تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

استاندار: ایلام، قطب اربعین و گذرگاه عاشقان اهل بیت (ع) است

استاندار: ایلام، قطب اربعین و گذرگاه عاشقان اهل بیت (ع) است
ایلام - استاندار ایلام و رییس ستاد اربعین استان با تاکید بر برنامه ریزی منسجم برای اربعین سال آتی، گفت: ایلام قطب اربعین کشور به شمار می آید و تا قبل از این کنگره مهم تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

حسن بهرام نیا روز دوشنبه در نشست ستاد ویژه اربعین استان ایلام با حضور معاون وزیر کشور و رییس ستاد اربعین کشور و امام جمعه ایلام اظهار داشت: با همدلی و هم آوایی تلاش خواهیم کرد کنگره اربعین سال آینده به بهترین نحو برگزار شود.

وی افزود: اربعین سال آینده با سالهای گذشته بسیار متفاوت است و به دلیل اینکه بخش اعظمی از مردم طی سالهای گذشته به دلیل شیوع کرونا نتوانستند به عراق سفر کنند، احتمال ورود تعداد زیاد زائران از مرز مهران هستیم.

استاندار ایلام ادامه داد: این نشست برای برطرف کردن مشکلات موجود برای کنگره اربعین برگزار شده و مدیران مسائل موجود را طرح و در اسرع وقت توسط رییس ستاد اربعین مرکزی کشور برطرف می شود.

بهرام نیا بیان داشت: همه عاشقان اهل بیت سال آینده به دلیل تجدید معنویات و نشاط روحی به عراق سفر خواهند کرد و مرز مهران به دلیل نزدیکی به کربلا بیشترین تعداد زائران را پذیرا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.