تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

استاندار ایلام: اختصاص ۵۰۷ میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای ایلام

استاندار ایلام: اختصاص ۵۰۷ میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای ایلام
ایلام - استاندار ایلام گفت: ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به نقاط دارای تنش آبی استان اختصاص یافته است.

 

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) با محوریت تامین آب روستاهای دارای تنش آبی استان ایلام اظهار داشت: تا قبل از پایان سال مالی ۱۴۰۰ (سال مالی از ابتدای تیر هرسال تا پایان تیر سال بعد است) باید رقم ۲۶۷ میلیارد تومان آن توسط قرارگاه بسیج سازندگی استان جذب شود.

وی افزود: از میان ۶۰۸ روستای استان ایلام بیش از ۱۲۰ روستا دارای تنش و مشکلات عدیده بحران آب هستند که وضعیت این روستاها طی دیدار با وزیر نیرو شرح داده شد و طبق دستور وزیر در مرحله نخست تامین آب ۵۸ روستا که شرایط بغرنج تری دارند در اولویت قرار گرفته است.

بهرام نیا با بیان اینکه امسال استان با مشکل جدی کمبود آب مواجه است، ادامه داد: در مقطع کنونی باید برای جبران کم آبی این روستاها، آب مورد نیاز آنها از طریق تانکرهای آبرسان تامین شود.

وی از مسوولان آبفای استان خواست بخش هایی از آب دریاچه پشت سدها که مقدار قابل ملاحظه ای هم هست به صورت هرز آب هدر می شود را وارد مدار و چرخه مصرف کنند.

وی با تقدیر از عملکرد بسیج سازندگی سپاه استان ایلام، یادآور شد: بسیج سازندگی استان در همه زمینه ها و عرضه ها عملکرد کمی و کیفی قابل قبول و مطلوب داشته است که انتظار می رود در بحث تامین آب نیز این روند با شتاب بیشتر ادامه یابد.

استاندار ایلام همچنین از مسوولان دستگاه های مختلف خواست کالای مصرفی مردم را از تولیدات استاندارد داخل استان تامین و عرضه کنند و رسانه ها نیز مشوق مخاطبان خود در خرید و مصرف کالای مرغوب تولید داخل استان باشند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز گفت: ۱۸ مجتمع آبرسانی برای ۱۲۸ روستا در دستور کار است که روند با توجه به نزدیک بودن پایان سال مالی ۱۴۰۰ این عملیات مهم جهادی از فردا آغاز می شود.

سردار سرتیپ جمال شاکرمی افزود: آبرسانی به روستاهای هدف ۳۰ ماهه است که فاز مطالعاتی و بررسی آن از سال گذشته آغاز شد و اکنون وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع بحران آب در مناطق روستایی استان، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در آستانه میلاد ایشان به ریاست استاندار تشکیل شده تا دستگاه های مرتبط ضمن پرهیز از جزیره ای عمل کردن، تمام ظرفیت و امکانات خود را برای خدمت آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی به صورت یکپارچه ذیل قرارگاه بسیج کنند.

شاکرمی یادآور شد: این روستاهای هدف بر اساس فرآیندهای مطالعاتی و نیازسنجی های انجام گرفته، شناسایی و هدف گذاری و به دستگاه های عضو قرارگاه معرفی شده اند.

وی ادامه داد: ۱۲ قرارگاه جهادی در تمام شهرستان های استان تشکیل شده که برای هر قرارگاه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از نهاد ریاست جمهوری در حال جذب است و برای آبرسانی و ایجاد کانال هم ۵۰ میلیارد تومان از طریق طرح محرومیت زدایی جذب خواهد شد و بخشی از اعتبارات را نیز شرکت آبفای استان پرداخت می کند.

فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: همچنین ساخت چهار هزار واحد مسکن محرومان استان با همکاری کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار سپاه است که تاکنون ۶۰۰ واحد آن ساخته شده و ۷۰ واحد دیگر در دست ساخت بوده و فاز مطالعاتی و بررسی ساخت ۲۰۰ واحد دیگر نیز در حال اقدام است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان و پخت و توزیع ۳۰ هزار پرس غذای گرم با همکاری نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.