تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

آغاز طرح پایش دمای ادارات در استان ایلام

آغاز طرح پایش دمای ادارات در استان ایلام
ایلام - مدیرعامل شرکت گاز ایلام از افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز در سال جاری خبر داد و گفت: طرح پایش دمای ادارات با هدف بهینه سازی مصرف گاز با مشارکت بسیج شرکت در سطح استان آغاز شد.

 

محمود کشاورز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته خبر داد و اظهار داشت: مصرف گاز در برخی صنایع پرمصرف و افزایش مشترکان به علت گازرسانی به مناطق جدید شهری و روستایی از علل افزایش مصرف گاز در استان است.

وی از افزایش ۶۳ درصدی مصرف گاز در آبان‌ماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل خبر داد و افزود: کاهش دما، برودت هوا و شروع فصل سرما باعث روشن شدن سیستم‌های گرمایشی منازل و ادارات منجر به افزایش با شیب تند مصرف گاز استان در آبان ماه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاکید کرد: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز، می‌طلبد که مشترکین ضمن رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز، تنظیم دمای رفاه محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را رعایت کنند.

 

پایش دمای ادارات، بانک ها و مدارس در ایلام

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اعلام آغاز پایش دمای ادارات، سازمان ها، مساجد و مدارس استان گفت: بسیج گاز استان ایلام علاوه بر ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی خود در راستای وظایف سازمان، اقدامات و فعالیت های خوب و برنامه‌ریزی شده ای را اجرا می کند که یکی از آنها پایش دمای نهادهای دولتی استان است.

کشاورز بر اهمیت پایش مستمر دمای ادارات تاکید و عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف گاز و نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سطح سازمان ها و ادارات دولتی استان است.

وی با اشاره به برودت هوا و افزایش قابل توجه مصرف گاز در سراسر کشور بیان کرد: اجرای مستمر پایش دمای ادارات سبب خواهد شد تا مصرف گاز به میزان مناسبی کاهش یابد.

کشاورز ادامه داد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون، بیش از ۴۵۰ بازرسی از ادارات و سازمان‌ها، مساجد و مدارس انجام شده‌ است که از این تعداد به ۳۰ مورد تذکر اولیه مبنی بر رعایت دمای رفاه داده شده و مابقی خوشبختانه الگوی مصرف را رعایت کرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه این طرح به منظور کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در ادارات و سازمان‌ها در حال اجراست، تاکید کرد: با شروع فصل سرما، برودت هوا، ورود جبهه هوای سرد و افزایش مصرف گاز در کشور، براساس ابلاغ بخشنامه صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز از سوی وزیر کشور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ آن به کلیه ادارات و نهادهای دولتی، شرکت گاز ایلام اقدام به تشکیل اکیپ‌های پایش مصرف گاز نموده است.

وی بر ضرورت صرفه‌جویی مشترکان خانگی، تجاری و اداری در مصرف گاز در سطح استان تاکید کرد و افزود: این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود، با مشارکت نیروهای حوزه بهره‌برداری و بسیج گاز، دمای رفاه را در ادارات استان رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه این اکیپ‌ها به صورت مستمر در ساعات کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات و ساختمان‌های دولتی را پایش می‌کنند، بیان کرد: در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی در مصرف یا عدم رعایت دمای رفاه، در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ می‌شود.

کشاورز اضافه کرد: در مرحله بعد و در صورت عدم رعایت مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

وی از مدیران ادارات خواست که وسایل گرمایشی سازمان‌ها یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش کنند تا سایر هموطنان بتوانند از نعمت گاز برخوردار باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.