تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

تکمیل زیرساخت های مهران نیازمند همکاری استان های معین و سازمان‌های مرکزی است

تکمیل زیرساخت های مهران نیازمند همکاری استان های معین و سازمان‌های مرکزی است
.

 

ایلام – مدیرکل بازرسی ایلام با بیان اینکه این استان توانایی و ظرفیت خدمات دهی به حجم میلیونی زائران در ایام اربعین را ندارد، گفت: باید از ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها ، سازمان‌های متبوع مرکزی و استان‌های معین در تکمیل زیرساخت‌های منتهی به مرز مهران جهت برگزاری بهتر کنگره بزرگ اربعین استفاده شود.

مهدی اصلانی روز شنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه استان ایلام توانایی و ظرفیت خدمات دهی به این حجم از زائران چندین میلیون نفری را ندارد، لذا باید از ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متبوع مرکزی و استان‌های معین در تکمیل زیرساخت‌ها، تامین آب خنک بسته بندی، غذای مناسب، اسکان‌های موقت، تجهیزات و امکانات بهداشتی و دارویی و پزشکی و ملزومات و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به نحو درست بهره گیری شود تا هر چه بهتر کنگره بزرگ اربعین برگزار شود.

وی افزود: نکات مهم ، تذکرات و توصیه‌ها در برگزاری هرچه مطلوبتر کنگره بزرگ اربعین در جلسات ستاد ویژه اربعین و یا از طریق مکاتبات مختلف بازرسی کل استان به ستاد ویژه اربعین استان و یا دستگاه‌های ذی ربط منعکس شده است.

مدیرکل بازرسی ایلام تاکید کرد: اولین نکته اساسی، توجه به حداقل رساندن توقف جمعیت زائران در مهران و پایانه مرزی با مدیریت ازدحام جمعیت به روش‌های مختلف برای کاهش تراکم جمعیت در زمان‌ها و مکان‌های خاص از قبیل توزیع تقاضای سفر زیارتی از یک هفته پیرامونی اربعین به حدود سه تا چهار هفته افزایش یابد .

اصلانی یادآور شد: نیاز است از طریق اطلاع رسانی‌های عمومی و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در صدا و سیما و فضای مجازی به این موضوع توجه شود تا از تقاضای سفر و تجمع جمعیتی در چند روز منتهی به اربعین حسینی در شرایط گرمای زیاد با ازدحام جمعیت چند صد هزار نفری در زمان خروج از مرز کاسته شود.

وی اضافه کرد: روش دیگر نیز می‌تواند به صورت هدایت تدریجی جمعیت زائران با استفاده از لایه بندی و ایجاد توقفگاه و مراکز اسکان قبل از رسیدن و تراکم جمعیتی در مهران با هدایت جمعیت از سمت شهرهای مجاور با پیش بینی محل‌های توقف و اسکان موقت به تناسب خروج زوار از مرز مهران به عراق برای جلوگیری از گرمازدگی و … است.

بازرس کل استان ایلام ادامه داد: توجه به برنامه ریزی‌های دقیق و پیش بینی گزینه‌های مختلف برای جابجایی و حمل مسافران با ناوگان‌های زمینی، ریلی و هوایی با لحاظ ظرفیت استان‌های مجاور و توجه به جلوگیری از اخلال در جابجایی و حمل مسافران استان ایلام به سایر نقاط کشور و در عین حال ارائه خدمات مطلوب حمل و نقل زائران ضروری است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.