تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

امامان جمعه :حماسه ۹ دی پیام ایستادگی ملت ایران به جهان بود

امامان جمعه :حماسه ۹ دی پیام ایستادگی ملت ایران به جهان بود
استان ها - امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه ابعاد و ریشه‌های حماسه ۹ دی به عنوان نماد قدرت مردمی، باید برای نسل جوان تبیین شود گفتند : حماسه نهم دی پیام ایستادگی ملت ایران در مسیر تحقق آرمان های انقلاب و نظام اسلامی بود که به جهان مخابره شد.

خطیبان نماز جمعه اظهار داشتند:  ملت فهیم، آگاه، دشمن شناس و موقعیت شناس ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ با حضور بموقع در صحنه توطئه شوم دشمن را بی اثر کردند.

امامان جمعه گفتند: حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ به دلیل دفاع از نظام، انقلاب و ولایت برای  همیشه در تاریخ کشور و اذهان ملت ایران ماندگار و جاودانه شد.

خطیبان جمعه سراسر کشور همچنین با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل ها و با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی یک نفر نبود، بلکه یک مکتب بود، اظهار داشتند : سردار سلیمانی قهرمان فراملی و قهرمان همه آنهایی است که در مقابل ظلم و دیکتاتورها  ایستادگی می‌کنند.

آنان افزودند :  سردار سلیمانی نه تنها قهرمان ملت ایران است بلکه سردار دلها و قهرمان تمام انسانهای آزاده و آزادی‌خواه، در همه جای دنیا است.

آنان همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فضیلت های حضرت زهرا(س) گفتند: یکی از ویژگی های حضرت فاطمه دفاع از ولایت است که در این راه جان خود را تقدیم می کند؛ در سخت ترین و حساس ترین مقطع تاریخ پس از پیامبر اسلام، به‌پای ولایت ایستاد.

گزیده ای از خطبه‌های نماز جمعه برخی شهرهای کشور  به شرح زیر است:

قزوین/ امام جمعه موقت قزوین گفت: مدیران و بانیان وضع موجود نه تنها باید در دولت انقلابی برکنار شوند بلکه باید محاکمه نیز شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خضری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار داشت: امروز در شرایط تغییر ریل قوه مجریه هستیم، در همین راستا باید اذعان کرد تفاوت عمده ای در تغییر باند و تغییر ریل وجود دارد و تغییر باند یعنی ادامه همان مسیر ولی تغییر ریل یعنی مسیر تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت انقلابی به ویژه رئیس جمهور این دولت اراده بر تغییر ریل کرده است، گفت:  امروز ریل ذلت به ریل عزت و کرامت و ریل ویژه خواری به نگاه ویژه به محرومان در حال تغییر است.

بوشهر / امام جمعه دیر استان بوشهر گفت: ۹ دی روز اعلام وفاداری ملت با ولایت فقیه، نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب بود.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد فاطمه زهرا شهر دیر افزود: باید از تاریخ درس عبرت بگیریم و با بازگو کردن حوادث سال ۸۸ و نقشه های دشمن، مردم را نسبت به فتنه های آینده هوشیار کنیم.

وی حوادث سال ۸۸ را توطئه طراحی و برنامه ریزی شده دشمن دانست و گفت: اگرچه ما به این ورشکستان داخل کشور می‌گوییم سران فتنه اما سران اصلی فتنه آمریکا و دیگر کشورهای استکباری هستند که سال ها دنبال فرصتی بودند تا به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزنند.

کرمان / نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان گفت: همه بدانند همانگونه که ما در هشت سال دفاع مقدس از کشورمان دفاع می‌کردیم، برای دفاع از جهان اسلام در هر آب خاکی می‌جنگیم و آن را حفاظت می‌کنیم که مصداق جهاد کبیر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان افزود: در آستانه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم که ویژگی های مکتب این شهید والامقام در سه محور از جمله جهاد اصغر، جهاد کبیر و اکبر می توان خلاصه کرد.

وی با بیان اینکه یک نوع آن جهاد کبیر فکری و فرهنگی است اظهار داشت: این جهاد به معنی گسترش اسلام ناب محمدی در دنیا و رساندن پیام اسلام به غیرمسلمانان است و رفتار و کردار شهید سلیمانی این جهاد را به بهترین وجه ممکن عملیاتی کرد.

مشهد / امام جمعه مشهد گفت: نهم دی سال ۸۸ معجزه بود که در آن امت طی یک حرکت میلیونی به رهبری متصل شد و همه توطئه‌ها را خنثی کرد.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: با اینکه از سال ۸۸ تاکنون ۱۲ سال می‌گذرد اما اتصال امت به امام و رهبری قوی‌تر، نیرومندتر و با ارزش‌تر شده تا حدی که مردم دولت ولایی نیز تشکیل دادند.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ دشمن در صدد بود حلقه اتصال امت و رهبری را از بین ببرد تا به اهداف شومش برسد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فتنه ۸۸ ، فتنه براندازی بود گفت: مسئله تقلب و اینگونه مسائل در فتنه ۸۸ افسانه بود و دشمن ۱۰ سال برنامه‌ریزی کرده بود تا نظام را براندازد و اتصال امت و امام را از بین ببرد لذا حلقه وسط و خواص را هدف گرفت.

