تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:

تئاتر شرهانی هنری ارزشی برای انتقال پیام شهداست

تئاتر شرهانی هنری ارزشی برای انتقال پیام شهداست
ایلام- مدیر گل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر ارتقاء کمی و کیفی جشنواره ملی تئاتر شرهانی تاکید کرد و گفت: تئاتر شرهانی هنری ارزشمند و تاثیرگذار برای انتقال پیام شهداست.

 

علی هوشمند در آئین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران گفت: این هنر منتقل کننده پیام شهدا که هماناولایت مداری و پاسداری و صیانت ارزشهاست به جامعه منتقل می کند.

وی تاکید کرد: جشنواره ملی تئاتر شرهانی باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد و امیدواریم این جشنواره که در حوزه مقاومت و ایثار است و از شهرستانی به ملی ارتقا یافته روزی به جشنواره ای فراملی تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از همه دست اندرکاران جشنواره ملی تئاتر شرهانی قدردانی کرد و افزود: هنرمندان تئاتر دهلران در جشنواره های مختلف بخوبی می درخشند و امروز نیز به همت این عزیزان این جشنواره برپا شده است.

هوشمند خاطرنشان کرد:محمودرضا رحیمی، حمیدرضا نعیمی و مصطفی کولیوندی اعضای هیات داوران پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی بودند که ۱۰ اثر خیابانی را در روزهای بیستم و بیست و یکم اسفند ماه ۱۴۰۰ داوری کردند.

وی یادآور شد:این ۱۰ اثر از میان پنجاه اثر ارسالی به جشنواره توسط هیات بازبینی انتخاب شدند و اجراهای خود را انجام دادند.

تئاتر شرهانی به کشور معرفی شده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران در آئین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شرهانی گفت: تئاتر شرهانی امروز به کشور معرفی شده و شاهد برگزاری جشنواره ملی تئاتر شرهانی و معرفی دفاع مقدس شهرستان با حضور گروه های هنری از سراسر کشور هستیم.

لطیف صادقی ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده این جشنواره را گسترش و شاهد حضور گروه های هنری بیشتری از سراسر کشور در دهلران باشیم.

دبیر پنجمین جشنوارتئاتر ملی شرهانی افزود: تئاتر ملی شرهانی فرصتی مهم در راستای معرفی دفاع مقدس در این شهرستان به کشور و استان است.

وی به ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک دهلران با کشور عراق و مرز چیلات و اقدامات زیرساختی آن اشاره و افزود: امیدواریم با دیپلماسی فعال مرزی که در این دولت شکل گرفته و با پای کار امدن طرف عراقی از این ظرفیت ارزشمند برای ایجاد تحول در اقتصاد شهرستان و استان و کشور بهره گرفت.

فرماندار ویژه دهلران به ظرفیت های نفت و گاز و کشاورزی و صنعت دهلران و تولیدات کشاورزی و رتبه سوم تولید کلزای کشور در دهلران اشاره و گفت:این ظرفیت ها را باید به کشور معرفی کرد.

صادقی به تئاتر دهلران و درخشش هنرمندان این شهرستان در تئاتر اشاره و افزود: تکمیل سالن آمفی تئاتر ارشاد دهلران برای اجرا کردن صحنه ای یک ضرورت است و امیدواریم این مهم محقق شود.

امام جمعه دهلران هم گفت: حضور هنرمندانی از سراسر کشور در جشنواره ملی تئاتر شرهانی نشان از اهمیت انها به فرهنگ ایثار و شهادت است.

سید محسن موسوی از برگزار کنندگان این جشنواره تقدیر و گفت: از گروه های هنری استان ها مختلف در این جشنواره نیز تقدیر می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.