تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

یادگاری تلخِ کی‌روش برای «اِل‌تاکتیکو»/ «سیسه» با آماری حیرت‌انگیز مقابل ایران

یادگاری تلخِ کی‌روش برای «اِل‌تاکتیکو»/ «سیسه» با آماری حیرت‌انگیز مقابل ایران
تهران- تیم فوتبال سنگال با هدایت آلیو سیسه در ۲۵ بازی اخیر خود تنها یک شکست را متحمل شده که آن هم مقابل تیم ملی مصر در زمان حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت این تیم بوده است.

 

تیم ملی فوتبال ایران امروز(سه‌شنبه) در دومین بازی دوستانه خود در پنجره فیفا، باید به مصاف تیم ملی سنگال برود. شاگردان کارلوس کی‌روش پس از غلبه بر اروگوئه مقابل تیمی صف‌آرایی خواهند کرد که موفق شد در اولین دیدار تدارکاتی‌اش در ماه سپتامبر با نتیجه ۲ بر صفر دیگر نماینده آمریکای جنوبی یعنی بولیوی را از پیش رو بردارد.

سنگال در شرایطی به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت که با هدایت آلیو سیسه روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. آنها در هفت سالی که ال‌تاکتیکو را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌بینند، در حال پیشرفتی روزافزون بوده‌اند. تا به حال هیچ کسی نتوانسته مانند سیسه روی نیمکت تیم ملی سنگال دوام بیاورد و این مرد خوش‌استایل که روزی کاپیتان شیرهای ترانگا در جام جهانی ۲۰۲۲ بود و با آنها موفق شد تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی پیش برود حالا توانسته این تیم را به افتخارهای تاریخی برساند.

این تیم آفریقایی در سال ۲۰۱۹ موفق شد برای دومین بار در طول تاریخ به فینال جام ملت‌های آفریقا صعود کند. کاری که پیش از این با برونو متوسوی فقید در سال ۲۰۲۲ صورت گرفته بود. آنها در ادامه یک تاریخ‌سازی مهم را انجام دادند و در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار فاتح قاره سیاه شدند و از سد مصری گذشتند که سرمربی‌اش کارلوس کی‌روش بود.

سنگال با آلیو سیسه توانست پس از ۱۶ سال دوباره طعم حضور در جام جهانی را بچشد؛ گرچه آنها به دلیل کارت زرد دریافتی بیشتر نسبت به ژاپن از صعود به یک هشتم نهایی بازماندند. حالا ولی آنها برای نخستین بار می‌توانند ۲ حضور متوالی در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را لمس کنند. سنگال این بار با تیم‌های قطر، هلند و اکوادور هم‌گروه است. آنها امیدوارند بتوانند مانند سال ۲۰۰۲ از گروه خود بالا بیایند و سرانجام به اولین تیم آفریقایی تبدیل شوند که به نیمه‌نهایی جام جهانی می‌رسد.

سیسه در سنگال به عنوان سرمربی به این آمار درخشان دست پیدا کرده است: ۷۸ بازی، ۵۱ برد، ۱۷ مساوی و ۱۰ باخت. ۱۳۳ گل زده و ۵۱ گل دریافتی. میانگین ۲.۱۸ امتیاز در هر دیدار. آنها در سال ۲۰۲۲ به ۹ برد، ۲ تساوی و یک باخت رسیده‌اند که تنها شکست در جدال با مصر در انتخابی جهانی ۲۰۲۲ رقم خورد. جایی که تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش موفق شد سنگال را از پیش رو بردارد ولی در بازی برگشت کار به تساوی کشیده شد و سنگال در ضربات پنالتی حریف قرمزپوش خود را شکست داد و جهانی شد.

سنگالی‌ها در ۹ مسابقه اخیر خود هشت برد را مال خود کرده‌اند و در ۲۵ بازی گذشته فقط همان یک باخت مقابل مصر را تجربه کرده‌اند و ۱۹ پیروزی برای‌شان در این تعداد مسابقه به ارمغان آمده است. آماری حیرت‌انگیز برای تیمی که حالا باید مقابل ایران قرار بگیرد. این یک ازمون مهم برای کی‌روش و شاگردانش خواهد بود. گرچه سنگال طبق گفته‌ سیسه احتمالا با ترکیب اصلی روانه میدان نمی‌شود و بازیکنانی که کمتر به میدان رفته‌اند فرصت حضور خواهند داشت.

نباید فراموش کنیم که سنگال با هدایت سرمربی ۴۶ ساله‌ خود در این هفت سال سه دیدار با نمایندگان آسیا داشته است. آنها ابتدا مقابل ازبکستان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در ادامه با حساب ۲ بر صفر کره جنوبی را مغلوب کرده و نهایتا در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر ژاپن به نتیجه ۲ بر ۲ رسیدند. آنها هنوز به هیچ تیم آسیایی نباخته‌اند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.