تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

استاندار ایلام:

اعتبارات جزیره‌ای حوزه پژوهش و تحقیقات دستگاه‌ها تجمیع شده است

اعتبارات جزیره‌ای حوزه پژوهش و تحقیقات دستگاه‌ها تجمیع شده است
ایلام - استاندار ایلام از تجمیع اعتبارات حوزه تحقیق و پژوهش دستگاه‌ها خبر داد و گفت: علم و پژوهش پیشران فناوری، تولید و اشتغال است و برای تقویت حوزه تحقیق و پژوهش، اعتبارات جزیره‌ای دستگاه‌ها به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال تجمیع و متمرکز شده است‌.

 

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست تجلیل از پژوهشگران برتر استان ایلام اظهار داشت: ۱۲ اولویت پروژه پژوهشی و تحقیقاتی در شورای برنامه ریزی در استان مشخص شده که از این تعداد حدود ۶ پروژه تحقیقاتی و پژوهشی شاخص مورد نیاز دستگاه ها با هدف تولید ثروت و اشتغال زایی برای استان انتخاب می شود.

وی ادامه داد: سال جاری ۱۱ میلیارد تومان برای زیرساخت پارک علم و فناوری و احداث نمایشگاه محصولات فناری و ۵۰۰ میلیون تومان برای بخش پژوهش و فناوری پارک اختصاص یافت و همچنین سند توسعه دانش بنیان استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تدوین ابلاغ شد.

بهرام نیا استفاده از منابع مالی تبصره ۱۸ را فرصتی مناسب و ارزنده برای محققان، نخبگان و ایده پردازان برشمرد و افزود: توسعه و تقویت زیرساخت ها، تامین سرمایه و پرداخت تسهیلات به محققان و نخبگان استان باید یک اولویت مهم مسوولان باشد، زیرا ایلام با استفاده از توانایی و ایده پردازی نیروهای نخبه توان تولید ثروت را دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه باید علم و دانش به ثروت تبدیل شود، تاکید کرد: امروز در دنیا صادارات چمدانی محصولات فناورانه با ارزآوری زیاد، حرف اول را می زند و نخبگان استان ایلام با توجه به وجود مرز مهران باید به سمت تولید محصولات فناورمحور با هدف صارات باشند.

رییس دانشگاه ایلام هم گفت: تولید علم و فناوری با هدف تولید ثروت، اشتغال زایی و تقویت اقتدار دانش باید روند شتابنده بیشتری بگیرند و علم باید به فناوری و محصول تبدیل شود.

طاهر علیمحمدی یادآور شد: ارزش علم در انتشار آن است و ارزش فناوری در استقلال و خودکفایی، تولید محصول، اشتغال زایی و ثروت افزایی برای جامعه است و استان ایلام با وجود نخبگان توامند در سطح ملی و بین المللی باید از علم به فناوری برسند.

رییس پارک علم و فناوری هم گفت: استان ایلام دارای ۱۰۳ واحد فناور، ۱۰۱ هسته های فناور پذیرفته شده، ۲۳ شرکت دانش بنیان، ۳۸ محصول دانش بنیان، ۱۰۱ ثبت اختراع ملی و یک هزار و ۴۶۰ نفر اشتغال زایی در شرکت ها و واحدهای فناورانه است.

محمدرضا ولی زاده با بیان اینکه برخی شرکت های فناورانه استان ایلام در سطح کشور بی نظیر و بی رقیب هستند، افزود: این پارک از ایده پردازی های دانشجویان و دانش آموزان حمایت می کند و در این راستا با دانشگاه ها و دیگر دستگاه های مرتبط تفاهم نامه هایی را به امضا رسانده است.

وی ادامه داد: ۳۰ هکتار از سوی دانشگاه ایلام برای گسترش پارک علم و فناوری و شرکت های فناورانه واگذار شده است و پارک نیز جذب و پذیرش واحدهای فناور و حمایت از این واحدها، ایجاد بستر مناسب برای توسعه پارک علم و فناوری، کمک به توسعه بازار محصولات فناورانه و تلاش برای صدور اینگونه محصولات به کشور عراق را در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، در این نشست که به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو برگزار شد، پژوهشگران به بیان مطالبات و دیدگاه های خود پرداختند و از پژوهشگران برتر تجلیل به عمل آمد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.