آبادان / امام جمعه آبادان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی ماندگار ملت ایران و مستضعفان جهان است که باید با الهام گرفتن از زندگی این شهید، در راستای اهداف عالی نظام شبانه روز تلاش کرد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته در آبادان افزود: نام شهید سلیمانی نامی ماندگار و آشنا در همه جهان است و همه مردم آزاده به این سردار بزرگ ادای احترام می‌کنند.

زنجان / امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی یک نفر نبود، بلکه یک مکتب بود، گفت: سردار سلیمانی قهرمان فراملی و قهرمان همه آنهایی است که در مقابل ظلم و دیکتاتورها  ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: سردار سلیمانی نه تنها قهرمان ملت ایران است بلکه سردار دلها و قهرمان تمام انسانهای آزاده و آزادی‌خواه، در همه جای دنیا است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرموده اند او  مرد میدان در همه عرصه های مورد نیاز انقلاب و نظام است، گفت: به فرمایش رهبری، سیمای انسانی شهید سلیمانی سیمای انسان‌ والای تمدن انسانی است.

قم / خطیب جمعه قم گفت: به یاری خدا در همین اوایل مسئولیت دولت سیزدهم، این دولت توانست امید و اعتماد مردم را به انقلاب و نظام اسلامی جلب کند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر ضمن عرض خیر مقدم به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ، رییس جمهوری اظهار داشت:‌ امیدواریم با اهتمام و اخلاصی که این دولت دارد و همچنین دعای مردم تا آخر، این نعمت الهی قرین و همراه آن باشد.

وی با قدردانی از آیت‌الله رئیسی و هیات همراه که در سفر به قم به بخش‌های مختلف قم سر زدند و با دریافت نامه‌ها و شنیدن سخنان ارزشمند و خیرخواهانه مراجع عظام تقلید و علما به نیازهای مردم و شهر و استان قم رسیدگی می‌کنند ،گفت: بنده و دو امام جمعه دیگر قم ضمن تایید این درخواست‌ها به‌ویژه روی مسائل فرهنگی، تربیتی و انقلابی این شهر مقدس تاکید داریم.

خمین / امام جمعه خمین گفت: سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با رشادت‌ها و فداکاری‌های خود یکی از یاران راستین خط ولایت بود.

حجت الاسلام سید “علی حسینی پور” در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خمین بیان کرد: دشمنان نظام به دنبال ایجاد ناامیدی مردم نسبت به اسلام، نظام و دستاوردهای انقلاب هستند و برای حل مشکلات کشور بر رابطه با آمریکا تاکید دارند.
خطیب جمعه خمین گفت: آمریکا، برخی کشورهای غربی را برای مذاکرات وین به پیش انداخته اما ایران اسلامی زیر بار حرف زور نخواهد رفت.

سنندج / امام جمعه سنندج گفت: حماسه ۹ دیماه پشتوانه گرمی برای انقلاب بود که در سایه ایمان، بصیرت و آگاهی مردم خلق شد.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: در سال ۱۳۸۸ دشمنان می خواستند که با حیله و نیرنگ بین مردم و نظام شکاف و جدایی ایجاد کنند که آگاهی و بصیرت مردم به آنان اجازه دستیابی به این هدف شوم را نداد.

وی با اشاره به سالروز شهید سردار قاسم سلیمانی نیز گفت: سردار سلیمانی سرباز ولایی بود و در راه دفاع از نظام جمهوری اسلامی و حفظ این آب و خاک از هیچ تلاشی دریغ نکرد و سرانجام در این راه جان خود را نیز فدا کرد.

گنبدکاووس / امام جمعه گنبدکاووس درشرق استان گلستان با بسیار مهم دانستن حماسه ۹ دی ۸۸ و با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه سالگرد این حماسه، تصریح کرد: رخداد مهم ۹ دی حماسه بزرگی بود که نباید کمرنگ یا فراموش شود.

حجت الاسلام محمود ترابی درخطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس با اشاره به تلاش ۴۳ ساله دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به طرق مختلف از جمله برپایی فتنه‌ها و آشوب‌ها، گفت: دشمنان و در راس آن آمریکا و اسرائیل از سال‌ها قبل برای ایجاد فتنه ۸۸ برنامه ریزی کرده بودند.

مهاباد / امام جمعه مهاباد گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از اسطوره های نظامی قرن معاصر و طراح اصلی شکست برنامه های آمریکا و حامیان آنها در جهان به ویژه خاورمیانه بود.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: شهید سلیمانی سردار مقاومت و معمار اصلی شکست های آمریکا در اجرای برنامه های منفعت طلبانه آمریکا در سراسر جهان بود که به چهره جهانی تبدیل شد.

