تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶

توجه به خواسته کودکان مهمترین نیاز آنهاست

توجه به خواسته کودکان مهمترین نیاز آنهاست
ایلام - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: توجه به خواسته‌های کودکان مهم‌ترین نیاز آنهاست که در هفته ملی کودک به آن پرداخته می شود.

فاطمه رستگار روز شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان‌ عضو کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدمت رسانی کمی و کیفی به کودکان و نوجوانان از عهده کانون خارج و تحقق این هدف مهم نیازمند همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی است.

وی با بیان اینکه کودکان ارزشمندترین و مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه‌ محسوب می شوند، تاکید کرد: تمامی بزرگسالان اعم از والدین، مسوولان دستگاه های مختلف، معلمان و مربیان باید در راستای تقویت خردورزی، خلاقیت، تعهد و مسوولیت پذیری و تقوای این هدیه های پاک خداوند نقش آفرین باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام ادامه داد: نشاط ‌بخشی به این قشر به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه ها از جمله کانون محسوب‌ می‌شود و بر همین اساس، تکیه بر شادی، نشاط و آموزش همراه با بازی و نوع آوری همواره در دستور کار برنامه های کانون قرار دارد.

رستگار به هفته ملی کودک اشاره کرد و یادآور شد: فراهم‌سازی بسترهای لازم برای ایجاد فضایی با نشاط از رویکردهای برنامه‌های این هفته خواهد بود و فرصتی مغتنم برای ارزیابی نیازها و انتظارات موجود در حوزه‌ کودکان و نوجوانان نیز به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف مهم برنامه‌های هفته ملی کودک تلاش برای تحقق شعار امسال این هفته با موضوع حال خوش کودکی – حال خوش زندگی است که در این راستا برنامه‌هایی گسترده، جذاب و متنوع برای بچه ها برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام به برگزاری نمایشگاه آثار تولیدی اعضای مراکز اشاره کرد و گفت: این هفته نمایشگاه تولیدات هنری و خلاقانه اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون به مدت هفت روز به معرض نمایش مدارس، والدین و مهدهای کودک قرار می گیرد.

رستگار اظهار داشت: در این نمایشگاه ها آثاری چون نقاشی، کاردستی با لوازم دورریز، سفالگری و نشریه دیواری گنجانده شده و ایستگاه های نقاشی و ادبی نیز برای بچه های بازدیدکننده برگزار می شود.

وی ادامه داد: در کنار نمایشگاه ها برنامه های دیگری نظیر فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، بازی و سرگرمی، معرفی شخصیت و وقایع، کتابخوانی، ایستگاه نقاشی، برپایی نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان، اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی استانی نماز کلید بهشت، پخش کلیپ و فیلم، اجرای برنامه های فرهنگی توسط مربیان سیار روستایی در روستاها و مناطق محروم، برگزار خواهد شد.

هفته‌ ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان اجرا خواهد شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۲۲ مرکز ثابت و سیار شهری و روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.