تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۳

مدیرکل راه: ۷۳ هزار مترمربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد

مدیرکل راه: ۷۳ هزار مترمربع از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد
/

 

ایلام – مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از آمادگی یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی برای برخورد با هرگونه تعرض به زمین های ملی و دولتی در استان خبر داد و گفت: امسال نزدیک به ۷۳ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۸۹ میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، عبدالله بهادری عصر سه شنبه اظهار داشت: سال جاری طی ۱۱۰ عملیات رفع تصرف نزدیک به ۷۳ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۸۹ میلیارد تومان از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شد.

وی با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی یادآور شد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خاطر نشان کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان ایلام با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه تعرض به زمین های ملی ودولتی است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی ایلام نیز در این خصوص گفت: پدیده شوم زمین خواری و تصرف اراضی از طرف اشخاص سودجو به صورت سازماندهی شده به انجام می رسد و در این بین اشخاص دیگر از قبیل صاحبان و رانندگان ماشین آلات سنگین، بناها و کارگران بدون اطلاع از قوانین و ناآگاهانه با زمین خواران همکاری می کنند لذا صاحبان ماشین‌آلات سنگین بناها و کارگران توجه داشته باشند، در صورت هرگونه همکاری با متصرفین اراضی در جهت تسطیح زمین و آماده‌سازی ساخت‌وساز غیر مجاز ماشین‌آلات و وسایل آنان جهت فرایند قضایی توقیف و برای افراد پرونده قضایی تشکیل می گردد.

سرهنگ‌ قدرت الله صفوی افزود: اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد.

۸۷ درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی تشکیل می دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.