تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

خانه بهداشت کارگری ایلام عنوان برتر ملی را کسب کرد

خانه بهداشت کارگری ایلام عنوان برتر ملی را کسب کرد
ایلام - سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: خانه بهداشت کارگری شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت OIEC شهرستان دهلران به عنوان برتر ملی انتخاب شد.

 

دوازهمین آیین ملی تجلیل از خانه های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای به عمل آمده توسط اعضای شورای استان، وضعیت موجود خانه های بهداشت به لحاظ گوناگون و چک لیست مشخص مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و خانه بهداشت کارگری پالایش گاز ایلام نیز به عنوان کارفرمای نمونه سلامت محور برتر استان انتخاب شد.

وی افزود: براساس مفاد قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه های بهداشت کارگری هستند.

سرپرست اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی ایلام گفت:خانه های بهداشت کارگری به منظور ارتقا سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های بین ۵۰ تا ۵۰۰نفر شاغل ایجاد می شوند.

وی تصریح کرد: ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است و برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: تاکنون ۳۷ خانه بهداشت در مرکز استان افتتاح و هشت مورد دیگر نیز در دست اقدام جهت افتتاح می باشند.

سرپرست تعاون،کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: در ۶ ماهه اول دولت سیزدهم، ۸۸ خانه بهداشت کارگری در کشور افتتاح شده است که سهم استان، ۲۲ خانه بهداشت بوده است و ۸ خانه بهداشت دیگر نیز در دست اقدام جهت افتتاح می باشند./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.