تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

آلودگی هوا عامل اصلی افزایش آنفلوانزا و کروناست

آلودگی هوا عامل اصلی افزایش آنفلوانزا و کروناست
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس مطالعات و شواهد علمی آلودگی هوا عامل اصلی تعیین کننده افزایش بیماری هایی مانند آنفلوانزا و کروناست.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای کرونا استان ایلام اظهار داشت: آلودگی هوا می تواند آسیب پذیری دستگاه تنفسی افراد را افزایش دهد و همچنین باعث تشدید دیابت و بیماری های تنفسی شود.

وی افزود: با توجه به تغییر فصل و افزایش آلاینده های هوا بخصوص در کلان شهرها و شهرهای صنعتی با ۲ مشکل آلودگی هوا و اپیدمی کرونا مواجه هستیم و میزان مراجعات افراد به مراکز درمانی نیز به همین دلیل و تشدید مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی همچنین کرونا افزایش می یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: نوجوانان و کودکان، افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد با بیماری های زمینه ای و مشکلات قلبی، عروقی، تنفسی، کارگران و افرادیکه در فضای آزاد فعالیت و کسانیکه از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، در معرض خطر بیشتری نسبت به آلودگی هوا قرار دارند.

دکتر صادقی فر از جمله اقدامات برای کاهش اثرات سلامتی ناشی از آلودگی هوا در زمان کرونا را خودداری از انجام فعالیت هایی مانند قدم زدن در پارک ها و دویدن در فضای آزاد، کاهش شدت فعالیت های خود در خانه و استفاده از غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان شامل میوه و سبزیجات و عدم استفاده از غذاهای چرب، فست فود و غذاهای فراوری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بهترین راه کاهش مواجه با آلودگی هوا ماندن در خانه و فضای بسته، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تجمعات، عدم استفاده از دخانیات و شمع در فضای بسته و بسته نگه داشتن در و پنجره ها است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.