تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

مجروحان روزه‌دار در جبهه آب هم نمی‌نوشیدند

مجروحان روزه‌دار در جبهه آب هم نمی‌نوشیدند
تهران- یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از ماه مبارک رمضان در جبهه‌های جنگ گفت: رزمندگان مجروح و نیازمند آب، حاضر به شکستن روزه هایشان نمی شدند.

 

عبداله پوراسکندر به خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا گفت: هواپیمای ما با هواپیماهای دشمن در منطقه درگیر شدند و آنها قرارگاه سپاه هشتم مشهد را بمباران کردند که در این عملیات تعدادی از رزمندگان با زبان روزه به شهادت رسیدند و تعدادی از آنها به شدت مجروح شدند. تعدادی از نیروهای پدافند هوایی که مجروح شده بودند را به پایین منتقل کردیم و آنها را با آمبولانس به بیمارستان صحرایی فرستادیم. همسنگران می گفتند با اینکه آنها مجروح شده بودند اما راضی نمی شدند، آب بخورند و روزه خود را باطل کنند.

وی که یکی از رزمندگان تیپ دهم محرم پدافند هوایی از اسلامشهر بود و برای حفاظت از قرارگاه سپاه هشتم مشهد به منطقه شیخ صالح در حلبچه اعزام شده بود، گفت: من و سایر رزمندگان برای اینکه بتوانیم روزه بگیریم از فرمانده پرسیدیم که قرار است چند روز در اینجا بمانیم و وقتی فرمانده گفت ۱۰ روز، ما نیز نیت کردیم و توانستیم روزه بگیریم.

این جانباز ۵۰ درصد جبهه های جنگ گفت: حوالی تابستان بود و هوا به شدت گرم و با کمبود آب مواجه بودیم اما با همه سختی ها و مشکلاتی که وجود داشت با اشتیاق به استقبال ماه رمضان می رفتیم و همگی قبل از اذان صبح بیدار می شدیم و بعد از خوردن سحری و خواندن نماز صبح به صورت دسته جمعی دعا می خواندیم.

وی افزود: شب ها کمی از شام خود را برای وعده سحر نگه می داشتیم یا نان خالی، نان خشک و خرما می خوردیم و برای افطار هم نان و پنیر یا کنسرو می خوردیم. به ندرت پیش می آمد که غذای گرم داشته باشیم و اگر هم غذای گرم برای رزمندگان می آوردند تا به دست ما می رسید، سرد شده بود و باید دوباره آن را گرم می کردیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.