تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۰۲

ایران و کره/ ادامه روند موفقیت شیران پارسی یا طلسم شکنی کره‌ای‌ها

ایران و کره/ ادامه روند موفقیت شیران پارسی یا طلسم شکنی کره‌ای‌ها
تهران- تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۵:۳۰ امروز پنجشنبه در شهر سئول به میهمانی کره‌جنوبی می‌رود. هرچند شرایط کرونایی موجب شده تا تیم‌ها با مشکلاتی مواجه شوند اما هر دو تیم به دنبال آن هستند تا رکوردهای خود را بهبود بخشند.

به گزارش ایرنا؛ این دیدار در حالی از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد که هر دو تیم ایران و کره‌جنوبی صعودشان را به قطر قطعی کرده‌اند و این دیدار به نوعی تعیین کننده سرگروه است.

تمهیدات کره ای ها برای برتری مقابل ایران

مسئولان فدراسیون فوتبال کره و دست اندکاران ورزش در این کشور در صدد هستند از تمام ظرفیت‌ها و امکانات لازم برای برتری مقابل تیم فوتبال ایران بهره ببرند. به همین دلیل آنها در اطلاعیه‌های مختلف از هواداران فوتبال در این کشور درخواست کرده‌اند با لباس‌های یک دست قرمز در ورزشگاه حاضر شوند تا جو ورزشگاه تمام و کمال به سود میزبان باشد.

از سویی دیگر فوتبال دوستان کره‌ای با خرید بلیت های این بازی در صدد هستند تا سکوهای ورزشگاه را مملو از هواداران پرشور کره‌ای کنند. شنیده‌ها از سئول حاکی از آن است که ظرفیت ورزشگاه جام جهانی این شهر در حال تکمیل است و بیش هواداران فوتبال تا کنون بیش از ۶۰ هزار بلیت را خریداری کرده اند.

جنگ برای صدرنشینی در زمین کرونایی

تقابل تیم‌های ایران و کره همواره جذاب و تماشایی بوده و البته حساسیت‌های خاص خود را داشته است. شاید حساس‌ترین بازی ما با کره به دیداری بازگردد که کی‌روش روی نیمکت تیم ملی بود و در نهایت با یک گل به برتری رسید. همان دیداری که رضا قوچان نژاد پس از اشتباه مدافع تیم میزبان با فرار سریع خود دروازه کره را باز کرد تا ایران راهی جام‌جهانی شود.

جدال دو تیم در بازی امروز با وجود صعود هر دو تیم به جام جهانی بازهم حساسیت‌های خاص خود را دارد چرا که تیم برنده صدرنشین این گروه خواهد شد و به نوعی اقتدار و قدرت خود را در آسیا به رخ خواهد کشید.

فرصتی طلایی برای رسیدن به آرزوهای بلند

اردوی تیم ملی درگیر کرونا شد، از کنار گذاشته شدن ستاره‌های بی چون و چرای تیم ملی فوتبال ایران گرفته تا فرصتی طلایی برای ذخیره هایی که حالا و در یک بازی مهم و البته انگیزشی این شانس را دارند تا خودشان را ثابت کنند. اینطور که به نظر می رسد ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در این بازی دستخوش تغییراتی می‌شود و باید دید بازیکنان نیمکت‌نشین از این شانسی که نصیبشان شده است چگونه بهره می‌برند.

فوتبالی‌ها می دانند شاید چنین فرصتی به همین راحتی دیگر به دست نیاید و ذخیره ها باید در ۹۰ دقیقه پیش رو خودشان را به ترکیب اصلی تیم ملی تحمیل کنند تا در بازی‌های بعدی نیز این شانس را داشته باشند که جزو فهرست اسکوچیچ باشند.

معیار نیکمت ایران مشخص می‌شود

کارشناسان فوتبالی همواره بر این موضوع تاکید داشتند که ما نیمکت خوبی داریم اما عیار واقعی این نیمکت در جدال سئول مشخص خواهد شد. آنهایی که به زمین می‌روند آیا می توانند خلاء نبود بازیکنانی مانند مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش را پر کنند. از سویی دیگر این را هم باید ملاک قرار داد که برخی از بازیکنان ما به دلیل بعد مسافت دیر به کره رسیدند و حالا جدا از نیمکت نشینی باید خستگی را هم از تن برهانند تا آماده جدال در بازی فردا باشند.

کره جنوبی را باید در کنار تیم‌هایی از جمله ژاپن، استرالیا یا عربستان قرار داد. تیم‌هایی که هر وقت برابر ما به میدان رفته‌اند جدا از نتایج، بازی حاشیه‌هایی هم داشته است. بازی با کره شاید سخت‌ترین یا یکی از سخت‌ترین جدال‌های اسکوچیچ در قامت سرمربی تیم ایران باشد و باید دید در سئول چه نتیجه ای رقم می خورد به خصوص این که ستاره های تیم ملی به دلیل ابتلا به کرونا در فهرست تیم نیستند.

بازی‌های تدارکاتی را فراموش نکنیم

در بازی امروز چه ببریم یا ببازیم یکی از میهمانان جام جهانی قطر هستیم. آنچه مهم است تیم ملی قبل از حضور در قطر باید چند دیدار تدارکاتی را با تیم‌های مختلف جهان برگزار کند تا بتواند با سبک‌های مختلف آشنا شده و تمرین کند.

به نظر کارشناسان در ابتدا باید با تیم‌های ساده و در حد متوسط جهان بازی کنیم و بعد از آن چند دیدار با تیم‌های خوب و مطرح جهان را در برنامه داشته باشیم تا آماده حضور در جام جهانی قطر شویم.

