تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

مشاهده علائم کرونا در ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز ایلامی

مشاهده علائم کرونا در ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز ایلامی
ایلام- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه تنها در هفته گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز این استان دارای علائم کرونا بوده اند، گفت: با توجه به افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا ارایه خدمات به بیماران در این مراکز بسیار سخت شده است.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: بیشتر آمار مراجعان مربوط به دانش آموزان و کودکان است و به خاطر بی حالی و غذا نخوردن کودکان مجبور به مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی و استفاده از سرم هستند.

آمار ابتلا دانش آموزان به کرونا نگران کننده است

وی افزود: آمار روزانه افراد مبتلا و دارای علائم در بین دانش آموزان استان بسیار نگران کننده است به همین خاطر انتظار داریم مدارس به مدت ۲ هفته غیر حضوری و در بستر شاد انجام بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس آمار در یک روز ۴۴۰ دانش آموز دارای علائم بوده اند که ۵۳ نفر آنها تست پی سی آر مثبت بوده است.

صادقی فر اظهار داشت: همچنین ۹۵ نفر از کادر مدرسه نیز دارای علائم بودند که تست ۲۸ نفر آنها مثبت بود و این آمار مدت ۱۰ روزی است که به همین روال شروع شده است.

وی افزود: بر اساس آمار تعداد دانش آموزان دارای علائم چهار هزار و ۱۰۰ نفر بوده که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر آنها مربوطه به هفته گذشته بوده است که ۶۰ درصد آمار را شامل می شود.

شهرستان چوار دارای بیشترین آمار ابتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس نمونه گیری و آمارها شهرستان چوار با ۴۲۶ نفر دارای بیشترین آمار ابتلا به کرونا و دارای علائم آن بوده است.

صادقی فر اظهار داشت: بدره با ۲۳۴ نفر، ایوان ۱۳۴ نفر ، آبدانان ۱۴۰ نفر و ایلام ۸۴ نفر مبتلا بوده که بیشترین آمار شهرستان های استان را شامل می شوند.

وی افزود: شایعه ها در خصوص استفاده از واکسن موجب کم رغبتی مردم به استقبال از تزریق واکسن کرونا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون استان ایلام دارای پایین ترین آمار در تزریق دز سوم است.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: بیشترین عوارض واکسن در بین افراد بالای  در ۶۰ سال  و عمدتا مردها که نوبت اول واکسن تزریق کرده اند، مشاهده شده است.

وی افزود: بر اساس آمار یک هزار و ۶۲۵ تب ، یک هزار و ۸۰ نفر عارضه موضعی، ۱۰۱ نفر غش ، ۵۸ نفر اسهال و چهار نفر نیز  دارای عارضه شدید بوده اند.

وی از وضعیت تردد در مرز انتقاد کرد و گفت: میزان تردد در مرز مهران ۴۷ درصد افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: متاسفانه در مرز مهران تصمیم گیری جدی نداشتیم در حالی که بسیاری دیگر از مرزهای زمینی آمار ورودی خود را به نصف کاهش داده اند.

اعتکاف در شهرستان های قرمز ایلام برگزار نمی شود

صادقی فر اظهار داشت: در هفت شهرستان ایلام که دارای وضعیت قرمز هستند، بر اساس شیوه نامه امکان اعتکاف نداریم .

وی افزود: در سایر شهرستانها مراسم اعتکاف بر اساس شیوه نامه ابلاغی برگزار می شود.

وی از همه خواست نسبت به توسعه فرهنگ مردم بر استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل ها به صورت جدی باید رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خدمات مادران باردار در منزل انجام می دهیم و تلاش می کنیم با حساسیت ویژه ای وضعیت آنان پیگیری شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.