تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر ایلام توزیع شده است

۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر ایلام توزیع شده است
نگاه اقتصاد -

فرشاد یاسمی روز شنبه در جمع اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر خبر داد: جامعه عشایری ۱۲ درصد جمعیت استان را شامل می شود و جمعیت دامی ۶ درصد و ۹۷۳ هزار خانوار دارد که ۵ درصد جمعیت عشایری کشور را تشکیل می دهد.

یاسمی ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) افزود: ارزش تولیدات این جمعیت بالغ بر سه هزار میلیارد تومان است که ارزش اقتصادی ویژه ای در کشور دارد، امسال با توجه به شرایط خشکسالی، شرایط حادی در حوزه عشایر و دام به وجود آمد به صورتی که ۸۰ درصد از مراتع که به صورت طبیعی استفاده می‌شد و ۲۰ درصد به صورت دستی، خشکسالی این شرایط را برعکس کرد.

وی ادامه داد: در پی جراحی اقتصادی که انجام گرفت، شرایط دامداران هم تغیر کرد، هزینه های جاری دامداری را تغیر داد، هدف دولت در نهاین به سود مردم و دامداران بود که در نتیجه قیمت دام متعادل شد و تنظیم بازار دام در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل امور عشایر استان ایلام افزود: در حوزه تولیدات دامی اقدامات خوبی در سطح امور عشایری انجام گرفت، آبرسانی سیار نیازهای عشایر در این زمینه را مرتفع ساخته و آب مجانی در اختیار عشایر قرار گرفت و با مشارکت خصوصی، اجاره ماشین آلات مختص این کار در اختیار سازمان عشایری قرار گرفت و به شبکه آبرسانی متصل شد.

ایشان ادامه داد: در راستای کاهش آثار خشکسالی صادرات دام در دستور کار قرار گرفت، پایش عشایر و شناسنامه دار کردن آنها هم در حال انجام است، ۱ میلیون راس دام عشایر پلاک کوبی شد.

این مسئول یادآور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر ایلام توزیع شده و ۲ هزار تن کاه و کلش نیز ذخیره سازی شده که به تدریج بین عشایر توزیع می شود و نیزاتحادیه های عشایری با تامین نهاده های دامی، این نهاده ها را با قیمت مناسب در اختیار جمعیت عشایری قرار می دهند.

مدیر کل امور عشایر استان ایلام افزود: سال گذشته ۱۰ هزار راس دام سبک مازاد و حذفی خریداری شد در سال جاری نیز خرید سه هزار دام حذفی و یک هزار ۸٠ راس بره پرواری بر اساس سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی در دست اقدام است و همچنین صادرات دام از ایلام به کشورهای همسایه در دستور کار قرار دارد.

فرشاد یاسمی تاکید کرد: اعتبارات ارزش افزوده که قبلا به حساب فرمانداری های ایلام واریز میشد هم اکنون به صورت مستقیم به حساب امور عشایر استان پرداخت می شود و تاکنون ۶۱ میلیارد تومان برای استان ایلام مصوب شده که بعد از مبادله موافقت نامه، این اعتبار برای راه و آب عشایر هزینه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.