تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

ثبت نام ۳۶۹۳ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرستان دره شهر

ثبت نام ۳۶۹۳ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرستان دره شهر
نگاه اقتصاد -  زمین و پروژه بعد از پایش نهایی متقاضیان و واریز سهم اولیه آورده از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان تخصیص خواهد یافت.

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، مهندس عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان در دیدار با فرماندار شهرستان دره شهر به تشریح اقدامات این اداره کل در شهرستان دره شهر پرداخت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در بحث راههای ارتباطی شهرستان دره شهر گفت: چهار بانده شدن محور ایلام- بدره- دره شهر از برنامه های راه سازی استان است که در قطعاتی آغاز شده و اخیراً احداث این بزرگراه( ایلام-بدره-دره شهر) به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور سپرده شده و پس از طی مراحل قانونی کار احداث قطعات مختلف از سرگرفته می شود.

مهندس بهادری افزود: چهاربانده شدن دره شهر تا پل گاومیشان نیز در دو قطعه در دست اجرا است که تلاش خواهیم کرد با شتاب بیشتری این دوقطعه تکمیل شوند.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی تونل کبیر کوه با پیشرفت مناسب بدون وقفه هم از طرف آبدانان و هم از سمت دره شهر در دست اجرا است. ​

مدیرکل راه وشهرسازی استان در خصوص نهضت ملی مسکن در شهرستان دره شهر گفت: در طرح نهضت ملی مسکن با توجه به سهمیه احداث ۶۳۳ واحد شهر دره شهر ظرف چهار سال ​ تا کنون ​ نزدیک به ۲۶ هکتار زمین تأمین شده و تا کنون ۳۶۹۳ نفر برای نهضت ملی این شهرستان ثبت نام کرده اند که در حال پایش متقاضیان هستیم چنانچه تعداد متقاضیان واجد شرایط از سهمیه شهرستان بیشتر باشد آمادگی داریم که سهمیه شهرستان را افزایش داده و حتی ظرف یک و دو سال اول سهمیه چهار ساله شهرستان را به مرحله اجرا و تکمیل درآوریم و از نظر تعداد متقاضیان واجد شرایط محدودیتی وجود ندارد.

بهادری استفاده از ظرفیت تسهیلات کم بهره برای نوسازی بافتهای فرسوده شهر ایوان مانند تمام شهرهای استان را فرصت ارزشمندی خواند و افزود: ​ برای احداث هر واحد در بافت فرسوده مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات( مراکز استانها۳۵۰ میلیون تومان) ​ در نظرگرفته شده است.

وی استفاده از تخفیفات پروانه ساختمانی از طرف شهرداری و تخفیف هزینه های سازمان نظام مهندسی را از دیگر فرصتهای ارزشمند برای نوسازی خانه های واقع در مناطق فرسوده شهری خواند.

​ مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: برای کمک به شهرداریها تا حد توان از ظرفیت قانونی در اختیار قرار دادن قیر رایگان برای آسفالت معابر محدوده های هدف بازآفرینی استفاده خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.