تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

۵۰ میلیارد ریال از محل واقفان و کمک خیرین برای زائرین اباعبدالله هزینه شد

۵۰ میلیارد ریال از محل واقفان و کمک خیرین برای زائرین اباعبدالله هزینه شد
نگاه اقتصاد

 

حجت الاسلام عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز چهارشنبه در نشست خبری و با حضور خبرنگاران گفت: برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله ۵۰ میلیارد ریال از محل نیت واقفان و کمک خیرین هزینه شده و در راستای سند مالکیت برای موقوفات و اماکن متبرکه در استان ایلام تعداد ۲۶ جلد سند صادر شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با تاکید بر این امر که اوقاف و امور خیریه نهادی مردمی و برای مردم است، افزود: اوقاف و امور خیریه در راستای امور عام المنفعه و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی و فرهنگ اهل بیت(ع) گام برمی دارد.

 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته باعث شد تا یکی از دغدغه های ما در راستای توجه به بقاع متبرکه فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد درآمد پایدار و خودگردانی این اماکن باشد و در همین راستا ایجاد نیروگاه خورشیدی در امامزاده علی صالح(ع) شهر مهران در راستای خدمت به مردم و تامین انرژی پاک از جمله این اقدامات و ایجاد زمینه اشتغال برای مجاورین بقاع متبرکه عنوان کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام به بازسازی و مرمت بقعه متبرکه امامزاده عباس(ع) در شهرستان سیروان اشاره داشت و افزود: فاز اول شبستان امامزده علی صالح(ع) با تزریق اعتبارات استانی و کمک خیرین و اقشار مختلف مردم افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

حجت الاسلام عزیزی برنامه ها و فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ایام اربعین حسینی گسترده دانست و افزود: در این ایام، موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مرز مهران در سال جاری دایر شد که از محل اجرای نیات واقفان و کمک های بقاع متبرکه و خیرین آشپزخانه مرکزی این اداره کل و در محل قدمگاه ابراهیم قتال برپا شد، روزانه ۱۵ هزار غذای گرم در بین زوار اربعین حسینی توزیع شد.

 

ایشان ادامه داد: در ایام اربعین و روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر در موکب مرکزی و مواکب دیگر در سایر نقاط استان در سطح بقاع متبرکه در خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی حضور داشتند.

 

حجت الاسلام عزیزی افزود: امامزادهای جعفر(ع) شباب، سید عباس(ع) منطقه دشت عباس دهلران در محل ورودی و خروجی زوار به استان دایر شده بوده و از زوار اربعین حسینی در مسیر رفت و برگشت پذیرایی می کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ادامه داد: اخذ اسناد مالکیت بقاع متبرکه و موقوفه های استان به تعداد ۲۶ جلد سند مالکیت از ابتدای سال جاری تا کنون برای اماکن متبرکه و موقوفات استان صادر شده است.

 

وی گفت: ۵ جلد سند قدیمی اماکن متبرکه استان به سند تک برگی تبدیل شده و در طول ۵ سال گذشته ۱۵۰ موقوفه و مکان متبرکه استان دارای سند ثبتی شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اضافه کرد: سند ۶۰ مسجد و اماکن متبرکه در روستاهای مختلف استان در اختیار اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان است و تقاضای ما از بنیاد علوی این است که در راستای انتقال سند این تعداد مسجد در مناطق روستایی استان به اوقاف و امور خیریه استان همکاری لازم را مبذول داشته باشند.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: در سال گذشته از محل اعتبارات استانی و تملک دارایی ها، ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت و گاز و نیت واقفین و توزان برای ساخت و تعمیر و تجهیز مسجد در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق روستایی هزینه شد.

 

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد: وقف یک سنت حسنه است که اثرات و برکات بسیار زیادی در راستای تامین نیازمندان و اقشار مختلف مردم دارد و خیرین می توانند در این امر حسنه شرکت داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.