تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

بهره وری موقوفات ایلام ۵۰ درصد افزایش یافت

بهره وری موقوفات ایلام ۵۰ درصد افزایش یافت
ایلام - مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: میزان درآمد و بهره وری موقفات این استان در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امسال علاوه بر موقوفه انتفاعی، ۲ مورد وقت منفعتی در استان شامل ساختمان مسکونی در ماژین شهرستان دره شهر و ایلام به ثبت رسیده است.

وی همچنین از صدور سند ملکیت ۲۳ موقوفه استان خبر داد و افزود: مناقصه نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی امامزاده علی صالح (ع) نیز طی چند روز آینده به مناقصه گذاشته خواهد شد.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام به برنامه های این اداره کل در نوروز امسال اشاره و تاکید کرد: مهمترین این برنامه ها طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان به تعداد ۱۲ زیارتگاه بوده که این طرح اجرا می شود.

عزیزی یادآور شد: در قالب این طرح ۱۲ مبلغ روحانی اعزامی از قم در کنار مبلغان بومی به عنوان کارشناس مذهبی، مشاور خانواده، اقامه نماز جماعت، پرسش و پاسخ سووالات مذهبی و دیگر برنامه ها در اماکن زیارتی استان حضور دارند.

وی اضافه کرد: نوروز امسال این اداره کل ۱۷۰ اتاق زائرسرا و ۱۶ سوئیت را برای پذیرایی از زائران نوروزی مهیا کرده و آماده اسکان این افراد است و در صورت نیاز چهار کمپ موقت نیز برای اسکان در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه جاری تا ۱۳ فروردین ماه آینده در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهند شد.

حجت الاسلام عزیز یادآور شد: همچنین طرح شمیم خدمت نیز با هدف اشتغالزایی در سطح بقاع متبرکه اجرا که در قالب آن محصولات ایرانی و یا محصول تولیدی از باغات جوار امامزادگان به زائران عرضه می شود.

بیش از یک هزار مکان مذهبی در استان ایلام وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.