تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

رشد ۴۵۱درصدی صدور مجوز مراکز کارآموزی جوار کارگاهی در دولت سیزدهم

رشد ۴۵۱درصدی صدور مجوز مراکز کارآموزی جوار کارگاهی در دولت سیزدهم
تهران- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور یک هزار و ۶۵۴ مجوز مراکز کارآموزی و جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی برای توسعه مهارت‌آموزی کارجویان خبر داد.

«غلامحسین حسینی نیا» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ما اظهار داشت: این آمار در مدت مشابه دوره قبل با رشد ۴۵۱ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کشور فعال است که خدمات آموزشی و مهارتی به کارجویان ارائه می کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدام دولت سیزدهم در «طرح صدور حداکثر سه روزه مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی»، گفت: بر این اساس، اداره‌های کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها موظفند به محض تکمیل اطلاعات «درخواست ایجاد مراکزکارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی» و دریافت تعهدنامه متقاضی حداکثر ‌در طی مدت سه روز کاری مجوز یک ساله ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی را همراه با دسترسی به پورتال آموزشی به انضمام چارچوب، اجرای (استاندارد تمامی مولفه‌های آموزشی مورد نیاز شامل: فضا، تجهیزات، برنامه آموزشی، مربی و …) به متقاضی صادر و ابلاغ کنند.

حسینی نیا تاکید کرد: طبق این طرح، کمیته نظارت آموزش در صنایع استان، با انجام نظارت‌های مورد نیاز، نسبت به تطابق مراحل شروع فعالیت مجوز ایجاد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی و رعایت چارچوب الزام‌ها اقدام و گزارش نظارت را به کمیته آموزش در صنایع استان برای صدور مجوز پنج ساله با شرط متوسط ۳۰ ساعت عملکرد آموزشی به ازای هر یک از شاغلان ارسال می‌کنند.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این امر منجر به تسریع و تسهیل در پاسخگویی به نیاز صنایع و شرکای سازمان‌ها شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.