تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

امام جمعه ایلام: هنرمندان آرمان های انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنند

امام جمعه ایلام: هنرمندان آرمان های انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنند
ایلام _  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ماندگاری و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی رسالت بزرگ هنرمندان است، گفت: هنرمندان آرمان های انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنند.

 

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز یکشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان مقام اور ملی و منطقه ای در ایلام افزود: هنرمندان متعهد انقلابی مسلمان هدفمند کار می کند و ماندگار کردن ارزش های اسلامی و انقلابی اسلامی رسالت بزرگ آنان است.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای هنرمند، اظهار کرد: شهیدان، هنرمندان واقعی بودند که در دفاع از سرزمین اسلامی بهترین سرمایه خود یعنی جان خود را فدا کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هنر یک موهبت فاخر الهی است، افزود: هنر یک نعمت الهی است که خداوند متعال به برخی انسان ها می دهد و مسئولیت انسان که در برابر خالق دارد بیشتر می شود.

کریمی تبار یادآور شد: گاهی هنر در قالب یک تصویر ساده به راحتی می تواند اشک جوانی را جاری کند و احساسات او را جریحه دار کرده و در مسیری که می خواهد قرار گیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه هنر قرآن بالاترین هنرها و سرمشق ماست و باید از آن بیاموزیم، گفت: قرآن کریم، تنها محتوا و متن قرآن نیست، قالب قرآن زیباترین هنری است که همه هنرمندان جهان را به مبارزه می طلبد و هیچ ادیبی قدرت مقابله به مثل با آن حتی با کوچکترین سوره قرآن کریم را ندارد.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار یادآور شد: امروز استکبار جهانی تمام توان و هنر خود را برای خاموش کردن نور قرآن بکار گرفته تا جاییکه این کتاب شریف را به آتش می کشند چرا که در مقابل اعجاز و هنر قرآن کریم عاجز هستند.

وی با بیان اینکه قرآن نماد هنر خداوند متعال است و بشر از خلق آن عاجز است، تصریح کرد: برای ترسیم صحنه دردناک عاشورا هنرمندان پای کار آمدند و در قالب هنر، مرثیه ها و نوحه ها، حماسه عاشورای حسینی در تاریخ ما ماندگار شد و خواهند ماند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه هنرمند متعهد انقلابی مسلمان هدفمند کار می کند و نگهداشت و ماندگار کردن ارزش های اسلامی و انقلابی اسلامی رسالت بزرگ آنان است، ابراز کرد: نقش نوحه هایی که آهنگران در زمان جنگ می خواند بسیار تاثیرگذار بود و نقش مهمی در خلق حماسه های ماندگار توسط رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل داشت.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه زبان هنر، زبانی جهانی است و نیاز به ترجمه ندارد، گفت: هنرمند انقلابی ارزش های انقلابی را در سطح جهان گسترش می دهد و ما و شما هنرمندان، مسئولیتی سنگینی در این حوزه برعهده داریم.

وی بیان کرد: هرمندان باید تلاش کنند که آرمان های انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کند، عدالت آزادی و دفاع از حقوق بشر، گمشده بشر امروز است که هیچ مکتبی در این واژهای مقدس به پای اسلامی نمی رسد.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار بیان کرد: امروز شبیخون فرهنگی از قتل عام فرهنگی گذشته و دشمن در جنگ ترکیبی اذهان جامعه را مورد هجمه قرار داده که در این عرصه نقش هنرمندان بسیار ارزشمند و حایز اهمیت است چرا که دشمن با ابزارهای نوین ما را در درون خانه ها مورد هجمه قرار داده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین علاوه بر معرفی مصطفی کولیوندی به عنوان‌چهره برتر هنری سال ایلام در حوزه هنر انقلاب اسلامی از هنرمندان مقام اور سطح ملی و منطقه ای در بخش های نمایش، تجسمی، فیلم، شعر، داستان و موسیقی تجلیل شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.