تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

مدیرعامل آتش‌نشانی ایلام:

شست و شوی سطوح آغشته به روغن با مواد اشتعالزا خطرناک است

شست و شوی سطوح آغشته به روغن با مواد اشتعالزا خطرناک است
/

 

ایلام – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام با بیان اینکه در خانه تکانی رعایت موارد ایمنی ضروری است، گفت: شستشوی اماکنی چون آشپزخانه و حمام در صورت آلودگی به مواد روغنی با مواد سریع الاشتعال مثل بنزین و نفت خطرناک است.

نصرت الله لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به اینکه عموم خانواده ها اقدام به نظافت منازل خود می کنند، باید توصیه های بهداشتی و ایمنی را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی مد نظر داشته باشند.

وی یادآور شد: برای نظافت محل های بسته نظیر سرویس های بهداشتی و آشپزخانه از مواد شوینده مانند سفیدکننده ها و جوهر نمک در حد استاندارد استفاده کنند.

مدیرعامل آتش نشانی ایلام با تاکید بر اینکه افراد در استفاده از مواد شوینده مراقب مسمومیت های ناشی از این محصولات باشند، افزود: مواد شوینده مانند سفیدکننده ها و جوهر نمک نباید روی زمین رها شود و این گونه مواد شیمیایی باید دور از دسترس کودکان باشد.

لطفی توصیه کرد: برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی، در هنگام شستشو یا پاکسازی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی جریان قطع منزل به طور کامل برق شود.

وی ادامه داد: در زمان نظافت منزل استفاده از نردبان یا چهارپایه دو طرفه و استاندارد که پایه های آن در سطح زمین محکم و ثابت شده باشد ضروری است و نیز به علت احتمال زیاد انفجار یا بروز آتش سوزی از ریخت مواد قابل اشتعال در چاه های فاضلاب خودداری شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام اضافه کرد: شهروندان هنگام جابجایی یا نظافت لوازم خانگی خطرآفرین به خصوص اجاق گاز، احتیاط لازم را مد نظر داشته باشند و تمام اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را برای حصول اطمینان از عدم نشتی گاز، بعد از وصل کردن با آب و صابون چک کنند.

وی با تاکید بر اینکه روزهای پایانی سال سنت خانه تکانی در بیشتر خانه ها انجام می گیرد، شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند و در صورت امکان نظافت منزل را در زمان غیبت کودکان انجام دهند تا ضریب بروز حوادث کاهش یابد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.