تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

تلاش دشمنان ایجاد فاصله بین نسل جدید با هویت ملی – مذهبی است

تلاش دشمنان ایجاد فاصله بین نسل جدید با هویت ملی – مذهبی است
ایلام - معاون آموزشی و پژوهشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با بیان اینکه دشمن در صدد جذب نسل کنونی برای رسیدن به مقاصد شوم خود است، گفت: جبهه استکبار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی روی اعتقادات نسل جوان و نوجوان کار تا حساسیت های هویتی ملی - مذهبی را کاهش دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی حرزاده روز دوشنبه در نشست هم اندیشی جهاد تبیین و بررسی وقایع روز کشور با حضور در جمع روسا و اساتید دانشگاه های مختلف استان ایلام اظهار داشت: دشمن بر روی نسل جوان و نوجوان ایران کارهای گسترده ای کرده و مرجعیت اطلاع رسانی را از صدا و سیما و رسانه های معتبر داخلی به فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تغییر داده است.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر عمده هنجارشکنی ها از سوی قشر نوجوان و جوان صورت گرفت که شناخت چندانی از دفاع مقدس و عظمت و شهامت رزمندگان همسن خود در دوران جنگ تحمیلی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حرزاده یادآور شد: نسل کنونی با نسل های پیشین خود تفاوت های نگرشی و تربیتی فاحشی دارند چرا که این نسل از همان کودکی با اینترنت رشد کرده اند و فضای مجازی زبان مشترک و اول آنهاست و به نوعی شهروند جهانی هستند و در کمترین زمان به واسطه فضای مجازی از حوادث اقصی نقاط دنیا آگاه می شوند.

وی با بیان اینکه جوان و نوجوان نسل کنونی محصول و بزرگ شده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است، اضافه کرد: شبکه های ماهواره ای معاند با سیاه نمایی گسترده تبلیغاتی از کشور سعی در انحراف فکری و دیدگاهی جوانان و نوجوانان ایران دارد و طبق بررسی کارشناسان تهاجم فرهنگی گسترده بر علیه جمهوری اسلامی ۱۸۰ برابر سایر کشورها است.

وی ادامه داد: در آشوب های اخیر هرچند موجی از نارضایتی ناشی از معیشت، اقتصاد و بیکاری در بین مردم وجود دارد اما با این وجود عامه مردم از هرگونه همکاری و همراهی با آشوبگران اجتناب کردند و این عدم همراهی آنها موجب شکست نقشه های دشمنان شد.

وی گفت: هدف دشمنان تجزیه ایران بود اما مسوولان نظام مراعات و مدارا با اغتشاشگران را با وجود حرمت شکنی ها و ناهنجاری های آنها در دستور کار قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حرزاده یادآور شد: اسلام باید همراه بصیرت و اشراف به مسائل باشد و اکنون نیروهای مردمی انقلابی باید با حضور میدانی خود، آرامش و بصیرت افزایی را بر شرایط کنونی حاکم و باید کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و اماکن عمومی با محوریت جهاد تبیین در موضوعات مهم شکل بگیرد.

رییس دانشگاه ایلام هم گفت: در اغتشاشات امسال حضور برخی نوجوانان و جوانان مشهود بود که در این اوضاع لزوم اجرای عملیاتی مفهوم جهاد تبیین در جامعه نمود پیدا کرد.

طاهر علی محمدی اظهار داشت: جهاد تبیین در مسائل روز دنیا برای نسل جوان و نوجوان واجب عینی و همگانی و در مقطع کنونی ضروری است و نبود جهاد تبیین جامعه را درگیر مشکلات و انحرافات عدیده می کند.

وی یادآور شد: ‌اکنون پیچیدگی و سختی کار باتوجه به وجود ابزارهایی چون شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی شرایط را برای انحراف فکری نسل جدید فراهم کرده و موجب گسست نسلی در بین خانواده ها شده است.

وی با بیان اینکه اساتید و فرهنگیان در روشنگری نسل جوان و نوجوان مسوول و موثر هستند، اضافه کرد: درگیری های ذهنی بچه ها باید شناسایی، اسیب شناسی و اولویت بندی شود و سپس با مدارا، آرامش و حتی تحمل پرخاشگری از سوی نوجوانان و جوانان، باید آموزش و راه حل ها به انها اگاهانه و منطقی ارائه شود.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور رییس گروه معارف دانشگاه های کشور و روسا و اساتید دانشگاه های استان ایلام به همت سازمان بسبج اساتید برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.