب است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسیر ترسیم شده انقلاب اسلامی بعد از ۴۳ سال همچنان همان راه تبعیت از ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: قبل از انقلاب، رژیم طاغوت یک حکومت دست نشانده آمریکایی و انگلیسی بود که از خود هیچ اراده ای نداشته و مجری خواسته ها و برنامه های این کشورها بود.

وی افزود: نمونه بارز آنرا می توان به تصویب قانون کاپیتولاسیون و مصونیت تام اتباع آمریکایی در ایران اشاره کرد که امام راحل (ره) بر علیه حکومت دست نشانده پهلوی قیام کرد و مردم نیز به این قیام لبیک گفتند.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: روحیه حقارت آمیز ایران در زمان رژیم پهلوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روحیه شهادت طلبی، ایثار و رشادت تغییر کرد و دفاع مقدس، کمک های مومنانه، ایثارگری در خط مقدم سلامت و موارد دیگر از جمله دستاوردهای نظام شکوهمند اسلامی ایران است.

کریمی تبار ادامه داد: طبق تعابیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، کشور بعد از پیروزی در عرصه های مختلفی چون پیشرفت در علم، تاثیرگذاری در منطقه و جهان، دارای تجربه شده و رکورددار در شتاب های علمی و موارد دیگر است.

وی انقلاب اسلامی را یک اعجاز از جانب خداوند برشمرد و تاکید کرد: این نظام امانتی مهم از جانب امام امت و شهیدان است و بدون شک دوری از اسلام و پروردگار موجب خسران و اضمحلال می شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: هرچند اکنون مشکلات متعددی از جمله تورم و بیکاری جامعه را در برگرفته اما مجلس شورای اسلامی و دولت باید در راستای بهبود وضعیت موجود برنامه ریزی کنند و البته بدنه دولت نیز باید از افراد همسو با آن انتخاب و بکارگیری شود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار از تلاش های رییس جمهوری در عرصه های داخلی و بین المللی برای اعتلای ایران اسلامی قدردانی کرد و گفت: باید با تلاش و همدلی کشور را از شرایط موجود برهانیم و فریب برنامه های معاندان را نخوریم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.