خیز کره‌ای‌ها برای شکستن رکوردی که آرزویش را دارند

تیم ملی فوتبال کره با هدایت پائولو بنتو به مصاف ایران می آید و آنها به دنبال این هستند تا طلسم ۱۱ ساله برابر ایران را بشکنند. کره بیش از یک دهه است که برابر ایران پیروز نشده و می‌خواهد در خانه و در برابر هواداران پرشور خود به این مهم دست یابد. بنتو دوست دارد در تاریخ فوتبال کره تاریخ ساز شود. او می خواهد از فرصتی که به دست آورده نهایت استفاده را ببرد و با پیروزی در بازی فردا نام خود را در تاریخ فوتبال و ورزش این کشور جاودانه سازد.

کره جنوبی تا به امروز ۹ بار برابر تیم ملی ایران به پیروزی رسیده و ۱۳ بار هم شکست را پذیرا شده است. در تاریخ بازی های دو تیم ۱۰ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. کره آخرین بار در سال ۲۰۱۱ و در چارچوب جام ملت‌های آسیا و در مرحله یک چهارم نهایی موفق شده بودند با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسند و از آن روز تاکنون در حسرت پیروزی هستند. آنها خیلی امیدوارند در بازی فردا و با توجه به نبود نیمی از تیم ایران به دلیل کرونا این طلسم را بشکنند و دوباره طعم پیروزی را آن هم در دیداری خانگی بچشند.

سرمربی کره هم دنبال رکوردشکنی است

جدا از بحث رکوردشکنی تیم ملی کره در این بازی، سرمربی این تیم هم دنبال رکوردشکنی شخصی است. بنتو که پس از آغاز به کارش در تیم ملی کره (۲۰۱۸) در ۴۱ بازی رسمی موفق به کسب ۲۷ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۴ باخت شده است در صورت برتری در دیدار فردا به بیست و هشتمین برد خود دست می یابد و اگر به این مهم دست یابد اولین مربی خواهد بود که در قامت سرمربیگری کره جنوبی به این تعداد برد دست یافته است. از سویی دیگر تیم او در ۱۹ بازی خانگی خود به ۱۵ برد و ۴ تساوی دست یافته است و باید دید آیا فردا این آمار دست‌خوش تغییر و تحولات خواهد شد یا خیر؟

خوشحالی کره‌ای‌ها از نبود ستاره‌های ایران

کرونا گریبان تیم ملی و اردوی شاگردان اسکوچیچ را هم گرفت. شبیخون این ویروس منحوس آنقدر بود که ترکیب تیم ملی دستخوش تغییر و تحول شد و حالا باید دید تیم ملی ایران فردا با چه آرایشی به زمین می رود.

نبود مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس آنقدر مهم است که حتی رسانه ها و هواداران فوتبال کره از غیبت بازیکنان ما اینگونه غرق در شور و شادی شدند و با انتشار مطالب مختلف در این باره اظهار نظرهای متفاوتی کردند.

سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی هم به دلیل محرومیت در این دیدار غایب هستند.

۶ لژیونری که به ترکیب شاگردان اسکوچیچ اضافه شدند

پس از مشکلاتی که برای شاگردان اسکوچیچ به وجود آمد نگرانی‌هایی برای تیم ملی و وضعیت تیم ملی ایجاد شد اما رسیدن ۶ لژیونر ایرانی به جمع شاگردان اسکوچیچ این جو را تا حدودی آرام کرد.

میلاد محمدی، سردار آزمون، علیرضا بیرانوند،امیر عابدزاده، صادق محرمی و احسان حاج صفی نفراتی هستند که در مرحله آخر به جمع تیم ملی اضافه شدند تا تیم ملی آماده حضور برای بازی با کره جنوبی شود. در این بین، صادق محرمی نمی‌تواند تیم را همراهی کند.

در حمله بهتر بودیم در گل خورده، مشابه

عملکرد تیم ملی فوتبال ایران نشان می دهد شاگردان اسکوچیچ در ۸ بازی قبلی ۱۳ گل زده اند و تنها ۲ گل دریافت کرده اند. آنها امروز با ۲۲ امتیاز صدرنشین گروه خود هستند و کره نیز با ۱۱ گل زده و ۲ گل خورده (مشابه تیم ایران) با ۲۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

برنامه بازی‌ها و جدول رده بندی گروه به این شرح است

پنجشنبه ۴ فروردین

کره جنوبی – ایران ساعت ۱۵:۳۰

لبنان – سوریه ساعت ۱۶:۳۰

عراق – امارات ساعت ۲۱:۳۰

سه شنبه ۹ فروردین

ایران – لبنان ساعت ۱۶:۰۰

امارات – کره جنوبی ۱۸:۱۵

سوریه و عراق ۲۰:۳۰

جدول گروه:

۱- ایران – ۸ بازی- ۷ برد و یک تساوی – ۲۲ امتیاز

۲- کره جنوبی – ۸ بازی – ۶ برد و دو تساوی – ۲۰ امتیاز

۳- امارات – ۸ بازی – ۲ برد – ۳ مساوی و ۳ باخت – ۹ امتیاز

۴- لبنان – ۸ بازی – یک برد – ۳ مساوی – ۴ باخت و ۶ امتیاز

۵- عراق – ۸ بازی – بدون برد – ۵ تساوی و ۳ باخت – ۵ امتیاز

۶- سوریه – ۸ بازی – بدون برد – ۲ تساوی و ۶ باخت – ۲ امتیاز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.