تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹

استاندار ایلام: آموزش و پرورش یاریگر دولت در اطلاع رسانی هدفمندی یارانه ها باشد

استاندار ایلام: آموزش و پرورش یاریگر دولت در اطلاع رسانی هدفمندی یارانه ها باشد
ایلام - استاندار ایلام گفت: آموزش و پرورش به دلیل جامعه مخاطب بسیار زیاد در کشور یاریگر دولت در اطلاع رسانی و تبیین موضوع هدفمندسازی یارانه باشد.

 

حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ضرورت دارد فرهنگیان بعنوان قشر اثر گذار جامعه در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی اصلاح ارز ترجیحی در مدارس در این خصوص فعالیت داشته باشند.

وی افزود: گسترش هنرستان های تخصصی با استفاده از مسوولیت اجتماعی واحدهای صنعتی در استان ضروری است و باید این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام رسالت معلمان را رسالت انبیاء عنوان کرد و گفت: معلمان برای تعلیم و تربیت دانش آموزان و آینده سازان مملکت تلاش می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نیاز استان به ایجاد اردوگاه فرهنگی – تربیتی دانش آموزان خواستار جانمایی مناسب با وجود جذابیت های طبیعی برای این مهم شد و گفت : آمارهایی که در خصوص تمایل دانش آموزان به حضور در رشته های تحصیلی بسیار نگران کننده به نظر می رسد و حضور ۶۸ درصدی دانش آموزان در رشته علوم تجربی و عدم اقبال دانش آموزان به رشته های فنی و ریاضی بسیار نگران کننده است که می طلبد با فرهنگسازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و اولیاء آنها نسبت به گسترش توسعه همه جانبه تحصیلی در استان اقدام شود.

بهرام نیا یکی از دستگاههایی را که جامعه هدف بالایی در زمینه فرهنگسازی در بحث ارز ترحیجی و هدفمندی یارانه ها دارد آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: در آموزش و پرورش می توان با برگزاری جلسات توجیهی با مدیران مدارس و معلمان در جهت آشنایی این قشر فرهیخته و اطلاع رسانی و فرهنگسازی در خصوص اقدام بزرگ دولت در بحث هدفمندی یارانه ها اقدام کنند.

وی با اشاره به کار شجاعانه ای که دولت در بحث تغییر رویه پرداخت یارانه ها، گفت: دولت با حرف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی دست رانتخواران را از این عرصه کوتاه و یارانه ها را به دهک های پایین جامعه و مصرف کنندگان سوق داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.