تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام:

سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان حق بیمه به مراکز درمانی استان ایلام پرداخت می‌شود

سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان حق بیمه به مراکز درمانی استان ایلام پرداخت می‌شود
ایلام- مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه ۷۵ درصد هزینه درمانی بخش خصوصی برای زوجین نابارور پرداخت می شود، گفت:سالانه در استان ایلام ۲۳۰ میلیارد تومان حق بیمه به مراکز درمانی پرداخت می شود.

دکتر نورالدین رحیمی امروز (دوشنبه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: ۳۶۶ هزار نفر از جمعیت کل استان تحت پوشش بیمه های سلامت قرار دارند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر شامل بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

وی افزود: بیشتر خدمات بیمه سلامت برای سه دهک پایین و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد جامعه است که خدمات درمانی این سه دهک رایگان است.

وی اظهار داشت: همچنین هزینه بیمه افراد بیمار مجهول الهویه دارای تایید محاکم قضایی، حاشیه نشینان شهرها (سه دهک پایین)، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد بیمه شده ها رایگان هستند، یادآور شد: ۲۳۰ میلیارد تومان سالانه حق بیمه به مراکز درمانی پرداخت می شود و با توجه به دولت الکترونیک، پرداختی ها به روز و همراه با شفافیت مالی است.

مدیرکل بیمه سلامت در مورد هزینه درمان روستاییان هم توضیح داد: ۹۵ درصدهزینه ها را بیمه سلامت و پنج درصد باقیمانده هم توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می شود.

رحیمی درباره خدمات بیمه ای برای جامعه هدف بهزیستی افزود: در گذشته حق بیمه معلولان و بیماران جامعه هدف بهزیستی ۵۹ درصد بود ولی اکنون این میزان به ۷۰ درصد تعرفه رسیده است.

رحیمی از ایجاد صندوق بیماران خاص نیز خبر داد و یادآور شد: ۴۳ نوع بیماری در این صندوق گنجانده شده است و داروها برای بیماران خاص رایگان یا با پنج درصد عرضه می شود.

وی از حمایت بیمه ای زوجین نابارور و مادران دارای کودک زیر پنج سال خبر و ادامه داد: تاکنون ۱۱۸ پرونده زوجین نابارور تشکیل شده و ۳۲۱ میلیون تومان برای این بخش هزینه شده است و ۷۵ درصد هزینه درمانی بخش خصوصی برای زوجین نابارور پرداخت می شود هرچند زوجبن نابارور با توجه به هرینه های سنگین باروری نیازمند حمایت همگانی و تیمی همه دستگاه های مرتبط دارند.

ُمدیرکل ییمه سلامت تاکید کرد: این زوجین نیازمند بیمه تکمیلی هستند و باید قبل، حین و بعد از بارآوری مورد حمایت دستگاه ها یا نهادهایی چون ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان قرار بگیرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.