تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

استاندار ایلام اعلام کرد: ایجاد ۹۴۷۶ شغل جدید در استان ایلام

استاندار ایلام اعلام کرد: ایجاد ۹۴۷۶ شغل جدید در استان ایلام
ایلام - استاندار ایلام گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹ هزار و ۴۷۶ شغل در ایلام ایجاد شده که از این نظر این استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال استان با حضور فرمانداران اظهار داشت: با پیشنهاد استان، تعهد اشتغال استان از ۱۱ هزار ۴۳۴ به ۱۴ هزار ۲۳۶ شغل افرایش یافت.

بهرام نیا با تقدیر از عملکرد تمامی دستگاه های اجرایی اقتصادی استان گفت: اگر چنانچه رقم چهار هزار اشتغال ایجاد شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) نیز در سامانه رصد ثبت شود ما رتبه اول کشور در تعهد اشتغال را به خود اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: از مجموع ۹ هزار ۴۷۶ شغل ایجاد شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، یک هزار ۴۵۲ شغل ایجاد شده مربوط به سال ۱۴۰۱ است این روند ایجاد اشتغال باید با همین شتاب ادامه داشته باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: تمامی فرمانداران براساس ظرفیت ها و پتانسیل های هر شهرستان رقم و سهم تعهد اشتغال ایجاد شده خود را مشخص کنند و بصورت ماهیانه و در پایان سال باید گزارش دهند.

بهرام نیا گفت: تمامی دستگاه های اجرایی باید تعداد سهم تعیین شده اشتغال و میزان اشتغال ایجاد شده را در نشست های شورای اشتغال گزارش دهند.

وی اضافه کرد: تمامی کارخانجاتی که به هر دلیل تعطیل شده و به خانه باغ تبدیل شده یا در تملک بانک هستند، به سرعت تعیین تکلیف شوند.

استاندار ایلام ادامه داد: تعیین تکلیف وضعیت کارخانجات در شهرستان ها معیار مهم عملکرد فرمانداران است و یکی از کارهای مهم در سال ۱۴۰۱ اشتغال دانش بیان، رشد و بهره وری است‌.

بهرام با بیان اینکه تمامی واحدهای صنعتی استان باید به افراد دارای اهلیت سپرده شود، افزود: مسوول مستقیم رصد این موضوع و نظارت بر ساماندهی کارخانجات معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی ایلام در سال جاری ۹.۶ درصد است، گفت: از این میزان، سهم سرمایه گذاری ۵ درصد و ۴.۶ درصد نیز مربوط به بهره وری است که برای رسیدن به آن به اشتغال باید به صورت ویژه توجه شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.