وی ادامه داد: ملت ما برخوردار از فرماندهانی از خود گذشته و جان بر کف همچون شهید سلیمانی بوده و همین امر نیز جمهوری اسلامی را از سایر کشورها متمایز کرده است.

ساری / نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : ولایت پذیری و ولایت شناسی مردم در حماسه ۹ دی تجلی و نمود عینی یافت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نمازجمعه ساری افزود: مردم با حضور حماسی در حماسه ۹ دی نشان دادند که همچنان پشتیبان قوی برای نظام اسلامی و در دفاع از آرمان نظام اسلام آماده جانفشانی هستند.

وی با بیان اینکه شناخت فتنه های خاموش و مقاونت و مبارزه با آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: لازمه مقابله با توطئه های دشمنان داشتن بصیرت سباسی است‌.

ساوه / امام جمعه ساوه گفت: سردار شهید سلیمانی همواره با تفکر انقلابی‌گری معتقد بود، چتر ولایت و انقلاب باید بر سر تمام افراد جامعه گسترده باشد.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های نماز جمعه ساوه اظهار داشت: شهید سلیمانی سردار دل‌ها و فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم همچون آمریکا و رژیم صهیونسیتی بود که با تفکر راهبردی خود نشان داد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

سنندج / امام جمعه سروآباد گفت: ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ روز تجدید میثاق امت با انقلاب و نظام بود و برگ زرین دیگری به افتخارات نظام و انقلاب اسلامی افزوده شد.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حماسه تاریخی ملت ایران در ۹ دی سال ۱۳۸۸ اظهار داشت: در این روز ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی وفاداری و حسن نیت قلبی و ایمانی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند.

وی افزود: دشمنان می خواستند به نظام ضربه بزنند اما با موج خروشان ملت ایران روبرو شدند و همه نقشه های شوم و شیطانی آنها نقش برآب شد و متحمل شکست سنگینی شدند.

ایلام  / نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه بدستور رئیس جمهور آمریکای جنایتکار بهای سنگینی بود که ایران پرداخت و بدون شک انتقام خون این سردار والامقام از سردمداران آمریکایی حتمی است.

حجت الاسلام والسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام در مصلی امام خمینی(ره) ایلام افزود: شهادت ایشان جهان اسلام را عزادار کرد و خبر شهادتش اشک رهبر معظم انقلاب اسلامی را درآورد.

وی با بیان اینکه مردانگی مردان و جوهره آنها در شدت حوادث شناخته می شود، ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی نه تنها برای ایرانیان بلکه برای کشورهای مسلمان نیز سنگین بود.

اهواز / نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صهونیستی ضد ملت ایران گفت: رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی دست از پا خطا کند برای همیشه پشیمان خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی این شهر افزود:رژیم جنایتکار صهیونیستی بداند ما فرزندان حیدریم که با یک دست درِ قلعه خیبر را از جا کند.
وی گفت: رژیم اشغالگر قدس کوچک تر و حقیرتر از آن است که بتواند تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و اگر چنین کند نابودییش حتمی است.

بندرعباس /  نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به دومین سالگرد شهید سلیمانی گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی برای ما یک مکتب و فرهنگ است که همواره بدنبال کنار زدن تکفیری ها و احیا و رفع موانع تمدن نوین اسلامی در جهان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده درخطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: یک فرد هیچ گاه ماندگار نمی شود بلکه مکتب برخواسته از دل شخصیت های مجاهد است که او را ماندگار می کند که شهید سلیمانی نیز چنین شخصیتی راهبردی در جهان و دنیای اسلام داشتند.

اردبیل / نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به شخصیت استثنایی شهید سلیمانی گفت : خدواند با دست این شهید بزرگوار داعش بزرگترین شر روزگار را نابود کرد.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل  با بیان اینکه  خداوند به بعضی از انسان ها توفیق بزرگی می دهد، توفیقی که عظمت آن قابل وصف نیست اظهار کرد:  سردار سلیمانی مصداق این نوع انسان ها است.

وی بیان کرد: خداوند با دست  شهید سلیمانی بدترین شر روزگار یعنی داعش را دفع کرد، او جان میلیون ها انسان را نجات داد، داعش شاهکار بزرگ غرب برای تخریب اسلام و تخریب زیرساخت های کشورهای اسلامی منطقه بود .

همدان / نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان حماسه ۹ دی را نماد بصیرت، زمان شناسی و ولایتمداری ملت ایران دانست و گفت: مردم در این روز با بصیرت و مجاهدت خود طرح و توطئه دشمن برای براندازی انقلاب و نظام را خنثی کردند.

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با اشاره به اتفاقات فتنه ۸۸ اظهار داشت: تحریم ها پس از آن وقایع بیشتر شد و دشمن واقعیت و چهره پلید خود را نشان داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.