کد خبر : 73806
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸

مهران و لزوم توسعه زیرساختها ی اربعین

مهران و لزوم توسعه زیرساختها ی اربعین
پیاده روی هر ساله اربعین، بدون شک از بزرگترین اجتماعاتی است که تاکنون در مرز دو کشور انجام گرفته است، حضور میلیونی زائران ابا عبدالله در مسیر پیاده روی بر شکوه و عظمت آن افزوده و همواره این پیاده روی طولانی را درخشان ساخته است.

 

در این بین مهران به عنوان مرز اصلی کشور، در این پیاده روی با عظمت محسوب می شود که همه ساله در ایام اربعین بیش از ۷۰ درصد زائران از این مرز تردد می کنند. حضور میلیونی زائران در مرز مهران بر اهمیت آن افزوده و همواره از اصلی ترین راههای تردد زائران محسوب می شود.

از گذشته های دور تا کنون نیز همواره خیل عظیمی از مردم از این مرز تردد می کردند، این اجتماع عظیم بر ضرورت بحث زیر ساخت در این مسیر و سایر مرزها می افزاید و بر دولتمردان واجب است که اقدامات اساسی در این عرصه انجام دهند.

در سال‌های اخیر، اقدامات خوبی در بحث جاده و راهسازی در این استان مرزی انجام گرفته است، اما کافی نیست، ایام اربعین مصادف می شود با بار سنگین ترافیک در تمام محور های مواصلاتی، استان ایلام و هجوم زائران باعث مشکلات زیادی برای مرز مهران می شود، این مشکلات لازم وجود زیر ساخت را در شهر مهران صد چندان می کند.

پایانه مرزی مهران ظرفیت این حجم انبوه از مسافران را ندارد و باید ظرفیت پذیرش زائر در این پایانه افزایش یابد و نیز با توجه به گرمای بالای ۵۰ درجه در شهر مهران لازم وجود سایه بانهایی در جای جای شهر مهران احساس می شود، افزایش پارکینگ ها در شهر مهران نیز یکی دیگر از زیر ساخت هایی است که باید تهیه شود، مهمانسراها در شهر مهران باید افزایش یابند، خوشبختانه شهر مهران از آن دست شهرهایی است که از لحاظ وسعت گسترده و طولانی، هموار است و می تواند در جای جای خود تمام زیر ساخت های لازم را داشته باشد.

با توجه به گرمای هوا در شهر مهران و در سال‌های بعدی، اربعین درست در وسط تابستان و در تیر ماه قرار می گیرد، لازم وجود کارخانه یخ و آبسرد کن های سیار در تمام نقاط شهر و پایانه نیز احساس می شود، راه اندازی و تعیین کردن مکان های مناسب برای فروشندگانی که در پایانه محصولات را در معرض فروش قرار می دهند نیز زیر ساخت های لازم خود را می خواهد، ساخت هتل ها و زائر سراها در شهر مهران احساس می شود، چرا که بررسی های میدانی نشان می دهد، زائران بعد از زیارت دوست دارند چند روزی در شهران مهران توقف داشته باشند و بعد از خستگی به سفر خود ادامه دهند.

مسئولان استانی و کشوری در شهر مرزی مهران و در ایام اربعین به صورت خستگی ناپذیر مشغول خدمت رسانی هستند، اما زیر ساخت های شهر مهران باید تو سعه یابد و این شهر ظرفیت لازم را برای تمامی زیر ساخت در دل خود دارد و می تواند بیشتر از ظرفیت خود میزبان زائران باشد، کما اینکه در سالیان گذشته شاهد این موضوع بوده ایم./سیدداود سجادی اسدآبادی

 

 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.