تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

۱۲۰ خانواده ایلامی متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند

۱۲۰ خانواده ایلامی متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند
ایلام - سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام گفت: ۱۲۰ خانواده در استان هم اینک متقاضی فرزندخوانده از این اداره کل هستند.

 

حسین نورعلیوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این تعداد خانوار از سال ۹۳ تاکنون با تشکیل پرونده تقاضای دریافت فرزندخوانده از بهزیستی داشته که به علت محدود بودن تعداد کودکان بی سرپرست واجد شرایط تاکنون امکان تحویل فرزندخوانده به همه آنها میسر نشده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه از سال ۹۳ تاکنون در مجموع ۴۶ نوزاد و کودک واجد شرایط (اعم از داخل و خارج استان) به خانواده های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده است، اما همچنان این تعداد خانواده در انتظار برای فرزندخوانده از بهزیستی هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام تاکید کرد: هم اینک شماری کودک و نوزاد در شیرخوارگاه و خانه کودکان و نوجوانان این اداره کل نگهداری می شوند که به علت نداشتن شرایط لازم قانونی امکان سپردن آنها به خانواده های متقاضی فرزندخوانده وجود ندارد.

نورعلیوند با بیان اینکه بدسرپرستی عامل اصلی سپردن کودکان به شیرخوارگاه بهزیستی است، یادآور شد: طلاق، فوت، اعتیاد و زندانی بودن والدین عمده علل سپردن کودکان به این مرکز است.

وی داشتن تمکن مالی مناسب، گذشتن پنج سال از تشکیل زندگی، دارا بودن صلاحیت اخلاقی، ثبت بخشی از اموال به نام کودک فرزندخوانده و … را از جمله برخی از شرایط فرزندخواندگی خانواده ها اعلام کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.